audissa tyhjäkäynti 2000-4000 rpm

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

audissa tyhjäkäynti 2000-4000 rpm

ViestiKirjoittaja kalevius » 15.6.2006 18:26

Mistäkähän voisi alkaa etsiä vikaa, kun kesken ajon alkoi auto itsestään pitämään kaasua päällä? moottorina on 5-syl 10v kone, vm.87. haulla löysin juttua isv venttiilistä, mutta omasta autosta sitä ei löytynyt??jotkut letkut mitkä menivät ilmanputsarin lähistöltä moottorin kyljessä olevaan mötikkään(en tiedä tarkempia nimiä) niin olivat päistä aika haperot, leikkasin haperot pois mutta ei vaikuttanu tyhjäkäyntiin.. Ja en usko että ilmanputsarin lähellä on mitään isompia vuotoja, kun viime kesänä niitä laittelin kuntoon. Ja kovemmilla pakkasilla pitää tyhjä käyntiä yleensä siinä 2000 rpm kohdalla. Kaasu vaijerikaan ei jumita minnekkään, eikä se vipu mihin vaijeri tulee. Jollain tietoa asiasta? Pitäisi huomenna aamulla töihin päästä autolla ettei tarvii pyörällä lähtee..

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 15.6.2006 20:31

tuli pyörittyyn äsken pellin alla niin voisiko tämä olla se isv? eli tyhjäkäynnin säätö venttiili? http://img218.imageshack.us/img218/509/isv6xi.jpg Eikös jos ton putsaa niin voisi alkaa kierrokset laskee? Vai mikä toi on..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.6.2006 20:46

tuo on juurikin lisäilmaventiili. kun laitat virrat päälle ton sisällä olevaan vastukseen menee virta joka lämmittää bimetallijousta joka vähitellen sulkee sen lisäilmareijän kun jousi lämpenee. tarkista tuleeko tonne virrat ja jännitteet normaalisti.

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 15.6.2006 20:55

tuo on juurikin lisäilmaventiili. kun laitat virrat päälle ton sisällä olevaan vastukseen menee virta joka lämmittää bimetallijousta joka vähitellen sulkee sen lisäilmareijän kun jousi lämpenee. tarkista tuleeko tonne virrat ja jännitteet normaalisti.


Harmi kun ei ole mitään mittareita/ tietoa sähköjutuista, joten en pysty mittamaan ite. Mutta jos ensiavuksi kokeilisin puhistaa tuon venttiilin? Millä/miten se olisi viisainta tehdä, ja jos tuota ei saa kuntoon niin mitä mahtaa olla osan hinta?

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 17.6.2006 22:04

puhdistin sen isv:n rasvanpoisto aineella (lähti kaikki liat hyvin), ja vaihdoin huonokuntoset letkut uusin, mutta vika pysyy. kierrokset on koko ajan tasan 2500, ja ei heijaa niitä. Tuleeko siihen isv liittimeen virta, kun laittaa virrat päälle (auto ei käynnissä)? ja siinä isv sisällä kun on se läppä, niin se liikkuu aivan hyvin. Mutta kuuluuko siinä olla pieni kolo koko ajan auki?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa