Moi.
Mistähän mahtaa johtua moinen ilmiö, että vesikelillä ajettaessa usein alaväännöt katoavan kokonaan, normaalisti kun moottori alkaa vääntämään 1500rpm-> niin sateella voimaa tulee vasta n. 2500 kierroksen paikkeilla. Eli ahdot eivät tunnu nousevan. Kuivalla säällä moottorii toimii taas ihan normaalisti ja vääntää hyvin jo 2000 kierroksen alapuolella. Jokin anturi rikki?
Autona siis Fabia Rs
Kiitos!
Alaväännön katoaminen kostealla säällä?
Valvoja: ffp jäsenet
lainaanpa topikkia,
eli alaväännöt on kadonneet jonnekin..
ohjelman muutoksen jälkeen huiput oli 2200rpm (385nm) kohilla, niin nyt vasta potkasee jossain 2500rpm tienoilla . tosiaan ei oikein mitään tapahu 1600- 2000rpm:n välillä.
pumpulta oli ainaskin ajotus hypännyt, tosin se saatiin kohdilleen.
voisiko vielä nokka-akselin ajotus sit olla pielessä?
ja varmaan myös surullisen kuuluisa maf alkaa oireilemaan.
eli alaväännöt on kadonneet jonnekin..
ohjelman muutoksen jälkeen huiput oli 2200rpm (385nm) kohilla, niin nyt vasta potkasee jossain 2500rpm tienoilla . tosiaan ei oikein mitään tapahu 1600- 2000rpm:n välillä.
pumpulta oli ainaskin ajotus hypännyt, tosin se saatiin kohdilleen.
voisiko vielä nokka-akselin ajotus sit olla pielessä?
ja varmaan myös surullisen kuuluisa maf alkaa oireilemaan.
Re: Alaväännön katoaminen kostealla säällä?
Ihan vain parin vuoden viivellä totean, että ongelman syynä oli VNT-tekniikan säätöakselin jumittaminen vain sadesäällä. Lopulta maahantuoja sai toistettua vian, eivät alkuun oikein uskoneet vian olevan edes olemassa. https://www.youtube.com/shorts/7toywdGqiRg
Re: Alaväännön katoaminen kostealla säällä?
parempihan se myöhään kuin ei milloinkaan!
kosteus + kuiva hiilipöly = tahmea terva joka estää liikkeen ?
kosteus + kuiva hiilipöly = tahmea terva joka estää liikkeen ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa