1.9D Nykiminen@3500rpm + ulina alle 1500rpm
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
1.9D Nykiminen@3500rpm + ulina alle 1500rpm
Elikkä kiihdyttäessä rupee nykimään n. 3500 kierroksen kohdalla, onko normaalia et tuolla kierrosalueella rupee jo tehokäyrä sit laskemaan vai onkos tos nyt ongelma?
Itse epäilisin et sais liikaa syöttöä tai jotain, mut en mä näistä diisseleistä nyt niin paljo viel tiedä :) ja kone on AFN.
Site semmone et kummalista ulinaa pitää tyhjäkäynnillä, tosin kun kierrokset nousee yli 1500-1600 niin lakkaa, kaikki remmit olis ainakin jätkien pitäny vaihtaa huollossa mut oliskohan ne sittenki unohtanu tuularinremmin vaihtaa? Kait siinä jonkunlainen kiristys on?
Itse epäilisin et sais liikaa syöttöä tai jotain, mut en mä näistä diisseleistä nyt niin paljo viel tiedä :) ja kone on AFN.
Site semmone et kummalista ulinaa pitää tyhjäkäynnillä, tosin kun kierrokset nousee yli 1500-1600 niin lakkaa, kaikki remmit olis ainakin jätkien pitäny vaihtaa huollossa mut oliskohan ne sittenki unohtanu tuularinremmin vaihtaa? Kait siinä jonkunlainen kiristys on?
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Tuo olikin yksi mitä epäilin, meinaan oikeassa etukulmassa on kirkas polttoaineletku ja siitä jo tyhjäkäynnillä ihmettelin että epäilyttävän paljon näyttää ilmaa olevan. Saako tuota jotenkin ilmattua helposti? Että kokeilis sitä ensiks ja jos ei onnistu ni sit tutkis sen O-renkaan mikä sullaki hajonnu.
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Työmääräys pitäs käydä AINA asiakkaan kanssa läpi autoa huoltoon vietäessä. Käytännössä näin ei taida juuri tapahtua.. Itse pitäs osata vaatia. PRKL!
ainakin mitä seinäjoen käyttöautos oon joutunu määräaikais huollois majaileen niin sielä kannattaa oikeasti vahtia mitä ne sielä touhuaa.. tuntuu vähä idiootilta seisoskella sielä korjaamon puolella ja päivystää mutta jos en viimeksi olisi ollu sielä kattomas niin ois jääny naftasuodatin JA sisäilma suodatin vaihtamatta...
molemmista jouduin huomauttamaan et "se muuten kuuluis toiki suodatin ohjekirjan mukaan vaihtaa nyt..."
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Mistähän päin tuota naftalinjojen ilmaa kannattais ruveta tutkimaan, katoin just niin tyhjäkäynnillä on letku melkein puolillaan ilmaa ja naftakin vaahtoaa siitä ilman määrästä.
Sit se vinkuna, jakopään puolelta tulee, jakopään remmi ainakin huollossa vaihdettu mut joskus luin et joku kampiakselin pultti pitäis samantien vaihtaa, voiko se tuosta johtua jos sitä ei ole vaihdettu? Kierrokset kun nostaa 1250-1500 niin loppuu.. ´Sit laturi vois olla myös yksi mikä ulisee jos siitä vaikka on laakerit tai jotain semmosta menossa.
Sit se vinkuna, jakopään puolelta tulee, jakopään remmi ainakin huollossa vaihdettu mut joskus luin et joku kampiakselin pultti pitäis samantien vaihtaa, voiko se tuosta johtua jos sitä ei ole vaihdettu? Kierrokset kun nostaa 1250-1500 niin loppuu.. ´Sit laturi vois olla myös yksi mikä ulisee jos siitä vaikka on laakerit tai jotain semmosta menossa.
Jostain syystä itellä alkoi jakopääjumpan jälkeen kuulumaan kanssa ujellus siltä suunnalta. Aikani ihmeteltyä oirekin selvisi. Vaihdettiin uusi vesipumppu niin ujellus loppui. Sinänsä mielenkiintoista, että ääntä ei ollut kuulunut ennen huoltoa vaan se alkoi juuri sen jälkeen ujeltamaan. Onneksi operaation kustansi firma joka oli tehnyt huollon ja jättänyt pumpun vaihtamatta pyynnöstä huolimatta... :-)
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
No ei tosiaan, ite meinasin et varmaan 200 ainaki maksaa, ku muistan et joskus isän TD tojotasta leves ja oli aika hemmetin kallis...no jos se nyt selvii varmaks et on toi ni senhän vois tässä joskus hommatakki enneku levee täysin.
EDIT: No nyt on ilmat näköjään lähtenyt pois ja vetää hyvin reiluun 4000 kierrokseen asti
EDIT: No nyt on ilmat näköjään lähtenyt pois ja vetää hyvin reiluun 4000 kierrokseen asti
Säädin tänään ennakkoa ja siinä samalla huomasin että mullakin menee ilmaa siinä putkessa tyhjäkäynnillä. Sitten pyysin avovaimoa pitämään kierroksia siinä 3000-4000rpm. Silloin letkussa meni ihan helvetisti kuplia, yli puolet letkusta oli ilmaa täynnä. Tämä lienee ei-toivottu tilanne? Siis että kierroksillakaan siellä ei saa olla sitä ilmaa... Mitä muita paikkoja kannattaa tsekata kuin se suodattimen tiiviste? Se suodattimen tiiviste lienee sellainen, että menee rikki jo sillä jos vääntää liian isolla kädellä kiinni? Voiko saada ilmaa siitä venttiilistä tms. johon se paluuletku tulee suodattimella?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa