Tdi Boksien käyminen ristiin
Valvoja: ffp jäsenet
Tdi Boksien käyminen ristiin
Saako nuihin vag-com:lla sovitettua melkein minkä boksin tahansa jos vaan johto sarja passaa. Eli mitkä nuista boksin numerosarjoista pitää täsmätä että käy kyseisen boksin tilalle. Omassa Audi A4:ssa esim numero sarjat 038 906 012 AH 0 281 010 200 Bosch. Eli onko jollain tietoa mitä nuo numerosarjat merkitsee?
Viimeksi muokannut Makkonen, 6.6.2006 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pääpiirteissään niin, että VAG-numeron loppukirjaimet saa vaihdella, kunhan boksi vaan on tarkoitettu saman tyyppiselle ahtimelle (vnt tai hukkaportti). Eli tarvii joko Bosch-Esitroniccia ja/tai VAG osaluetteloa avuksi, jos ei muuten tiedä mihin koneeseen ja mille ahtimelle jokin ECU on tarkoitettu. Immo 3:a ei sitten saa sopeutettua VAG-COMilla, eli uusimpia _noin_ 2002-> ECUja ei paljon kannata ostella saksasta halvallakaan (jos ei ole hyviä kavereita volkkarilla töissä).
Väittivät tuossa Laakkosella että caddyn ALH koneen boksissa ei oo vakkarin ominaisuuksia. Kuitenkin VAG-COM näyttää vakkarin jutskat ja onnistuin vielä aktivoimaan sen päälle. Ainut ongelma meinaa olla tuo alh boksin pinnitiedot. Kaikista ohjelmista mistä oon koittanu ehtiä niin ei löydy tuon alh:n pinnitietoja. Mistähän nuo mahdollisesti sais?
Varmaa tietoa ei ole, mutta jos montaa moottorikoodia on esim. Alfamerin kirjassa saman kytkiksen alla, niin sillä perusteella olisin valmis sanomaan että sama kytkis mikäli pinnimäärä on sama.
Itse en ole päässyt todentamaan tuota kun tuo Alfamer väitti minullakin olevan 80-pinninen vaikka onkin 68. Tiedä sitten onko AHU:n boksi joskus päivittynyt 80-pinniseksi...?
Voin kotona tsekkaa Alfamerista, että mille koneille se mun kytkis oli tarkoitettu.
Itse en ole päässyt todentamaan tuota kun tuo Alfamer väitti minullakin olevan 80-pinninen vaikka onkin 68. Tiedä sitten onko AHU:n boksi joskus päivittynyt 80-pinniseksi...?
Voin kotona tsekkaa Alfamerista, että mille koneille se mun kytkis oli tarkoitettu.
Tuo topikin alussa oleva numero on audin boksin ja pitää laittaa tänne se caddyn boksin numero kunhan saan sen.Se on harvinaisempi tuo ALH. Itelläkään ei mitkään kaaviot riitä sinne asti. Moottori on -02 ja samaa ovat käyttäneet a3:ssa.Pitää kahtoo joutuuko turvautumaan jonkin korjaamon kirjoihin kun ei ehkä kehtaa mutulla kokeilla. Mitä muita ohjelmia niitä olis mistä löytyy nuo pinnitiedot kun autodata ja alfamerin kirjat.
Itse en ole päässyt todentamaan tuota kun tuo Alfamer väitti minullakin olevan 80-pinninen vaikka onkin 68. Tiedä sitten onko AHU:n boksi joskus päivittynyt 80-pinniseksi...?
Kyllä on AHU päivittynyt 80 pinniseksi.
-98 vuonna kait tuo joskus vaihtui Passateissa..
Itsellä -98 ja 80 pinniä, edellinen oli -97 ja siinä vähemmän...
AHU, AHH, AFN ja AVG koneet 80 pinnillä cruise pinnit boksilla ovat
musta 21
pun/harm 35
must/kelt 19
pun/kelt 10
pun/valk sitten johonkin mihin tulee virta aina kun virtalukolta virrat on kytkettynä.
Ainakin omassani 35 ja 10 piti vetää boksille asti. Joissakin taas kaikille
tulee valmiit johdot ohjausyksikön vieressä oleviin liittimiin.
VW:n tiskiltä saa parilla eurolla liittimiä jotka sopivat suoraan
ohjainlaitteen liittimen koloihin, ei tarvi mitään virityksiä tehdä.
Ja kytkis sitten EI OLE aina sama vaikka pinnimäärä olisikin sama
Esim, 98 passateissa bensa ja diesel koneissa ihan eri kytkennät vaikka
boksien liittimet ulkoisesti samanlaisia olisivatkin.
Ainakin omassani 35 ja 10 piti vetää boksille asti. Joissakin taas kaikille
tulee valmiit johdot ohjausyksikön vieressä oleviin liittimiin.
VW:n tiskiltä saa parilla eurolla liittimiä jotka sopivat suoraan
ohjainlaitteen liittimen koloihin, ei tarvi mitään virityksiä tehdä.
Ja sitten taas omassa 68-pinnisessä AHUssa piti kaikki (paitsi tietty se +12V) vetää boksille suoraan kun boksiin ei tullut yhteenkään pinniin johtoa.
Hupaisaa siinä oli se, että kun ei meinannu ensin tota 68-pinnisen kytkistä löytyä mistään, vain 80-pinnisten, niin marssin merkkiliikkeeseen ja sain luvan haastatella noita paljon asentanutta huoltomiestä. Hän sanoi että kaikkiin on tehty siihen valkoiseen 10-pin liittimeen kytkennät joka on boksin vieressä (veemäisessä paikassa), muunlaisia ei ole. Juu-u, ei ole tainnu 68-pinnisiä tulla sitten vastaan, vai pitäiskö käydä kysymässä että vedättekö ECUlta johdot ensin siihen 10-pinniseen ja siihen sitten cruisen piuhat... ;)
Pitää kattoo onko nuo pinnit vapaat omassa boksissa. Caddyssä ei oo mitään ryhmäliittimiä tuolla boksin luona vaan kaikki tulee yhdessä köntässä boksille asti ja nuo vakkarin piuhat pitää myös laittaa tuonne boksin liittimiin suoraan. Audissa oli nuo ryhmäliittimit mihin asti tuli ne piuhat. Tinattiin nuihin boksilta tuleviin piuhoihin vaan ne vakkarin piuhat rinnalle niin ei tarvinnu ruveta sisältä päin niitä liittimiä tökkimään niihin ryhmäliittimiin. Merkkiliikkeessäkin olivat kuulemma näin tehneet mutta ei olleet jaksaneet edes tinata niitä johtoja :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa