Muuttuvapit. imukanavan heikkous 1.8 ADR/ARG

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

Muuttuvapit. imukanavan heikkous 1.8 ADR/ARG

ViestiKirjoittaja Tumpula » 17.5.2006 14:18

Tuolla sakenakkifoorumissa on pari päivää "jeesusteltu" 1.8 vaparin (ADR/ARG) koneen muuttuvapituisen imukanavan heikosta kohdasta; alipainekalvon liikuttama työntövarsi jonka silmukka halkeaa.
Pääosin kauhistellaan tutusti hinnoista (joita sitten voi kertoa kertoimella X kun astuu täälläpäin marmoritiskille).

En itsekkään hallitse tota herr-menschen-kieltä, mutta kuvat kertonevat enemmän kuin 1000 sanaa. Ymmärsin kuitenkin sen verran että magneettikytkin avaa alipaineen kalvolle jossakin 3000 ja 4000 kierroksen välillä riippumatta koneen "kuormituksesta", ja sitten pitäisi perstuntumadynossa olla piikki!

Kätevästi oli joku korvannut työntövarren omatekoisella kiintolenkkiavaimesta tehdyllä. Varmaan kestää pidenpään kuin alkuperäinen :O

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 17.5.2006 14:23

Posted: 28.9.2005 7:06


Mulla oli tuon muuttuvapituuksisen imusarjan vivuston muovivarsi rikki. Löysin vian aivan sattumalta, kun hain toista vikaa autostani.
Korjasin vivuston. Oli mennyt alipainesäätimeltä työntötanko poikki. Työntötanko taas työntää vipuvartaa joka kääntää alipainekalvon avulla venttiilirivistön asentoa. Eli ilma koneellee menee joko pitempää tai lyhempää kautta.


Jaa, että oikein "tyyppivika". Itse tosiaan löysin omastani aivan sattumalta tuon vian viime syksynä....Niin, korjasin omani rautalangalla...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa