Yksikärkitulppien vaihtoväli
Valvoja: ffp jäsenet
Yksikärkitulppien vaihtoväli
Kävin ostamassa Audiin uudet tulpat ja sain jostain syystä Boschin yksikärkitulpat. Olen käyttänyt ainoastaan kolmikärkisiä. No kuinkas paljon noilla yksikärkisillä on vaihtoväli?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Vaihtoväliksi veikkaan jotain 5000-20000km välillä.
http://motovelhot.fi/shop/catalog/produ ... cts_id=900 tuolla mainostetaan iridium tulpille 30000km vaihtoväliä.
Käytännössä erot tavallisen ja iridium-tulpan välillä huomaat seuraavissa asioissa:
- tehonkasvu (usko tai älä)
- pienempi polttoaineenkulutus (käytännön kokemuksia n. 0,5l/100km pienemmästä kulutuksesta samalla pyörällä ja samalla kuljettajalla)
- helpompi starttaus (= monien iridium-käyttäjien kokemuksista lähtee "kuin palmun alta" joka kerta)
- pidempi tulppien vaihtoväli (30tkm samoilla iridiumeilla, eikä tulpissa edes huomattu käytön jälkiä).
Tuo tosin lienee moottoripyörille tarkoitettu tulppa, mutta eiköhän noitakin (pian) autoihin saa.
http://motovelhot.fi/shop/catalog/produ ... cts_id=900 tuolla mainostetaan iridium tulpille 30000km vaihtoväliä.
Käytännössä erot tavallisen ja iridium-tulpan välillä huomaat seuraavissa asioissa:
- tehonkasvu (usko tai älä)
- pienempi polttoaineenkulutus (käytännön kokemuksia n. 0,5l/100km pienemmästä kulutuksesta samalla pyörällä ja samalla kuljettajalla)
- helpompi starttaus (= monien iridium-käyttäjien kokemuksista lähtee "kuin palmun alta" joka kerta)
- pidempi tulppien vaihtoväli (30tkm samoilla iridiumeilla, eikä tulpissa edes huomattu käytön jälkiä).
Tuo tosin lienee moottoripyörille tarkoitettu tulppa, mutta eiköhän noitakin (pian) autoihin saa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No kyllähän noita autoihin voi laittaa. Kyllä moottoripyörissä käytetään samoja tulppia kuin autoissakin ja näin ollen myös pyörään sopiva iridium sopii myös autoonkin. Ittellä esim nyt NGK:n BP7ES-tulpat ja sitä vastaa esim. Denson IW22 iridium tulppa.
Täältä voi kattella jotakin vertailua:
http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_r ... 05_01.html
http://www.pvl-zuendungen.de/fb_densoichampion.htm
http://www.pvl-zuendungen.de/fb_densoingk.htm
http://www.pvl-zuendungen.de/fb_densoibosch.htm
Täältä voi kattella jotakin vertailua:
http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_r ... 05_01.html
http://www.pvl-zuendungen.de/fb_densoichampion.htm
http://www.pvl-zuendungen.de/fb_densoingk.htm
http://www.pvl-zuendungen.de/fb_densoibosch.htm
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 13.5.2006 14:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ite ostin jokuaika sitten kr:rrä golffiin tulpat, sanoin putkan tiskillä että anna golffiin ja gti 16v kr malliseen tulpat niin ykskärkiset se kanto siihen, ilmeisesti niissä parhaat katteet :)
ite en ainakaan huomannu mitään muuta eroa kun sen että pätkiminen tasakaasulla hävisi koska kaksi entisistä nelikärkisistä lähti ihan käsin kääntämällä pelkästä jatkosta.. entinen omistaja oli ne "asentanut"
ite en ainakaan huomannu mitään muuta eroa kun sen että pätkiminen tasakaasulla hävisi koska kaksi entisistä nelikärkisistä lähti ihan käsin kääntämällä pelkästä jatkosta.. entinen omistaja oli ne "asentanut"
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa