1.9 TDI (74kW) savuttaa lähdöissä
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI (74kW) savuttaa lähdöissä
Golffi puskee tosi komean harmaan savun liikkeelle lähdettäessä. 1900 kierrokseen asti tuntuu vähän tukkoselta. Sen jälkeen toimii ihan normaalisti, ei savuta ja tehoja on hyvin. MAF ja ilmansuodatin vaihdettu, ei auta. Kaikista pahin savu tulee kakkoselle vaihdettaessa kun painaa kytkimen alas. Mikä on?
Onko ahtoletku vuotoja? Kuuluuko suhinaa kiihdyttäessä? Välijäähdyttimen letkujen kiinnitys kannattaa tarkistaa samoin välijäähdyttimen kunto ettei ole halki mistää.
Ahtopaineen karkailu aiheuttaa juurikin voimasavua vähän liikaakin.
Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilin vajaa toiminta aiheuttaa vastaavaa häiriötä. Liikkelle lähdettäessä sammuu herkästi ja kun saa liikkeelle niin savuttaa paljon.
Auto on ilmeisesti ATD koneella? katso tuleeko egr venttiilille jatkuvasti alipainetta, voi olla magneettiventtiilissä vika.
Ahtopaineen karkailu aiheuttaa juurikin voimasavua vähän liikaakin.
Pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilin vajaa toiminta aiheuttaa vastaavaa häiriötä. Liikkelle lähdettäessä sammuu herkästi ja kun saa liikkeelle niin savuttaa paljon.
Auto on ilmeisesti ATD koneella? katso tuleeko egr venttiilille jatkuvasti alipainetta, voi olla magneettiventtiilissä vika.
Hiukan asian vierestä... Johtuuko toi suhina siis välijäähdyttimen falskaamisesta? Mulla nimittäin kuullostaa auto ihan siltä kun laittaisi sisäpuhaltimen päälle kun kunnolla kaasua polkaisee. Olen sitä yrittänyt kuunella, mutta paikallaan sitä ei tietty kuulu ja liikeessä on huono kuunnella konepellin alla. Kuullostaa kuin se tulisi kojelaudasta, mutta se ei liene mahdollista. Eikös tuossa intercoolerissa ole joku anturikin kyljessä? Eikö se tajua jos se vuotaa? Mulla oli tuo autoa ostaessa muurattu kuralla umpeen ja silloin siitä oli joku vikakoodi muistissa.
Suhinaa ilman savua...
Suhinaa ilman savua...
Jep, egr-venttiilikin vaihdettiin, mutta savutus ja tehottomuus alakierroksilla jatkuu. Huomasin, että öljyä häviää eli olisikohan se turbo, joka siellä laskee läpi? Kansi näyttäisi olevan kunnossa ja kone muutenkin kuiva.
Millainen huolto-operaatio on kyseessä ja missä kannattaisi tehdä? Vai olisiko viisaampaa vaihdattaa koko turbo?
Millainen huolto-operaatio on kyseessä ja missä kannattaisi tehdä? Vai olisiko viisaampaa vaihdattaa koko turbo?
Heitän ihan tähän välikyssärin, että jos on tuota suhinaa eli ahtovuoto, niin miten se näkyy paineissa? Itsellä on kanssa alkanu suhina, tai se ei ole mikään suhina vaan kunnon kohina.
Ahtopainemittarissa tuo näkyy erilaisena entiseen verrattuna vain silloin kun lyö lämän tiskiin. Ennen nappas hetkellisesti 1,1bariin paineet ja tasautui sitten sinne normi 0,8bariin. Nyt ei käy välttämättä enää ollenkaan tuolla piikissä, vaan asettuu 0,8bariin. Hyvällä tuurilla saattaa mennä lähelle yhtä baria.
EGR:n tulppasin just viikonloppuna, ei muutosta. Ei ollut tosin kun yksi laippa, niin jäi se imusarjan puolen laippa laittamatta mutta itse letku on tulpattu ja pakopuolessa laippa. Evry mallia boksi on myös autossa.
Mutta ahtovuotoko on, vai voiko olla kun työntää 0,8 paineilla kuitenkin?
Ahtopainemittarissa tuo näkyy erilaisena entiseen verrattuna vain silloin kun lyö lämän tiskiin. Ennen nappas hetkellisesti 1,1bariin paineet ja tasautui sitten sinne normi 0,8bariin. Nyt ei käy välttämättä enää ollenkaan tuolla piikissä, vaan asettuu 0,8bariin. Hyvällä tuurilla saattaa mennä lähelle yhtä baria.
EGR:n tulppasin just viikonloppuna, ei muutosta. Ei ollut tosin kun yksi laippa, niin jäi se imusarjan puolen laippa laittamatta mutta itse letku on tulpattu ja pakopuolessa laippa. Evry mallia boksi on myös autossa.
Mutta ahtovuotoko on, vai voiko olla kun työntää 0,8 paineilla kuitenkin?
Voihan siellä olla esimerkiksi joku letku huonosti kiinni/osittain puhki hankautunut joka kusee osan ilmasta pihalle. Kannattaa tarkastaa ne putket ja letkut ihan kunnolla kun ne nyt kuitenkin on aika helppoja tarkastettavia. Itsellä on vuotoja ollut alkuperäisen muoviputkihässäkän ja kumiletkun pikaliitoksessa renkaan takana, samassa kohdassa käytetyssä kumiletkussa joka hankautui puhki, välijäähyn liitoksessa(ei pysynyt paikallaan kovin kauaa), ja kaiken muun lisäksi turbolta lähtevä letku(omavirite) ja vetari tykkäsivät ottaa toisistaan tukea...
Tästä tilityksestä siis yhteenvetona: Mahdollisia vuotokohtia on, ja siltikkin ahdot nousee ainakin jossainmäärin mittarin mukaan.
Tästä tilityksestä siis yhteenvetona: Mahdollisia vuotokohtia on, ja siltikkin ahdot nousee ainakin jossainmäärin mittarin mukaan.
Nyt on kaikki letkut tsekattu ja en minä niistä mitään löytänyt.
Kun ei sen paremmin tunne turbon tekniikkaa, niin mites EGR:n huono laippaus vaikuttaa? Itsellä sellainen käsitys ettei voi vaikuttaa mitenkään mutta luulo ei ole tiedän väärti... Eli jos pakosarjan ja EGR:n välinen laippaliitos vuotaisi, niin voisiko kuulua kohinoita kun fööni alkaa ahtamaan?
Kun ei sen paremmin tunne turbon tekniikkaa, niin mites EGR:n huono laippaus vaikuttaa? Itsellä sellainen käsitys ettei voi vaikuttaa mitenkään mutta luulo ei ole tiedän väärti... Eli jos pakosarjan ja EGR:n välinen laippaliitos vuotaisi, niin voisiko kuulua kohinoita kun fööni alkaa ahtamaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa