Madalletun nelos golffin pyöränkulmat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

Madalletun nelos golffin pyöränkulmat

ViestiKirjoittaja Matti M » 10.5.2006 20:59

--
Viimeksi muokannut Matti M, 31.5.2006 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 10.5.2006 21:07

Voihan siinä olla vaan säädöt eri asennossa. Ei kun säädättämään...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 10.5.2006 21:12

No mutta kun ei nelos kopassa ole camperin säätöä. Kolmos koppaisessahan camperia voi säätää varmaan 10asteen alueella. :D

Vittu kun pitää tehdä autoja halvalla.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 10.5.2006 21:43

Eikö muka 4 kopassa pysty camperia säätämään alapallonivelestä? kolme ruuvia löysälle niin johan säätyy. Ainakin A3.ssa pystyy, niin miks ei golffissa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 10.5.2006 21:47

Ne reiät on niin pienet ettei taida milliä enempää liikahtaa. Eipä näissä ole muuta säätöä kuin raidetanko. Eli camperi on se mikä se on jos ei ota viilaa kouraan.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 10.5.2006 21:52

Millin parin liike alapallossa vaikuttaa yllättävän paljon.

Petri
ffp jäsen
Viestit: 2079
Liittynyt: 17.7.2003 19:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri » 10.5.2006 22:07

Napa tai joustintuki ottanu kipeetä oikeella puolella sanoisin.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 10.5.2006 22:26

---
Viimeksi muokannut Matti M, 5.6.2006 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.5.2006 22:42

Mun autossa kiellettiin korjausoppaassa camberin säätö alapallosta ettei vetonivelien liikevara lopu kesken.

Onko mahdollista että tuossakin olis niin?

Ja vo olettaa että jossain on vikaa jos camberia joutuu säätämään autossa jossa se on jo tehtaalla rakenteellisesti oikeassa säädössä...

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 10.5.2006 23:28

mulla oli golffia madallettu n. 55-60 mm eikä edessä ollut paljoa camberia, 9.5" takavanteessa oli vähän mutta ei siinäkään noin paljon.

edit: tämä tosin foormoussonissa, eli en tiedä paljonko on eroa.
Viimeksi muokannut arc, 11.5.2006 0:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 10.5.2006 23:59

Neloskoppasessa camber säädöt ovat tosiaan olemattomat. Mulla ainakin kulmien säädössä kaveri ähisi oikein kunnolla, että sai edes mitään muutosta aikaan. Takafillarien camber onkin sitten kunnolla viturallaan ~2 astetta.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 11.5.2006 11:31

Eli vois päätellä että nelos kopassa ei camperit mene pahastikkaan negatiiviselle vaikka madaltaa. Kun kerta ARC:llakin oli golffi aika tontissa.

Matkustajan puoleltahan tuossa oli se vanteen ja iskarin välikin pienenä eli siitä olis voinu nitkahtaa. Tilasin nyt sille puolelle sitten ehjän.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 12.5.2006 20:25

Mulla iv variant madallettu n.50 mm ja ei tarvinnu muuta ku aurausta muuttaa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 12.5.2006 20:49

-
Viimeksi muokannut Matti M, 31.5.2006 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 13.5.2006 0:50

Lainaan tätä sen verran, että kysäisen että kun toheloani on tiputettu sen -30mm,eli pelkät jouset, vakioiskarit, niin tapahtuuko kulmien säätö vakioarvoilla, vai onko tuohon omat arvonsa, koska on vähän vain madallettu? Ja löytyykö liikkeistä varmasti madalletun auton arvot, eli kannattaako jo etukäteen kysellä,ennenkuin laittaa rahansa paskaan...?Kun nyt auto vetää oikealle,vaikka kulmat viimekesänä säädettiinkin,mutten tiedä millä arvoilla. =\

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.5.2006 1:21

Samat säätöarvot korkeudesta riippumatta.

Sitten jos haluaa vaikuttaa ajettavuuteen niin muutetaan tehtaan arvoista.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 13.5.2006 10:17

Juu kyllähän tavoite on säätää kulmat samalle mallille kuin madaltamattomassakin.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 13.5.2006 13:21

Sen verran tosta nelos golffin camberin säädöstä, että vaikka varsinaista säätövaraa ei olekaan (alapallosta ei saa säätää) niin kyseisen kaltainen ongelma voidaan "tasata".. Eli jos toisella puolella on v*tuillaan ja toisella ei, niin otetaan kelkka irti ja siirretään sitä "paremmalle" puolelle, Nyt on kumpikin puoli pikkasen persiillään, muttei kumpikaan niin pahasti kuin alussa toinen puoli.. Voi jopa säätyä ohjearvojen sisään tuolla tavalla..

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.5.2006 15:44

Kyllähän siellä alatukivarren ja alapallonivelen välisessä kiinnityksessä on joitain millejä pelivaraa!

Mutta miten on? Tuleeko oikea oppisesti tehdä kiinnitys niin, että työntää sen tukivarren ja pallonivelen kiinnitys kohta liikkumavaran loppuun asti kohti moottoria, vai on vetää ulospäin moottorista ja kiristää? Tuota vetoakselin elinikää ajatellen?

E: Varsinkin madalletussa autossa!

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 13.5.2006 17:55

Kiinnitys pitää tehdä nin, että kumpaankin suuntaan on saman verran pelivaraa.. Näin siis oikeaoppisesti, johtuen vetoakselin tarvitsemasta venymisestä ja kasaanpainumisesta.. Vitos golffissa ei tätä "itsesäätömahdollisuutta" ole, vaan pulteille on vain pyöreä reikä..

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 15.5.2006 10:11

E: Nyt on molemmilla puolilla uudet olka-akselit. Nyt on camperit kohillaan, mitä nyt madalluksen vuoksi toleranssin äärirajoilla.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 10.6.2006 11:54

H&R:llä on noita Triple C pultteja.

http://www.h-r.com/index.php?inhalt=pro ... sprache=de

Näillä kait pitäisi saada kohdalleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa