Millaisia tekniikoita ovat, kestävätkö/kalliita korjata se ahdin, eli kannattaako sekaantua vai ottaa turvallisempi GTI-16?
Auto jota mietin on 1990 ja alle 200 ajettu.
Golf 2 G60:na
Valvoja: ffp jäsenet
G60 on ehjänä hienosti toimiva ja helposti viriteltävä, mutta ahtimet on huonosti pidettyinä murheenkryynejä ja moottorit väljenevät huonosta kampisuhteesta johtuen luvattoman nopeasti. 16V taas on vessanpytynkansi suihkulla, joten ollaan kaukana tämänpäivän mahdollisista kulutuksista. Varsinkin isolla imusarjalla olevat KR koneet syövät kaiken mitä niille antaa... ;) Jos valitset volkkarin 80-90 luvun vaihteesta ja haluat kulkua joudut valitsemaan monesta pahasta. Mukaan saat kohtuulisen halvat ylläpitokustannukset ja todella yksinkertaisen rakenteen. Ja jos haluat alle 200 tkm saksapelin niin varaudu mahdollisesti 500tkm kuluneisiin osiin.
nimim. tarpeeksi lapinpolttajien kusettamia nähnyt.
nimim. tarpeeksi lapinpolttajien kusettamia nähnyt.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei G-Lader imo nyt niin kauhean susi ole. Itse ostin huolletun ahtimen 800e. Tiivistesarja Dopilta maksaa 160e ja laakerisarja 120e. Huolloksi on suositeltu 50tkm välein täydellinen huolto. Siitä voi laskea suuntaa huolloille.
G60 golffissa on myös isommat jarrut ja vähän jäykempi kori vrt. GTI. Molemmista saa kyllä tehokkaita, se on sitten eri asia kuinka tehokkaita ja millä vaivalla. Jos rahaa piisaa ja välttis kakkisen haluaa niin ottaisin G60 golffin.. Jos moottori ei miellytä niin siihen saa valittua VW moottorivalikoimista melkein minkä vaan moottorin eikä tarvitse tehdä muutoksia alustaan eikä välttis voimansiirtoonkaan jne jne
Ja tohon kommenttin saksalaisten kusetuksista voin todeta, että osataan sitä Suomessakin.. Jos ostaa yli 15v vanhan tehokkaan auton, kannattas varmaan purkaa se osiin heti oston jälkee niin ei tuu yllätyksiä :)
G60 golffissa on myös isommat jarrut ja vähän jäykempi kori vrt. GTI. Molemmista saa kyllä tehokkaita, se on sitten eri asia kuinka tehokkaita ja millä vaivalla. Jos rahaa piisaa ja välttis kakkisen haluaa niin ottaisin G60 golffin.. Jos moottori ei miellytä niin siihen saa valittua VW moottorivalikoimista melkein minkä vaan moottorin eikä tarvitse tehdä muutoksia alustaan eikä välttis voimansiirtoonkaan jne jne
Ja tohon kommenttin saksalaisten kusetuksista voin todeta, että osataan sitä Suomessakin.. Jos ostaa yli 15v vanhan tehokkaan auton, kannattas varmaan purkaa se osiin heti oston jälkee niin ei tuu yllätyksiä :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa