Ohjaustuntuman jäykistyminen Audi 80:ssä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rode
-

Ohjaustuntuman jäykistyminen Audi 80:ssä

ViestiKirjoittaja Rode » 23.4.2006 20:45

Vaihdoin just kesärenkaat alle ja kävin koeajolla, niin huomas heti että ohjauksessa on jotain pielessä. Samat renkaat ovat olleet alla ainakin 3,5-vuotta, eikä ohjaus ole aikasemmin yhtä jäykältä tuntunut. Tehostinta ei ole. Kesärenkut ovat Nokian NRH2:t ja kokoa 195/50 15" ja rengaspaineet ovat suositusten mukaiset. Mikähän vois olla vialla?

wb
-

ViestiKirjoittaja wb » 23.4.2006 20:55

Eiköhän se kesärengas ole vain jäykempi ohjata.Varsinkin kuluneet renkaat tuntuvat pirun jäykiltä kääntää.
Itse olen huomannut aina syksyllä talvikumit vaihtaessa (Contin kitkat),että ohjaus on huomattavasti kevyempi kuin kesärenkailla.Samoin renkaan vierintävastus tuntuu huomattavasti pienemmältä noilla kitkoilla.

Onkos tuo 195/50 15" ihan hyväksytty koko tuohon autoon?Itseäni kiinnostaisi sama rengastus.

Rode
-

ViestiKirjoittaja Rode » 24.4.2006 9:57

Niin no tottakai näillä leveämmillä renkailla tätä lotjaa on jäykempi käännellä. Nämä renkut mitkä nyt ovat edessä ovat melko kuluneet. Aikaisemmin nämä ovat olleet ainoastaan takarenkaina. Ihmettelin jo viime kesänä, että miksi ovat takana kuluneet niin pirusti. Eivät kuitenkaan sakkopinnoilla vielä ole.
Kyllä tämä koko on hyväksytty, ei ainakaan katsastusmies ole huomautellut. Tosin en suosittele 50-profiilista rengasta. On aivan helvetin paskat ajaa, olkoon tien pinta millainen hyvänsä. Itse ajattelin vaihtaa paksumpiin tämän kesän jälkeen.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”