Vaihdoin pari viikkoa sitten takavalot FK:n valoihin ja tänään kun tulin töihin niin huomasin että kuskinpuolen takavaloon jää palamaan yksi poltin vaikka valot ei ole päällä. Mikäs tommosta vikaa voi aiheuttaa? Tuskin olen saanut valoja kytkettyä väärin, eikä kosteutta valoissa näkynyt...
Edit: Ominaisuus korjattu. Vilkun viiksihän se oli mennyt autosta noustaessa alas niin sehän se poltti sitä takavaloa:) Taitaa nimeltään olla "Sveitsin parkki" tuo ominaisuus.
3B passatissa takavaloissa häikkää ---Korjattu---
Valvoja: ffp jäsenet
Täytyy itsekin ilmoittautua samaan "kerhoon" ;)
Noin 10v sitten kävin koeajamassa II-Golffia. Nousin autosta, ja huomasin että toinen parkki jää palamaan. Mainitsin myyjälle, että valokatkaisin on rikki, tyhjentää akun...
Sittemin olen kyllä asian tiennyt mistä oli kysymys. Mikä ajatus tuossa toispuoleis-parkissa muuten on ja missä päin maailmaa sitä lähinnä käytetään?
Noin 10v sitten kävin koeajamassa II-Golffia. Nousin autosta, ja huomasin että toinen parkki jää palamaan. Mainitsin myyjälle, että valokatkaisin on rikki, tyhjentää akun...
Sittemin olen kyllä asian tiennyt mistä oli kysymys. Mikä ajatus tuossa toispuoleis-parkissa muuten on ja missä päin maailmaa sitä lähinnä käytetään?
Kyseessä on perinteinen saksalainen valojärjestely, mitä on käytetty kauan. Pihit saksalaiset ovat tyytyväisiä, kun ei ole turhia valoja palamassa. Idea on siis se, että vain tienpuoleiset valot palavat ja tämä koetaan riittäväksi huomiovalaistukseksi varoittamaan muita autoilijoita.
Suomessa tuo ominaisuus oli ennen laiton ja se piti poistaa saksalaisista autoista. EU-aikana tuo kielto on poistunut ja Suomessakin tuo kytkentä on nykyään laillinen.
Suomessa tuo ominaisuus oli ennen laiton ja se piti poistaa saksalaisista autoista. EU-aikana tuo kielto on poistunut ja Suomessakin tuo kytkentä on nykyään laillinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”