Paineet ylittyy ja menee vikatilaan...
Valvoja: ffp jäsenet
Paineet ylittyy ja menee vikatilaan...
Olen tullut nyt siihen tulokseen, että ko. osa on vaihdettava, koska menee koko ajan vikatilaan ahtopaineen liiallisen nousun takia. Onko tuo osa siis minkänäköinen? Onko se siis ahtopaineen säätöventtiili vai onko moottorissa ehkä kaksikin samannäköistä osaa? Laakkosella ei ainakaan tiennyt mikä tuo N75 on...Parasta olisi jos joku voisi antaa vaikka jonkun numerosarjan osasta niin näkis laakkosellakin suoraan koneelta.
-----Vaihdettu jo kertaalleen sellainen osa mihin tulee vasemmalta kaksi letkua ja oikealta yksi, sekä oikealla sähköinen liitin. Osa sijaitsee konehuoneessa ylhäällä ja edestäpäin katsottuna aika oikealla.-----
Kysymykset aika tarkkaa viilattuja, mutta kun ei viitsisi ostaa ihan sikaa säkissä, koska palautusoikeutta tällaisilla osilla ei ole.
-----Vaihdettu jo kertaalleen sellainen osa mihin tulee vasemmalta kaksi letkua ja oikealta yksi, sekä oikealla sähköinen liitin. Osa sijaitsee konehuoneessa ylhäällä ja edestäpäin katsottuna aika oikealla.-----
Kysymykset aika tarkkaa viilattuja, mutta kun ei viitsisi ostaa ihan sikaa säkissä, koska palautusoikeutta tällaisilla osilla ei ole.
Viimeksi muokannut fface, 21.4.2006 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tossa kuva
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... f6vena.jpg
Eli tuo valkohattuinen solenoidi jarrunestesäiliön takana, kuva on niin iso että varaosanumerokin näkyy ja se on toi mitä kirjoitin aikaisemmin
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/ ... f6vena.jpg
Eli tuo valkohattuinen solenoidi jarrunestesäiliön takana, kuva on niin iso että varaosanumerokin näkyy ja se on toi mitä kirjoitin aikaisemmin
No niin, nyt on osa(ahtopaineen säätöventtiili) vaihdettu ja mitään eroa ei ole--->menee edelleen vikatilaan heti kun vähänkin enemmän painaa kaasua. Onkohan ainoa vaihtoehto alkaa miettimään turbon irroittamista ja sen puhdistamista, vai tuleeko muille muuta mieleen? Onko tietoa kuka tällaisen voisi tehdä? Laakkosella kuulemma ei tehdä, mutta sano että ehkä tammer-diesel voisi. Itsellä ei oikein ole paikkaa missä kikkailla...
Tuossa kuva irto turbosta, vipu lähtee painekellolta tuosta keskeltä.
Ahdin paikoillaan voi olla kyllä mukava yrittää liikutella tota vipua.
Voi olla hieman ahdasta
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/turpo.jpg
Ahdin paikoillaan voi olla kyllä mukava yrittää liikutella tota vipua.
Voi olla hieman ahdasta
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/turpo.jpg
mitenkäs muuten tuo juuttuvasiipinen oireilee kun että menee vikatilaan? kun itsellä on sellanen vika et kun vähän innostuu kepittään niin vaihteen vaihtamisen jälkeen sellanen tyhjä kohta eli ei vaan lähde vetään. sekunnin parin jälkeen lähtee taas vetämään. ja kolmosella kun antaa vedättää pitemmälle niin menee vikatilaan. eli onko nyt ahdin sitten vaihdettava? mitäs muita turboja tohon ALH koneeseen saa ns. Bolt on kun ton 150heppasen ahtimen?
Onko normaalia että ahdot ryntää n 0,3 yli ja laskee heti normaalille levellille täyskaasukiihdytyksessä. Jos haluttu 1.2, käy ahdot jopa 1.5 ihan hetken. Mittari on painekotelolla, joten onko järjestelmässä vaan viivettä eikä hukkaportin käyttö reagoi heti? Tämä huolettaa ennekuin alan nostamaan paineita ja tankoa lyhentämään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa