Apuuva!
Lämmöt nousevat maantiellä mutta kaupunkiajossa pysyvät normaalina. Autoon on vaihdettu orginaali varaosa termari koska epäilin heikkonahetkenä vaihdettua tarviketta => ei auttanut. Vesipumppu on vaihdettu noin 40tkm sitten (alkuperäis vaihto-osaan).
Käy moitteetta, öljyt on OK ja vedet onkirkkaan punaiset ollut aina viimeiset 100tkm jotka olen autolla ajanut. ... En jaksa uskoa että syylarikaan on tukossa. Missähän mahtaa mättää??
Auto: Audi 80 1.9TDI vm.-94
Moottori: 1Z
1.9 TDI 1Z lämmöt nousee maantieajossa?
Valvoja: ffp jäsenet
Jäähdytintä veikkaisin.
Itselläni täysin samanlainen auto.Ongelma oli juuri samanlainen,varsinkin jos autoa "vedätti" niin lämmöt heti satkun pinnassa ja flektit huusi kokoajan.Tämä siis juuri kovemmissa nopeuksissa.Itsellekin kokeiltiin termaria,paisarinkorkkia yms.>>ei apua.No sitten ite pähkäilin ja kokeilin alavesiletkua ja sehän oli yhtä kuuma kun ylävesiletku>>johtopäätös oli syylärin tukkeutuminen.Uusi nissensin jäähdytin taisi olla luokkaa 220€ tarvikeliikkeessä.Ei sen jälkeen ongelmia,nyt saa revittää niin paljon kun sielu sietää eikä lämmöt ole enimmilläänkään kun 85-90C.
Kokeilepa letkujen lämpötilaeroja jos olis samat oireet kun mulla :))
Kokeilepa letkujen lämpötilaeroja jos olis samat oireet kun mulla :))
Edellisessä kulkineessani teki samanmoista(ei tosin ollut audi).
Kymmenkunta kilsaa pääsi ja sitten alkoi lämmöt olla suht ylhäällä.
Kokeilin sitten laittaa puhaltimen ja lämmöt täysille jolloin vesi kiersi myös lämppärin kennon kautta ja kappas,lämmöt tippuivat suht normaaliin eivätkä nousseet enää korkeuksiin.
Tällöin oli tosin kesäaika ja vesikierto kennon kautta oli aluksi täysin kiinni.
Uusi syyläri korjasi tilanteen.
Ääni osin tukkeutuneelle syylärille.
Kymmenkunta kilsaa pääsi ja sitten alkoi lämmöt olla suht ylhäällä.
Kokeilin sitten laittaa puhaltimen ja lämmöt täysille jolloin vesi kiersi myös lämppärin kennon kautta ja kappas,lämmöt tippuivat suht normaaliin eivätkä nousseet enää korkeuksiin.
Tällöin oli tosin kesäaika ja vesikierto kennon kautta oli aluksi täysin kiinni.
Uusi syyläri korjasi tilanteen.
Ääni osin tukkeutuneelle syylärille.
Jäähdytin meni tilaukseen
10km moottoritie ajoa ja lämmöt alkaa nousta yli 90 asteen. Kun tiputtaa motarilta alas ja ajaa taajamassa lämmöt palaa 90 asteen tasolle. Nurkkaajossa ja pikkuteillä lämmöt ei nouse yli 90 asteen. Ihmetystä tässä on herättänyt se että vika alkoi suht yhtäkkiä pakkas keleillä. Nyt autolla on ajeltu viikko tolkulla vain nurkka-ajoa, koska muualla lämmöt ei pysy kurissa. Vesipumpussa ei luulisi olevan vikaa, koska se on suht uusi ja vian alkamisen jälkeen autolla on ajettu ainakin 1000km. Luulisi viallisen vesipumpun jo leipovan pahemmin jos siinä olisi vikaa. Kerran kokeilin ajaa moottoritietä pienemmillä vaihteilla ja silloin lämpö ei noussut ... eli selvästi pitkällä vitosella tulee sen verran vedätystä moottoritiellä että lämmöt nousee.
... kai sitä on uskottava, että vika on syylarissa. Laitoin uuden tilaukseen. Täytyy katsoa kun ens viikolla saa uuden että miten käy. Turhaan ei viitsisi syylari ostaa kun se ei ole ihan ilmainen osa. Tosin en vielä tiedä syylarin hintaa ;) Se selvinee ens viikolla.
Samalla kun vaihtaa syylarin täytyy yrittää putsata ilmastoinnin kennoa. Oliskohan hyvä konsti putsata paineilmalla motinpuolelta varovasti puhaltelemalla??
... kai sitä on uskottava, että vika on syylarissa. Laitoin uuden tilaukseen. Täytyy katsoa kun ens viikolla saa uuden että miten käy. Turhaan ei viitsisi syylari ostaa kun se ei ole ihan ilmainen osa. Tosin en vielä tiedä syylarin hintaa ;) Se selvinee ens viikolla.
Samalla kun vaihtaa syylarin täytyy yrittää putsata ilmastoinnin kennoa. Oliskohan hyvä konsti putsata paineilmalla motinpuolelta varovasti puhaltelemalla??
Auto kunnossa!
... Joo nyt syylari vaihdettu ja lämpöongelma katosi. Kiitos "tuesta". Vaihdoin Audiin orgis varaosan (204€). Nyt lämmöt maksimissaan 80 astetta (mittaristossa).
Oli suhteelllisen V-mäinen remontti. Ilmastoinninkenno syleili syylaria niin tiukasti että piti purkaa lähes koko keula että sai ilman väkivaltaa syylarin mahtumaan pois keulalta ja asennettua uuden tilalle. Noin 5Hh tuntia meni sitä vaihdellessa ;) Syylarin ja ilmastoinnin kennon väli oli paikoin muurautunut ötököitä täyteen. Ilmeisesti syylari oli sisältäkin tukossa koska pelkkä ulkoinen lika ei selitä huonoa jäähdytytä.
Puhaltelin paineilmalla ilmastoinnin kennon puhtaaksi... oli koko talli harmaassa pölyssä, mutta alkoi päiväkin paistaa kennon läpi ;)
Oli suhteelllisen V-mäinen remontti. Ilmastoinninkenno syleili syylaria niin tiukasti että piti purkaa lähes koko keula että sai ilman väkivaltaa syylarin mahtumaan pois keulalta ja asennettua uuden tilalle. Noin 5Hh tuntia meni sitä vaihdellessa ;) Syylarin ja ilmastoinnin kennon väli oli paikoin muurautunut ötököitä täyteen. Ilmeisesti syylari oli sisältäkin tukossa koska pelkkä ulkoinen lika ei selitä huonoa jäähdytytä.
Puhaltelin paineilmalla ilmastoinnin kennon puhtaaksi... oli koko talli harmaassa pölyssä, mutta alkoi päiväkin paistaa kennon läpi ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa