Corradon tyhjäkäynti seilaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juvonen
-

Corradon tyhjäkäynti seilaa

ViestiKirjoittaja Juvonen » 27.3.2006 18:28

Joo tuli hankittua semmone corradon raato ja nyt ongelmana on, että tyhjäkäynti seilaa siinä 1500-2000 välillä. Tai se seilaa kun se tyhjäkäyntimoottori on irti johdoista. Jos tyhjäkäyntimoottorin pistää johtoihin kiinni kierrokset vaan nousee eikä laske. (Tyhjäkäynti moottori siis se potikka mistä menee letkut molemmin puolin kaasuläppää ja siihen menee pari sähköjohtoa).

Kovasti olen koittanut kaikki alipaineletkut käydä läpi mutta mitään reikää en ole löytänyt. Tyhjäkäyntiruuvinkin olen irroittanut ja puhdistanut ilman minkäänlaista vaikutusta. Ruuvi saa olla ruuvattuna vaikkka kiinni asti, kone käy silti heilahdellen. (siis se ruuvi siinnä kaasuläppäkotelos?)

Uuden tyhjäkäyntimoottorin varmaan hommaan tässä kun kerkeän. Voisiko tuo vika johtua siitä vaikka siinä ei olekkaan virtoja?

HJ
-

ViestiKirjoittaja HJ » 27.3.2006 20:45

Uuden tyhjäkäyntimoottorin varmaan hommaan tässä kun kerkeän. Voisiko tuo vika johtua siitä vaikka siinä ei olekkaan virtoja?

Tuosta tuli mieleen, että se on ainakin helppoa testata vuotaako tuo tyhjäkäyntimoottori jatkuvasti ilman johtojakin, eli irrotat toisen letkun tyhjäkäyntimoottorista ja tukit molemmat päät. Eihän tuolla tosin ole vaikutusta jos se tyhjäkäyntimoottori ei vuoda läpi.

MXU
-

ViestiKirjoittaja MXU » 28.3.2006 6:44

Mulla seilas kierrokset kanssa 1500-2000 paikkeilla ja syyksi paljastui läppärungon takana oleva messeinkiruuvi. Sitä kun pyöritteli kiinni niin rauhoittui.

Happy
-

ViestiKirjoittaja Happy » 28.3.2006 10:37

Voisin tähän samaan ihmetellä.
Mulla tyhjäkäynti on siinä 900-1100 välillä. Välillä pitää vähä kaasulla avitella ku meinaa tippua liian alas kierrokset. Mutta sit ku mä lyön sen yhden sähköjohon kiinni (kai se nesteiden lämpöä mittaa? ei mitää hajua mut siin koneen yläosassa :)) ni sit tyhjäkäynti hyppää 2000. Mikähän tässä on ideana. Minä ku olen tämmönen kunnon "autoasentaja" ni ei ittellää mitää hajua

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.4.2006 17:38

Jaha tulpasin sen tyhjäkäyntimoottorin niin loppu kierrosten seilailu. Sitä ei kai voi oikein tekohengittää mitenkään? Täytynee lähtee tuolta special importista kyselee josko ne sais uutta tilalle...

Happy: jos meinaat sitä edestä katsottuna kannen oikeassa laidassa olevaa mötikkää mihin menee yksi johto, niin se on termostaatti. Kokeile vaihtaa se.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.4.2006 21:52

Monesti puhdistus auttaa.

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 5.4.2006 23:30

Joo mötikästä on mitattu resistanssi, 5o ja se pitää surinaa ja tärisee ku virta on päällä. Sitten kun auton lyö päälle kierrokset pomppaa heti kolmeen tonniin ja pysyy siellä. Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvi ruuvattu kiinni. Liekö tää mokkula kuitenkin rikki?

Corrado
-

ViestiKirjoittaja Corrado » 22.4.2006 15:15

Juvonen: "tulpasin sen tyhjäkäyntimoottorin..." Eli siis teit niinku mitä...?
Itsellä nimittäin taas vastaava ongelma. Viime kesänä oli tuota samaa, silloin tyhjäkäynti moottorin ainakin putsasin ja mitä kaikkea, niin helpotti jonkin verran. Nyt talvi meni täysin kivuttomasti, ei jäänyt kertaakaan kierrokset seilaamaan, mutta kun kevät tuli ja aurinko ilmaantui niin taas pamahti tuo ongelma.... Pitänee taas ainakin putsailla jos ei muuta keksi...

Sitten toinen kysymys semmoisesta asiasta, että mistä ihmeestä mahtaa johtua että kesken ajon syttyy latauksen merkkivalo palamaan ja auto sammuu siihen paikkaan. Hetken antaa olla ja käyntiin, ja toimii kuin ei mitään. Teki tuon nyt kerran hiljattain. Tuotakin vaivaa oli joskus viime kesänä muutaman kerran, mutta ei siis todella pitkään aikaan.

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.4.2006 0:43

Tulppasin as in tukin sen ISV:n toisen letkun. Ostin tossa toisen ISV:n ja vähän kaikkee muuta moottoriin, ens viikonloppuna näkee muuttuuko mitenkään...

Eihän sulla Corrado olis akunkenkä tjsp löysällä?

Corrado
-

ViestiKirjoittaja Corrado » 23.4.2006 15:11

Ei ole kengät löysällä... Itseasissa viime syksynä tuohon on vaihdettu ihan uusi akkukin...

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”