Autoveron palautus
Valvoja: ffp jäsenet
Autoveron palautus
Olen itse matkalla loppuviikon, mutta kotiin on kuulemma tullut tullista kirjekuori ja siellä oli kirje missä ilmoitetaan, että Golfin vero menee uudelleenlaskentaan ja pyydetään tilinumeroa palautuksien maksua varten.
Auto on tuotu saksasta syksyllä 2003 ja joskus tammikuussa 2004 on laskettu tullausarvoksi 10355e ja veroja tuli silloin maksettua 3660e.. Saas nähdä mikä on uusi vero.
Mitään valituskirjettä en ole ikinä minnekään kirjoittanut, onkos muut saaneet vastaavaa kirjettä tullilta?
Auto on tuotu saksasta syksyllä 2003 ja joskus tammikuussa 2004 on laskettu tullausarvoksi 10355e ja veroja tuli silloin maksettua 3660e.. Saas nähdä mikä on uusi vero.
Mitään valituskirjettä en ole ikinä minnekään kirjoittanut, onkos muut saaneet vastaavaa kirjettä tullilta?
-
- -
3 vuotta valitusoikeutta joten on mennyt jo umpeen... mitä kauemmin on aikaa tullauksesta, sen parempi... olikos se nyt 2004 elokuuhun asti tai jotain niin maksoivat 9% koron palautettavalle summalle... 2000 ja 2001 tullasin pari autoa ja niistä tuli keväällä palautuksena enemmän takaisin mitä olin alkujaan maksanut... Silloin oli tosin vielä tuo rajumpi verokäytäntö...
Niin nämä palautuksethan tulee teille sen takia ilman valituksia kun Tulli on saanut VW:n ja Fordin mallikohtaiset veroprosentit julkaistua. Varmaan olette ne paperit aikanaan lukeneet, sieltä käy ilmi: mikäli mallikohtainen prosentti on pienempi mitä senhetkisessä verotuksessa käytetty niin liikaa peritty osuus palautetaan.
Ja eikös valitusaika ollut verotusvuoden lopusta 3 vuotta.
Ja eikös valitusaika ollut verotusvuoden lopusta 3 vuotta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”