Venton viritys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaroslove80
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.9.2005 1:35

Venton viritys

ViestiKirjoittaja jaroslove80 » 23.2.2006 18:33

Minkähänlainen homma ois vähän piristää semmosta Venton 1,8 66kw adz moottorimallia?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.2.2006 18:51

Koko putkiston vaihdolla saat n.10% lisää tehoa, eli ei paljon paskaakaan siihen nähden mitä rahaa palaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.2.2006 22:22

Omia kokemuksia kaverin auton virittelystä. (G3 1.8 66kW ABS)

- ite koneistettu hieman viilattu kansi
- motarivedätyksissä meinas mennä vähän laihalle joten bensanpaineet nostettiin päälle kahden baarin ni rupes pysyy sopivissa arvossa
- putkisto 2"
- muistaakseni 287 asteinen nokka ja säädettävä nokkafillari, nokka säädettiin ite penkissä asentoon jossa saatiin parhaat lukemat (asentoa en muista)

kaverin aidillä oli samanlainen golffi johon oli helppo verrata ni kyllähän tuo viritetty veti jo selkeesti paremmin

pakosarja ja etenkin kaasuläppä ahdistavat aika paljon eli peltisarjalla olisi saanut vielä jonkinverran hönkää lisää jos olisi vaihtanut samalla myäs kaasuläpän isommaksi. Toi olikin tarkotus muuttaa nelipisteruiskuksi mk1 gti golfin muokatulla imusarjalla mutta kaveri meni ja osti corradon ni jäi se homma sit kesken. (osat löytys vielä)

jos teetät siihen koneeseesi vaikka mk2 8v gti:n kannen jollain kansivirittäjällä ni pitäs saada jonkinverran lisää potkua kun siinä on isommat imuvenat, mut sit on tosiaan pidemmälle mentäessä tehtävä jotain sille imupuolelle ja ei toi ykspisteruuttakaan kovinkaan pitkälle riitä, mutta paineiden nostolla pääsee alkuun. Jostain toisesta ykspisteruutastahan voisi saata isomman suuttimenkin siihen jos siis joskus tulee sille tarvetta. Voihan sitä harkita jotain säädettävää moottorinohjaustakin.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 18.3.2007 21:25

Oisko mitään hyötyä laitta vakio kanteen, vakio nokkaa vähän jyrkempi nokka ja säädettävä nokkapyörä. Ja oisko siitä mitään haittaa jos kyseessä on auto joka vähäpäästöinen? Esim.päästöarvot?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.3.2007 17:04

ilman muuta kannattaa laittaa. eikä siitä ole mitään haittaa.

kipa
-
Viestit: 57
Liittynyt: 9.5.2006 16:26

ViestiKirjoittaja kipa » 19.3.2007 17:32

Meni jo

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 22.3.2007 20:27

Nyt tarvittas apua, mulle tarjottiin cat camsin nokka-akselia, tälläisillä arvoilla:

clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 266° 266°
duration [1.0mm+cl] 228° 228°
valve lift [cl=0] 10.95mm 10.95mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110°
followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 4/44° 44/ 4°
retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.45mm 1.45mm
springs: O.E.M.

Tulisko toimimaan vakio kannen kanssa? ja olisko mitään hyötyä?

Nupe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.7.2012 14:21

Miten istuu 2.0 8v gti kansi?

ViestiKirjoittaja Nupe » 17.7.2012 14:25

Suht vanha viestiketju, mutta kysympä tässä uuden sijaan:

Mites ADZ koneeseen istuu golf 3 GTI 2.0 8v kansi? Istuuko ollenkaan vai onko ihan täysin eri? Tuo "Teksteissä" ollu kakkisjuttu ei oikein avannut asiaa tämän suhteen, searchiakin on käytetty variantclubin ja täällä ffp.n puolella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa