Venton viritys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21.9.2005 1:35
Venton viritys
Minkähänlainen homma ois vähän piristää semmosta Venton 1,8 66kw adz moottorimallia?
Omia kokemuksia kaverin auton virittelystä. (G3 1.8 66kW ABS)
- ite koneistettu hieman viilattu kansi
- motarivedätyksissä meinas mennä vähän laihalle joten bensanpaineet nostettiin päälle kahden baarin ni rupes pysyy sopivissa arvossa
- putkisto 2"
- muistaakseni 287 asteinen nokka ja säädettävä nokkafillari, nokka säädettiin ite penkissä asentoon jossa saatiin parhaat lukemat (asentoa en muista)
kaverin aidillä oli samanlainen golffi johon oli helppo verrata ni kyllähän tuo viritetty veti jo selkeesti paremmin
pakosarja ja etenkin kaasuläppä ahdistavat aika paljon eli peltisarjalla olisi saanut vielä jonkinverran hönkää lisää jos olisi vaihtanut samalla myäs kaasuläpän isommaksi. Toi olikin tarkotus muuttaa nelipisteruiskuksi mk1 gti golfin muokatulla imusarjalla mutta kaveri meni ja osti corradon ni jäi se homma sit kesken. (osat löytys vielä)
jos teetät siihen koneeseesi vaikka mk2 8v gti:n kannen jollain kansivirittäjällä ni pitäs saada jonkinverran lisää potkua kun siinä on isommat imuvenat, mut sit on tosiaan pidemmälle mentäessä tehtävä jotain sille imupuolelle ja ei toi ykspisteruuttakaan kovinkaan pitkälle riitä, mutta paineiden nostolla pääsee alkuun. Jostain toisesta ykspisteruutastahan voisi saata isomman suuttimenkin siihen jos siis joskus tulee sille tarvetta. Voihan sitä harkita jotain säädettävää moottorinohjaustakin.
- ite koneistettu hieman viilattu kansi
- motarivedätyksissä meinas mennä vähän laihalle joten bensanpaineet nostettiin päälle kahden baarin ni rupes pysyy sopivissa arvossa
- putkisto 2"
- muistaakseni 287 asteinen nokka ja säädettävä nokkafillari, nokka säädettiin ite penkissä asentoon jossa saatiin parhaat lukemat (asentoa en muista)
kaverin aidillä oli samanlainen golffi johon oli helppo verrata ni kyllähän tuo viritetty veti jo selkeesti paremmin
pakosarja ja etenkin kaasuläppä ahdistavat aika paljon eli peltisarjalla olisi saanut vielä jonkinverran hönkää lisää jos olisi vaihtanut samalla myäs kaasuläpän isommaksi. Toi olikin tarkotus muuttaa nelipisteruiskuksi mk1 gti golfin muokatulla imusarjalla mutta kaveri meni ja osti corradon ni jäi se homma sit kesken. (osat löytys vielä)
jos teetät siihen koneeseesi vaikka mk2 8v gti:n kannen jollain kansivirittäjällä ni pitäs saada jonkinverran lisää potkua kun siinä on isommat imuvenat, mut sit on tosiaan pidemmälle mentäessä tehtävä jotain sille imupuolelle ja ei toi ykspisteruuttakaan kovinkaan pitkälle riitä, mutta paineiden nostolla pääsee alkuun. Jostain toisesta ykspisteruutastahan voisi saata isomman suuttimenkin siihen jos siis joskus tulee sille tarvetta. Voihan sitä harkita jotain säädettävää moottorinohjaustakin.
Nyt tarvittas apua, mulle tarjottiin cat camsin nokka-akselia, tälläisillä arvoilla:
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 266° 266°
duration [1.0mm+cl] 228° 228°
valve lift [cl=0] 10.95mm 10.95mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110°
followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 4/44° 44/ 4°
retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.45mm 1.45mm
springs: O.E.M.
Tulisko toimimaan vakio kannen kanssa? ja olisko mitään hyötyä?
clearance [cl] 0.00mm 0.00mm
duration [0.1mm+cl] 266° 266°
duration [1.0mm+cl] 228° 228°
valve lift [cl=0] 10.95mm 10.95mm REQUIRED PARTS
cam lift - -
peak angle 110° 110°
followers: O.E.M.
timing [1.0mm+cl] 4/44° 44/ 4°
retainers: O.E.M.
lift at TDC [cl=0] 1.45mm 1.45mm
springs: O.E.M.
Tulisko toimimaan vakio kannen kanssa? ja olisko mitään hyötyä?
Miten istuu 2.0 8v gti kansi?
Suht vanha viestiketju, mutta kysympä tässä uuden sijaan:
Mites ADZ koneeseen istuu golf 3 GTI 2.0 8v kansi? Istuuko ollenkaan vai onko ihan täysin eri? Tuo "Teksteissä" ollu kakkisjuttu ei oikein avannut asiaa tämän suhteen, searchiakin on käytetty variantclubin ja täällä ffp.n puolella.
Mites ADZ koneeseen istuu golf 3 GTI 2.0 8v kansi? Istuuko ollenkaan vai onko ihan täysin eri? Tuo "Teksteissä" ollu kakkisjuttu ei oikein avannut asiaa tämän suhteen, searchiakin on käytetty variantclubin ja täällä ffp.n puolella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa