Hammashihnaa vaihtaessa huomasin että nokkaakseli ja syöttöpumppu olivat ajoitettu
niin paljon myöhäiselle että kampiakselin merkkiä ei näkynyt enää vauhtipyörän tarkastus aukosta.Ajoitetaanko syöttöpumppu aina vähän myöhäiselle vai tarkasti kaikki merkit kohdalleen.
Felician 1,9D syöttopumpun ajoitus.....
Valvoja: ffp jäsenet
Moottori veti huonosti esim jos ajoi 80 5-vaihteella ja lämpinä ei lähtenyt käyntiin kuin ois pitäny.Ajoitin merkit kohdalleen ja nyt vetää ja ottaa paremmin kierroksia ja lämpinä lähtee hyvin käyntiin. Kampi heitti hammashihnan puolen hampaan välin mitan verrattuna nokka/syöttöp. Kylmänä on moottorin ääni paljon terävämpi entiseen verratuna.Aattelin josko olis sen takia väännetty vähän myöhäiselle mutta mulla tais olla vähän liian paljon.Pumpussa oli jotkut maalimerkit (sinetit?) tehdas asetusko?? Kammen kiila oli ihan ok,vaihdoin stefan samalla. Nyt vaikka merkit kohdallaan niin arveluttaa voiko kone pitkällä ajalla hajota kun syöttö on paljon aikaisemmalla vanhaan verrattuna?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa