KW-jouset, variant 2
Valvoja: ffp jäsenet
KW-jouset, variant 2
Autoni on GTI Golf -05. Siihen on syksyllä vaihdettu KW-kynäjouset (variant 2). Nyt kun talvi, kylmä ja lunta on tullut on alkanut kuulua muljahdusta. Autoon on vaihdettu alapallo nivelet, ja jotain muita osia.Onko kellään ollu moista ongelmaa,maahantuoja heitti pyyhkeen kehään ja sano että iskareissa on vikaa.
Kuuluuko se muljahdus rattia käännettäessä, vai missä tilanteessa?
kuuluuko ääni edestä vai takaa? Veikkaan että edestä, mutta kuuluuko molemmilta puolin?
Itsellä kuului asennuksen jälkeen samanlainen ääni, joka johtui siitä, että iskarin yläpäästä oli hoksimatta jäänyt kumi pois, siis se joka oli vakioissa siinä pölyhaitarissa kiinni.
Sen kumahahduksen saa selville siten että, nostat keulan ilmaan molemmilta puolin ja sitten käännät vannetta, jos se säätö-komposiitti osa liikahtaa on sulla jäänyt se kumi pois jousen ja iskarin välistä!
Meneppä katsomaan niistä vakio kamoista niitä osia, ettei vain olisi jäänyt vahingossa osia laittamatta paikoilleen.
Niissä violetin värisissä komposiitti osissa ei tarvi käyttää niitä lukiteruuveja, pysyy kyllä paikoillan ilman niitä!
Itellä on autossa toi variante 3
kuuluuko ääni edestä vai takaa? Veikkaan että edestä, mutta kuuluuko molemmilta puolin?
Itsellä kuului asennuksen jälkeen samanlainen ääni, joka johtui siitä, että iskarin yläpäästä oli hoksimatta jäänyt kumi pois, siis se joka oli vakioissa siinä pölyhaitarissa kiinni.
Sen kumahahduksen saa selville siten että, nostat keulan ilmaan molemmilta puolin ja sitten käännät vannetta, jos se säätö-komposiitti osa liikahtaa on sulla jäänyt se kumi pois jousen ja iskarin välistä!
Meneppä katsomaan niistä vakio kamoista niitä osia, ettei vain olisi jäänyt vahingossa osia laittamatta paikoilleen.
Niissä violetin värisissä komposiitti osissa ei tarvi käyttää niitä lukiteruuveja, pysyy kyllä paikoillan ilman niitä!
Itellä on autossa toi variante 3
Viimeksi muokannut teemu.mo, 26.2.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Saisinko kysyä yhtä asiaa? Noh, kysyn kuitenkin. :)
Nyt kun sinulla on alla variante 3 setti, niin muuttuiko auto huomattavasti paremmaksi ajaa verraten tehtaan sportalustaan? Ja missä olosuhteissa sen paremmuuden huomaa parhaiten? Löytyykö se ehkä äärimmäisistä olosuhteista radalla? Vai jäikö hyöty verbaalisen tuunauksen rispektin asteelle foorumilla?
Kiitos vastauksesta. :)
Nyt kun sinulla on alla variante 3 setti, niin muuttuiko auto huomattavasti paremmaksi ajaa verraten tehtaan sportalustaan? Ja missä olosuhteissa sen paremmuuden huomaa parhaiten? Löytyykö se ehkä äärimmäisistä olosuhteista radalla? Vai jäikö hyöty verbaalisen tuunauksen rispektin asteelle foorumilla?
Kiitos vastauksesta. :)
Voi hitto ne kumit on jääny pois yläpäästä. Mutta kävi kiva juttu, selvis että heinäkuussa myyty setti se ei kuulu kuulema gti:hin. Myyjä myi 1060 akselipainoisen, setin pitäis olla kuulema jäykemmät jouset 1150 akselipainoiset. Kai ne pitää vaihtaa, kun on takuu.
Tässä muuten kuva näistä kumeista eli ovatko ne nämä mitä tarkoitit ?
Kiitos jo etukäteen!
Tässä muuten kuva näistä kumeista eli ovatko ne nämä mitä tarkoitit ?
Kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Tommi, 26.2.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto muuttui selvästi paremmin ajettavaksi, minusta se vakio alusta oli kaarteissa liian levoton, mutta käyttöautoon se olisi varmasti hyvä.
Lähinnä laitoin alustan koska halusin saada autoa tonttiin, taakse menee vakio alustassa melkein pää...:)
Ostettaessa mulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko variante2 tai sitten toi variante3,
päädyin tohon siksi, että ei ala sitten jälkeen päin harmittamaan, hinta eroo oli 250€.
En välitä tosta rispektistä, jokainen saa laittaa haluamanlaisen alustan autoonsa, vaikka sitten öhlinsit tai FK:t :)
Just noi oli ne kumit!
Yks juttu vielä: Nyt saa V GTI:hin DSG laatikolle oman ja manuaalille oman KW alustan, en tiedä mikä ero niissä on, painaahan toi DSG:llä oleva pikkasen enemmän.
Lähinnä laitoin alustan koska halusin saada autoa tonttiin, taakse menee vakio alustassa melkein pää...:)
Ostettaessa mulla oli kaksi vaihtoehtoa, joko variante2 tai sitten toi variante3,
päädyin tohon siksi, että ei ala sitten jälkeen päin harmittamaan, hinta eroo oli 250€.
En välitä tosta rispektistä, jokainen saa laittaa haluamanlaisen alustan autoonsa, vaikka sitten öhlinsit tai FK:t :)
Just noi oli ne kumit!
Yks juttu vielä: Nyt saa V GTI:hin DSG laatikolle oman ja manuaalille oman KW alustan, en tiedä mikä ero niissä on, painaahan toi DSG:llä oleva pikkasen enemmän.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
jaripetteri:
KW Variante 2 / vanhempi
noin v 2002 saakka
sinkityt tolpat, alumiinilautaset
Konilla alihankintana teetetyt iskaripanokset
ulosvaimennus säädettävissä
(KW tilasi aikanaan KW:n testaamilla vaimennusarvoilla ja lyhennetyllä ulosjoustolla, ei minkään auton Koni patruuna sellaisenaan vaan muutettuna, Konin varaosanumero päättyi ...-KW)
KW Variante 2 inox-line / uudempi
v 2003 alkaen
kiillotetut rosteritolpat, komposiitilautaset
KW:n itse valmistamat iskaripanokset
tekniikka kuten Variante 3 mutta vain ulosvaimennus säädettävissä
mm teflon-pinnoitetut männät, -60ast C pakkasta kestävä ohut öljy
männänvarren liikenopeuden mukaan muuttuva vaimennus
KW Variante 2 / vanhempi
noin v 2002 saakka
sinkityt tolpat, alumiinilautaset
Konilla alihankintana teetetyt iskaripanokset
ulosvaimennus säädettävissä
(KW tilasi aikanaan KW:n testaamilla vaimennusarvoilla ja lyhennetyllä ulosjoustolla, ei minkään auton Koni patruuna sellaisenaan vaan muutettuna, Konin varaosanumero päättyi ...-KW)
KW Variante 2 inox-line / uudempi
v 2003 alkaen
kiillotetut rosteritolpat, komposiitilautaset
KW:n itse valmistamat iskaripanokset
tekniikka kuten Variante 3 mutta vain ulosvaimennus säädettävissä
mm teflon-pinnoitetut männät, -60ast C pakkasta kestävä ohut öljy
männänvarren liikenopeuden mukaan muuttuva vaimennus
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
sanokaapas kumpi olis fiksumpi hankinta: tuollainen vanhempi ei-inox variante 2:nen vai uusi inox-line variante 1:nen?
Molemmat uusia takuulla ja hinnaltaan aika samoissa. tuolla ulosvaimennuksen säädöllä en varmaan tee mitään kun en sitä kuitenkaan osaa säätää kunnolla mutta eikös noissa 2:ssa ole vähän laadukkaammat takaiskarit?
Molemmat uusia takuulla ja hinnaltaan aika samoissa. tuolla ulosvaimennuksen säädöllä en varmaan tee mitään kun en sitä kuitenkaan osaa säätää kunnolla mutta eikös noissa 2:ssa ole vähän laadukkaammat takaiskarit?
jaripetteri:
1 ääni Inoxline Variante 1:slle noista vaihtoehdoista, ruostumaton materiaali on korkeussäädettävässä tolpassa ehdoton, jos alustaa olet käyttöautoon hankkimassa.
Variante 2 ja 3 ovat samoissa perussäädöissä laatikosta otettaessa kuin Variante 1. Eli säädöt ovat "yleispätevät", joita KW autoon suosittelee ja joista voi halutessaan sitten V2- ja V3- malleissa aloittaa alustan säätämisen omaan ajotyyliin ja käyttöön.
Summasummarum: V1, V2 ja V3 ovat kaikki yhtä hyviä laatikosta otettaessa. :)
1 ääni Inoxline Variante 1:slle noista vaihtoehdoista, ruostumaton materiaali on korkeussäädettävässä tolpassa ehdoton, jos alustaa olet käyttöautoon hankkimassa.
Variante 2 ja 3 ovat samoissa perussäädöissä laatikosta otettaessa kuin Variante 1. Eli säädöt ovat "yleispätevät", joita KW autoon suosittelee ja joista voi halutessaan sitten V2- ja V3- malleissa aloittaa alustan säätämisen omaan ajotyyliin ja käyttöön.
Summasummarum: V1, V2 ja V3 ovat kaikki yhtä hyviä laatikosta otettaessa. :)
jaripetteri:
siis vanhemmissa (ei rosteri) KW Variante 2 on alihankkijan tekemät iskarit
KW luopui alihankkijasta koska sutta oli liikaa
(KW poimi jo uutena suuren osan pois koska se testaa jokaisen valmistettavan coil-overin vaimennusarvot testerissä)
--------------
uudemmissa inox-line / rosteri KW Variante 2 sarjoissa on KW:n itse valmistamat iskarit
niissä on hyvä laatu
KW Variante 3 sarjojen iskarit on valmistanut ja valmistaa KW:n itse
niissä on ollut hyvä laatu
KW Variante 1 sarjojen iskarit on valmistanut ja valmistaa alihankintana Al-Ko
niissä on ollut hyvä laatu
-------------
siis tietenkin otat ennemmin KW inox-line Variante 1
siis vanhemmissa (ei rosteri) KW Variante 2 on alihankkijan tekemät iskarit
KW luopui alihankkijasta koska sutta oli liikaa
(KW poimi jo uutena suuren osan pois koska se testaa jokaisen valmistettavan coil-overin vaimennusarvot testerissä)
--------------
uudemmissa inox-line / rosteri KW Variante 2 sarjoissa on KW:n itse valmistamat iskarit
niissä on hyvä laatu
KW Variante 3 sarjojen iskarit on valmistanut ja valmistaa KW:n itse
niissä on ollut hyvä laatu
KW Variante 1 sarjojen iskarit on valmistanut ja valmistaa alihankintana Al-Ko
niissä on ollut hyvä laatu
-------------
siis tietenkin otat ennemmin KW inox-line Variante 1
no niin variant 2 saapui saksanmaalta, mutta saa noutaa rahaa vastaa.voi v..... valmistaja haluaa tarkistaa vian ennen kuin hyvittää mutta jos ei muka todeta vikaa on minulla kahdet etuiskarit.mietrin haenko vi vaihdanko merkkiä,ei tuu pojoja kw.lle.en oo kuullu että asiakas maksaa aina ennen kuin vika todetaan. per....
Ainakin 16veen 15" vakiovanteet menee paikoilleen (samat jarrut ja vakioalusta(?) ku VR6:ssa, vanne on kyl erinäkönen).
Ja eikös var2 ole kuitenkin kauempana vanteesta ja kumista kuin originaalijouset. kuva: http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/golf3_ ... tolppa.jpg
Ja eikös var2 ole kuitenkin kauempana vanteesta ja kumista kuin originaalijouset. kuva: http://fishtrap.no-ip.com/vwpics/golf3_ ... tolppa.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa