Moottorina Nissanin MA12 eli tuommoisen 1.2 Micran pata.
Tuohon koneeseen saa ilmeisesti varsin nihkeästi tiukempaa settiä kytkinosastolle ja mielessä on käynytkin vanhan kytkimen/asetelman muuttaminen kestämään kasvavaa moottoritehoa.
Ilmeisesti sekä alkuperäisestä asetelmasta pystyy muokkaamaän jäykemmän ja myös kytkimen kitkapinnan voi vaihtaa pitävämpään.
Ojennuksen Pasi vissiin tekee moisia hommia. (ei taida virmalla olla nettiosoitetta?) Onko muita firmoja ja suuntaa antavaa hintahaarukkaa kyseiselle muutokselle?
Kytkimen/asetelman muutos jäykemmäksi?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Onneton kytkin siinä on alunperin, kuten on vääntökin tietenkin (850cc Minissäkin on isompi paketti). En muista että antaisiko vauhtipyörä mahdollisuuden sovittaa vähän isompihalkaisijaista levyä/asetelmaa paikoilleen, mutta järkevintä se olisi.
Sitten helpoin vaihtoehto on teettää kolmilapainen sintteri sinne, ei vaan niin mukava käyttää.
Sitten helpoin vaihtoehto on teettää kolmilapainen sintteri sinne, ei vaan niin mukava käyttää.
Mitäs jos niittaisi kitkapintojen tilalle kupariset siivut?
Onko kuparikytkimissä yleensä kitkapinta-ala sama, kuin tavallisessa kytkimessä, vai onko se enemmän lapatyyppinen, vai molempia?
Tuleeko kuparilaatu olla mahdollisimman puhdasta, vai seostettua, jotta toimii oikein?
Vakio asetelman toimivuus tuon kanssa jää nähtäväksi, mutta kiinnostusta olisi kokeilla..
Ehdotuksia, tyrmäyksiä?
Onko kuparikytkimissä yleensä kitkapinta-ala sama, kuin tavallisessa kytkimessä, vai onko se enemmän lapatyyppinen, vai molempia?
Tuleeko kuparilaatu olla mahdollisimman puhdasta, vai seostettua, jotta toimii oikein?
Vakio asetelman toimivuus tuon kanssa jää nähtäväksi, mutta kiinnostusta olisi kokeilla..
Ehdotuksia, tyrmäyksiä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa