Ajattelin asentaa evryn 100hv pumppusuutin Golffiini. Selailin vanhempia viestejä, mutta muutama asia jäi epäselväksi.
Sain sellaisen käsityksen, että jakajapumppu koneissa syöttöä saadaan lisää lähes rajattomasti, kunhan vain laitetaan tarpeeksi suuri (vai olikohan pieni) vastus. Miten on pumppusuutin koneessa? Antaako tuo yleisesti käytetty 150 ohm vastus parhaat syötöt, ilman että tulee vikakoodeja?
Sitten ne savut, minulle ne olisivat melkein yhtä tärkeät kuin tehot. Jakajapumpuilla taitaa saada savua niin paljon kuin haluaa, kunhan vain lisää vastuksia. Mutta tuleeko savua myös pumppusuutin koneesta 150 ohmin vastuksella?
Kestääkö kone miten syötön nostoa? Luin jostain, että turbon lämpötila nousee, jos savu on mustaa? Onko vaarana, että turbo sulaa?
Entäpä hehkun merkkivalo, jos se alkaa vilkkua. Onko siitä jotain haittaa, voiko sen antaa vilkkua? Vai pitääkö lähteä huoltoon nollauttamaan? Loppuuko mahdollinen vilkkuminen, kun evryn ottaa pois?
Evry pumppusuutin koneeseen
Valvoja: ffp jäsenet
Itselläni on myös 100hv pumppusuutin Golffi vm02.
Laitoin 150ohm vastuksen jolloin vag-com näyttää polttoaineen lämmöksi 130.5asetta. Ymmärtääkseni yli tuon lämmön moottori menee vikatilaan.
Mitään vikavaloja ei itselläni pala, ja hehkunvalon vilkkuminen kertoo moottorin häiriöstä. Vikakoodin luvulla selviää.
Ennen kone ei savuttanut, mutta nyt on hyvin pieni pöllähdys havaittavissa.
Ajotietokoneen kulutuslukemat menevät sekaisin evryllä. mm. tyhjäkäynti kulutukseksi kone näyttää 0.2-05l/h. Mikä ei siis todellakaan pidä paikkaansa.
Teho sen sijaan parani selvästi.
Laitoin 150ohm vastuksen jolloin vag-com näyttää polttoaineen lämmöksi 130.5asetta. Ymmärtääkseni yli tuon lämmön moottori menee vikatilaan.
Mitään vikavaloja ei itselläni pala, ja hehkunvalon vilkkuminen kertoo moottorin häiriöstä. Vikakoodin luvulla selviää.
Ennen kone ei savuttanut, mutta nyt on hyvin pieni pöllähdys havaittavissa.
Ajotietokoneen kulutuslukemat menevät sekaisin evryllä. mm. tyhjäkäynti kulutukseksi kone näyttää 0.2-05l/h. Mikä ei siis todellakaan pidä paikkaansa.
Teho sen sijaan parani selvästi.
Palataan taas vanhaan aiheeseen. Onko kellään muulla ilmennyt pd (ATD) koneessa evryllä moottorin vikavalon syttymistä? Okussa syttyy aina pidemmän ajorupeaman aikana (n. 500 km), oli vastuksen arvo mitä tahansa 150 ja 180 välillä. Aluksi laitoin 150 ohmisen ja sillä toimi noin kuukauden verran ilman vikakoodeja, pisimmät yhtämittaset ajot parisataa kilometriä, kunnes kesälomareissun aikana valo tupsahti ensimmäisen kerran. Laitoin sitten 163 (127 astetta) ohmisen ja sillä sama juttu. Viimeksi 180 ( 119 astetta) ohminen aiheutti taas valon syttymisen. Sinänsä tuo vikavalo ei haittaa, kun VAG-COMilla nollailen aina kun syttyy. Vika on yllättäen polttoaineen lämpöanturin epäuskottavassa arvossa ja vika on satunnainen. Muuten auto toimii moitteetta ja vääntö todella tuntuu! Evry on rakennettu on-on kytkimellä, millä stock ja evry valittavissa, aluksi silloin tällöin tuota vaihtelin, mutta myöhemmin en enää ole kytkimeen koskenut.
Milläköhän tuon vikavalon syttymisen saisi pois?
Milläköhän tuon vikavalon syttymisen saisi pois?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa