Eli autona on golfi mk2 1.6, vanha kaasari paloi pilalle ja haettiin romikselta Jetasta vastaava ja nyt ois pari kysymystä... Siinä tuli erikseen mukana semmonen nyrkin kokonen muovipallo, missä on letkun paikka. mikäs se on ja mistä siihen tulee letku? vanhassa ei sellasta ollut...:/
-Mistä johtuu, että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja painaa nopeasti kaasun pohjaan, niin välillä kuuluu poksaus konehuoneen puolelta?:/
-Eikä auto meinaa sammua millään...Normaalisti sammuttaa ni jää kitkuttamaan jälkikäyntiä ja tarvii vaihteen kans vähä auttaa et sammuu:/
Pierburg ongelmaa!!
Valvoja: ffp jäsenet
taitaa käydä aika laihalla, kannattaa laittaa pakokaasumittariin kiinni ja koittaa säädellä. Oliko se samanlaisesta 1,6 koneesta ?
Tarkoitatko sillä pallolla sitä vihreätä alipaineen tasaajaa, vai mikä se nyt olikaan, haulla löytyy eli "vihreä pallo" tjms.
Oleppas tarkkanan ettei ole alipainevuotoa missään...ja katteleppas ne sytytyksen ajoitukset kanssa.
Tarkoitatko sillä pallolla sitä vihreätä alipaineen tasaajaa, vai mikä se nyt olikaan, haulla löytyy eli "vihreä pallo" tjms.
Oleppas tarkkanan ettei ole alipainevuotoa missään...ja katteleppas ne sytytyksen ajoitukset kanssa.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 12.2.2006 21:37
On samanlaisesta koneesta.
juu tommonen löytys:)
"pulldown rasiasta tuleva b-putki, kuuluisi mennä vihreään alipaine palloon ja yhdistyä matkalla jarttutehostimelta tulevan
ap-putken kanssa."
Mites noi ilmanputsarin letkut kuuluu olla, ku siinä on kaks letkunpaikkaa vierekkäin. letkut oli vanhassa ja täs uudessa kaasarissa erilaisti:/
pistin uudet alipaineletkut ja kumilaippa on uusi. Tota vahatermariakin vähä epäilen, mut ei viitteis millään ostaa uutta, jos vika onki muualla...
sytytyksen ajattelin kans tarkistaa.
juu tommonen löytys:)
"pulldown rasiasta tuleva b-putki, kuuluisi mennä vihreään alipaine palloon ja yhdistyä matkalla jarttutehostimelta tulevan
ap-putken kanssa."
Mites noi ilmanputsarin letkut kuuluu olla, ku siinä on kaks letkunpaikkaa vierekkäin. letkut oli vanhassa ja täs uudessa kaasarissa erilaisti:/
pistin uudet alipaineletkut ja kumilaippa on uusi. Tota vahatermariakin vähä epäilen, mut ei viitteis millään ostaa uutta, jos vika onki muualla...
sytytyksen ajattelin kans tarkistaa.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 12.2.2006 21:37
ihan samanlainen kaasari on, en vaan ite ollut näkemässä kun tota uutta irrotettiin :/ ja vanhasta palo suurin osa noista letkuista. Mielestäni kaikki letkut on kyllä ihan oikein nyt, mitä olen kuvia täältä kattonu... Ainoastaan noi ilmanputsarissa olevat letkut on jääny epäselväks. Kaasarin takaosassa ihan alhaalla on 2 letkun paikkaa ihan vierekkäin ja toisessa ei nyt oo mitään letkua, et ilmanputsarista kuuluis vissiin mennä 1 letku sinne...
Jos se toinen letkunpaikka siellä kaasarissa on tällä hetkellä tyhjänä niin laita se reikä ihmeessä tukkoon! Nuo reiät menevät yleensä ihan suoraan kaasuläpän alapuolelle ja taatusti vaikuttaa käyntiin.
Edit: Täältä löytyy kuvia alipaineletkuista: http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
Edit: Täältä löytyy kuvia alipaineletkuista: http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
-Mistä johtuu, että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja painaa nopeasti kaasun pohjaan, niin välillä kuuluu poksaus konehuoneen puolelta?:/
Ilmeisesti sytytys liian aikaisella, tai virranjakajasta tuleva ap-putki on jollain tavalla huonosti (tukossa tai väärin laitettu) ei siis anna virranjakajalle alipainetta tarpeeksi ajoissa myöhästääkseen sytytystä kaasua painattaessa.
Ja voi olla myös että kaasari tulvii ja siitä johtuu poksahdus (bensaa virtaa kaasariin "puhtaana" ja tulpan sytytettyä varsinainen seos, poksahtaa bensa kaasuttimessa myös.) sekä jälkikäynti (vuotaa bensaa imusarjaan vielä sammutuksen jälkeenkin.)
Tulvimiseen lääke: tutki neulaventtiili kaasuttimen kohon "juuresta" mistä bensa kaasariin tulee. Ehjättävä korjaussarjalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa