Vaihdelaatiikko ääntelee (6v.)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

Vaihdelaatiikko ääntelee (6v.)

ViestiKirjoittaja kahe » 10.2.2006 10:36

Syksystä olen kuunnellut, että välillä hyttiiin kuuluu sellanen laturin tyylinen surina tietyilla kierroksilla liikkeelle lähdön jälkeen. Lämmetessään on aina poistunut, ainakin tähän asti. Nyt varsinkin 5. vaihteella surisee kuuluvasti, kun kierrokset ovat siinä 2000 paikkeilla. Ääni muuttuu kierrosten mukaan. 6. vaihteella ääni hukkuu enemmän muuhun ajomeluun, kuten pienemmilläkin. 5. vaihteelta vauhdissa heittäessä vapaalle ja kierrokset pitäen, niin ääni häviää. 3BG Passatti 101tkm ajettu.

Osaako kukaan arvioida syytä? Laatikon laakereita pelkään ja hinta on varmaan sen mukanen.

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 10.2.2006 12:39

Mikäs on oikea hyvä öljy tuohon vaihteistoon? Mallia ei ole tähän hätään antaa.

Ei pääse kuin vasta maanantaina huollossa käymään "kuunteluttamassa", mutta jos tarkistaisi viikonloppuna öljy tilanteen tai jopa vaihtaisi ne varmuuden vuoksi.

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 10.2.2006 12:56

Tuolla on mainittu Mobil vs200 ja Castrol taf-x.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51123

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 15.2.2006 16:38

Sinnehän se jäi pasuuna huoltoon tutkittavaksi. Ei selkeää vikaa löytynyt. Vaihteensiirron puslissa voi olla liikaa liikettä. Öljy näytti hyvältä ja sitä oli oikein.

Onkos kellään vastaavaa vikaa ollut etenkin 6-vaihteisen lootan kanssa? Eli pitää samanlaista ääntä, kuin lepuuttaessa kättä vaihdekepillä. Pyrkii koko ajan ilmeisesti ottaan vaihdetta pois.

Huollolle tuntui olevan myös kinkkinen tapaus.

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 16.2.2006 16:11

Laatikko paskana. Öljyn seasta oli tullut metallimurskaa. Se siitä sitten. Taas yksi tyytyväinen Paskatilla ajelija itkee kohtaloaan.

Uus vaihtoloota kolmisen tuhatta + siirtäjät/öljyt + työt päälle.

Onko hyviä vinkkejä kuinka saada kustannuksia Volsulta? 102tkm mittarissa ja merkkihuollettu koko ajan. Kuitit löytyy huolloista myös Saksan maan päältä. Ajo ollut normaali matka-ajoa, motaria ja kehä ykköstä. Ei mielestäni pitäsi hajota näillä kilsoilla.

Tai löytyykö jostain halvemmalla hyvä laatikko? AVK:lla olisi A6:sen (Allroad) 2.5TDI:n 6-vaihteinen laatikko. Tuo ei taida olla samanlainen vai onko? Malli FGZ.

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 17.2.2006 16:11

"Yksinpuhelu/manailu" jatkuu:

Tuli kiireessä tilattua huollon kautta, tarve autolle kun on. Ei oikein kuulostanut heidän mielestään laakerivialta. Pyysin avaamaan, mutta en tiedä tekevätkö niin. Kiinnosti kyllä heitäkin tietää syy. Jos tilauksen peruuttaa, niin ottavat siitä omansa ruottalaiset.

Tallinnastakaan ei tulisi halvemmaksi. Tuli sekin selvitettyä. Tässä heidän hintansa: uusi 5155 euroa(suurin piirtein) ja jos vanha tänne sitten olisi 3136 euroa.

Yks käytetty tuli löydettyä. Koodi olisi FRK. Tilattu laatikko on ELN. Onkos kellään tietoa, mitä eroa noilla on? Tai mistä tuota tietoa saisi? Huoltotiski ei osannut puhelimessa suoraan vastata.

Ja tänään aukeaa perjantaipullo Paskatin kunniaksi.

teedee
-
Viestit: 5
Liittynyt: 27.2.2006 18:17

kiinnostais

ViestiKirjoittaja teedee » 7.1.2008 15:57

minkälainen ääni se oli? (Jos ääniä nyt kovin tarkasti kuvata voi) Itellä 2.5tdi:n laatikko rohisee siinä 2000 kierroksen paikkeilla. 3. ja 4. vaihteilla ehkä eniten
Vedätyksessä kuuluu selvästi, löysätessä sen saa kuulumattomiinki, mutta moottorijarrutuksessa taas kuuluu. Joku akseli kai siellä heiluu liikaa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa