viri nokka-akseli tdi:hin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

viri nokka-akseli tdi:hin?

ViestiKirjoittaja golf » 9.2.2006 23:51

osaako joku kertoa että mistä löytyy viri nokka-akseli tdi moottoriin? moottori tyyppi anf.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.2.2006 0:20

Jos saa ensin kysyä että mitä on jo koneeseen tehty ja millaiset lukemat on haaveissa?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 10.2.2006 0:42

turbo vnt 20 . nestepää 12mm, race suuttimet,2,5" putkisto turbolta asti, karalan tekemä ohjelma 1,5 ahdoilla, tulossa isompi cooleri tehot tällä hetkellä 135 kw 390nm

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 10.2.2006 8:05

Dbilas valmistaa ainakin TDI:n virinokkaa.

http://www.dbilas.com

Näyttää olevan ainakin kolmea erilaista nokkaa 240,260 ja 272/256 asteisia löytyy.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.2.2006 17:33

Tuollaista 260 ast. vastaava vakiosta hiottu nokka tekee pakopainetta 0,5 bar lisää vakioon verrattuna ja käryyttää tyhjäkäynnillä. Eikä mitään suurta hyötyä tunnu olevan yläkierroksilla, tosin vertailutestit dynossa puuttuu eikä muutenkaan ole eri nokkia tullut vertailtua, vielä.

135 kW/390 kuulostaa aika vähälle noilla palikoilla. Oliko väännöt leikattu, jossain taisi käyriäkin olla näkyvillä?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 10.2.2006 21:20

ei Karala ainakaan puhunu mitään että olisi rajannut vääntöä. sanoi että cooleri ahdistaa. minulla olisi mitsubishi lancer evo 8 cooleri, mutta ei sitä saa millään mahtumaan keulalle. onko kokemusta sdi imusarjasta? onko vaikutusta tehoon/vääntöön? paljonko noilla osilla pitäis olla teho/vääntö?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.2.2006 8:48

Olen kuullut huhupuhetta että Jäähdytinhuolto Raatikainen pystyisi tekemään orkkis paikalle vastaavan kokoisen mutta tehokkaamman välijäähdyttimen.

Asiaa ei ole vielä pahemmin selvitelty mutta muutama on jo ilmaissut kiinnostuksensa kimppaostoon.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.2.2006 18:59

TDIfreak: Mistä tuo pakopaineen nousu johtuu? mites on overlapin laita?

Olen myös itselleni etsimässä "hyvää/parempaa nokkaa" ja tuo idea pelkän peruskehän hiomisesta ei houkuttele vaikka siitä onkin jo jonkunlaisia kokemuksia. Mallikin on olemassa, mutta ero ei ole mitenkään radikaali toiminnassa, mittauksia ei tästäkään ole vielä saatavilla.. savua tosin on vahemmän täysikaasulla kuin vakionokalla..

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.2.2006 21:06

Veikkaisin että aikaisemmin aukeavasta pakoventtiilistä.
Olisikohan kuitenkin järkevämpi pitää puristuspaineet kohtuu pitkälle ja jatkaa pako ramppia mahdollisimman pitkälle toiseen suuntaan.

Järkevämpää lienee pakoaukon rassailu ja isompi pakoventtiili..

overlapille ei kyllä ole montaa kymppiä tilaa..

XUX63
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.3.2005 15:08

ViestiKirjoittaja XUX63 » 27.2.2006 20:31

"Olen kuullut huhupuhetta että Jäähdytinhuolto Raatikainen pystyisi tekemään orkkis paikalle vastaavan kokoisen mutta tehokkaamman välijäähdyttimen. "

Raatikainen tekee parhaat coolerit mitä tiedän ja mittatilaustyönä.

Mulla on MB:ssä hiukan kiristetty nokka mutta ehkä suurin hyöty tulee kasvaneista nostoista. Tehokäyrä on laajempi kuin vakionokalla. Tyhjäkäynti on aavistuksen tupsuttavampi mutta jo 800-900rpm kohdalla alkaa käymään tasaisesti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa