ongelma! vaihdelaatikon vaijeri poikki laatikon juuresta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ongelma! vaihdelaatikon vaijeri poikki laatikon juuresta

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 7.2.2006 18:51

nyt tartteis apua.mulla on passatti 2.0 8v. -90 ja mulla meni vaihdevaijeri poikki laatikossa olevan vivun juuresta.nyt olisi vaihtoneuvot poikaa ja yleisesti kaikki neuvot tähän hätään. kyselin vaijerin hintaa,melko hintava.. miten tuo on vaihettavissa?

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 8.2.2006 2:01

90 kävijää 0 neuvoa... ei paha!?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 8.2.2006 10:30

Alla olevan kuvan mukaan vaijerit ovat kyllä vaihdettavissa, joutuu vaan ilmeisesti purkamaan tuon vaihdekeppihässäkän pois.

Vihje: Ennen kuin irroitat vanhan vaijerin, sido siihen naru tms. ja vedä sitten vaijeri pois. Vaijerin paikkaan jäävän narun avulla saat uuden vaijerin paikalleen kätevästi.

Kuva

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 8.2.2006 12:34

Itselläni meni kans poikki tuo vaihdevaijeri viime kesänä... Ei muuta ku kolmonen päälle konehuoneesta ja ajelemaan lähimmälle tutulle jolla oli hitsauskone... Vaijeri oli ratkennut irti aivan siitä suorakaiteenmallisen raudan juuresta joten hitsasin siihen 6 mm mutterin ja sitte vaijerin siihen... On pysynyt ainakin puoli vuotta...

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 8.2.2006 15:35

itse mietiskelin kanssa tuota hitsaus juttua mutta päätin kuitenkin vaihtaa vaijerin.löysinkin käytetyn edullisesti.. kuulema katin poistamalla pääsee käsiksi suojapeltiin jonka takana on vivut ja vaijereiden kiinnityskohdat..? kuulema yksinkertaisin keino päästä vaihtamaan vaijerit. toi naru jutska kyllä helpottaa vaijerin pujottamista.. kiitos vinkeistä

... ja lissää mieluusti otetaan vastaan että vaihto kävisi mahdollisimman helposti ja haulla joku saattaa hyötyä tästäkin kyselystä kun aika nihkeesti porukka antaa tekniikkaan liittyviä vinkkejä. ...kyllä jostain sumareiden käytöstä puhutaan yms mutta faktaa on vaikea saada.

PS.voiko olla turhempaa ku kysellä täältä auton tulevaa väriä?hei haloo!onko porukka oikeesti näin avutonta?vai onko oikeet tuunarit ja remonttimiehet aikuistuneet ja jättäneet nää palstat?

nii niitä vinkkejä.......

rumakuhelvetti
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2005 21:41

ViestiKirjoittaja rumakuhelvetti » 9.2.2006 22:39

vittu joo... eihän se ilman nosturia tai monttua onnistunu perkele! näin siinä sitten kävi että pitkä mutteri hitsuumalla kiinni katkenneeseen kohtaan ja auto on taas ajossa. jippiii pantentit ja pelle pelottomuus!!

nyt ymmärrän miksi kukaan ei ilmoittautunut vaihtaneensa sitä itse koska luulen ettei sitä kukaan itse lähde vaihtaa:) ...kun kysellään et miten lähtee vaihdekepin nuppi irti,heh...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa