Minkälainen tuo konepellin vapautus vivusto on ohjaamon puolella Golf IV:ssa ja miten siihen pääsee käsiksi?
Aamulla autosta akku tyhjä ja kun avasin konepellin niin jotain oli ilmeisesti jäässä (ihme...) ja mukavan rusahduksen saattelemana avaus vipu meni ihan löysäksi. Konepelti aukesi mutta ei nyt sitten pysy kuin tuulihaan avulla kiinni.
Ilmeisesti tuo vapautus vaijeri jäässä ja irronnut/murtunut vivun päästä rikki. Miten siihen pääsee käsiksi eli joskus olen koittanut sitä verhoilumuovia sen vivun ympäriltä irroittaa mutta silloin en keksinyt miten se lähtee...
[edit]
Tuolta löytykin jonkinlainen kuva mutta edelleen vinkkejä sen verhoilun irroittamiseksi tarvitaan. Näillä pakkasilla jos sitä rupeen repimään auki niin saan takuuvarmasti jotain rikki.
Riittääkö muuten hanskalokeron valo tyhjentämään akun kahdessa vuorokaudessa näillä pakkasilla? Huomasin että se oli päällä vaikka lokero oli kiinni...[/edit]
Golf IV konepellin avauskoneisto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Yksinkeskustelua jatkaakseni niin löyty tuo hajonnut osa ja se oli niinkuin epäilin tuo muovinen avausvipu joka antoi pakkasella periksi. Hinta Laakkosella 24e.
Verhoilunkin sain jotenkin veivattua irti mitään hajottamatta mutta nähtäväksi jää meneekö se kunnolla takaisin...
Akun tyhjeneminen on edelleen arvoitus, 1 1/2 vuotta vanha Boschin akku ja pitäisi olla vielä hyvässä iskussa. Hanskalokeron valo oli jotenkin vinksahtanut väärin. Fiksasin ja laitoin takaisin mutta eihän se näy edes palavan jos valot ovat kytketty pois päältä. No pitää mittailla syökö joku vielä virtaa "stand by" tilassa...
Verhoilunkin sain jotenkin veivattua irti mitään hajottamatta mutta nähtäväksi jää meneekö se kunnolla takaisin...
Akun tyhjeneminen on edelleen arvoitus, 1 1/2 vuotta vanha Boschin akku ja pitäisi olla vielä hyvässä iskussa. Hanskalokeron valo oli jotenkin vinksahtanut väärin. Fiksasin ja laitoin takaisin mutta eihän se näy edes palavan jos valot ovat kytketty pois päältä. No pitää mittailla syökö joku vielä virtaa "stand by" tilassa...
mystiset sähköviat kuulostaa liiankin tutulta ;)
oletko lataillut akkua paljon, käynnistänyt piuhoilla tms? itellä meni mahdollisesti tuosta akku rikki niin, että yksi kenno oli kai kypsä ja tällöin akku antoi virtaa vain 10-11V joka ei riittänyt talvella käynnistämiseen.
eli kannattaa kattoa mitä akku antaa latautuneena (ei kuitenkaan juuri ladattuna) vai tyhjeneekö se ihan selvästi. siinä tapauksessa kannattaa sitten vaan tutkia, että mikä sitä purkaa..
oletko lataillut akkua paljon, käynnistänyt piuhoilla tms? itellä meni mahdollisesti tuosta akku rikki niin, että yksi kenno oli kai kypsä ja tällöin akku antoi virtaa vain 10-11V joka ei riittänyt talvella käynnistämiseen.
eli kannattaa kattoa mitä akku antaa latautuneena (ei kuitenkaan juuri ladattuna) vai tyhjeneekö se ihan selvästi. siinä tapauksessa kannattaa sitten vaan tutkia, että mikä sitä purkaa..
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
hyvin tuo akku toimii kunhan auto ei seiso pitkään. pariviikkoa sitten kun edellisen kerran akku temppuili latasin sen yön yli lämpimässä tallissa ja sen jälkeen toimi taas kuin unelma. jaksaa pyörittää vähän kohmeistakin konetta hyvin ellei sitten satu olemaan tyhjä... eli viittaisi siihen että joku imee virtaa jossain vaikka virrat on poissa... edellisellä kerralla syytin autopc kytkentöjä mutta pc ei ole ollut näillä pakkasilla edes autossa.
laturiakin tässä jo alettu epäilemään jos vaikka lataisi vähän huonosti. hiilet loppu/jumissa tai jotain. tosin en kyllä tiedä pääseekö Golffin laturin hiiliä edes vaihtamaan.
kun nuo kelit tuosta lämpenee tai pääsen talliin niin pitää vaan kylmästi alkaa mittailemaan sulakkeiden yli virran kulutusta...
laturiakin tässä jo alettu epäilemään jos vaikka lataisi vähän huonosti. hiilet loppu/jumissa tai jotain. tosin en kyllä tiedä pääseekö Golffin laturin hiiliä edes vaihtamaan.
kun nuo kelit tuosta lämpenee tai pääsen talliin niin pitää vaan kylmästi alkaa mittailemaan sulakkeiden yli virran kulutusta...
Moro
En ole vielä kerennyt tarkemmin tutkimaan, missä vika, mutta yritin tuossa pakkasilla aukasta konepeltiä 2001 IV Golfista ja eka kahvastavetäsyn jälkeen kahva meni aivan rennoksi.
Liekkö vaijeri poikki vai se muovikahva rikki? No se selviää kun tutkii tarkemmin, mutta entäs jos se vaijeri onkin poikki, mitenkä konepellin sitten saa auki? Montun päällä pohjan kautta vääntämällä?
En ole vielä kerennyt tarkemmin tutkimaan, missä vika, mutta yritin tuossa pakkasilla aukasta konepeltiä 2001 IV Golfista ja eka kahvastavetäsyn jälkeen kahva meni aivan rennoksi.
Liekkö vaijeri poikki vai se muovikahva rikki? No se selviää kun tutkii tarkemmin, mutta entäs jos se vaijeri onkin poikki, mitenkä konepellin sitten saa auki? Montun päällä pohjan kautta vääntämällä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa