Nyt kun pakkasia on ollut niin meni hermot passatin kanssa.
Auto on kuin jääkaappi ei lämpiä edes moottori kuin 50-60 astetta.
Mistä oletta ostaneet ja maksaneet dieseli auton lisälämmittimistä?
Passattiin webasto
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä ollut jo seitsemässä autossa Webasto tai Eberi ja vikoja on ollut kaikissa ihan yhtä paljon.
Ensimmäinen Eberi käräytti itsensä jo reilun 1v iässä, mutta sain uuden tilalle vaikka silloinen 1v takuu oli jo umpeutunut. Korjauksille kertyi 2v aikana hintaa uuden laitteen verran. Asentajan mielestä takuu kun ei kattanut sitä, että laitteesta paloi tulppia parin kuukauden välein jne jne. Tämän ensimmäisen laitteen jälkeen tosin näin paljoa vikoja ei ole esiintynyt kuin seuraavan kappaleen Touranissa.
Ensimmäisessä Touranissa Webasto taas kenkkuili koko auton omistuksen ajan, eli reilut 1v ja 32tkm, suurimman osan ajasta laite oli toimimaton.
T5:ssa Webasto paukkui ja poksui, sekä muutama ohjausyksikkö meni vaihtoon ensimmäisen syksyn tultua. Nyt se on toiminut tämän talven moitteetta.
Parhaiten on kuitenkin toiminut 2002 asennettu Eberi, joka tulee kohta 4v ikään ja autollakin on ajettu 110tkm. Auton myin siskolle 75tkm kohdalla, mutta kun 'perheeseen' jäi niin olen voinut seurata auton ja sen Eberin vikoja omistukseni päätyttyäkin.
Kuten tuossa jo muut kirjoittivat Eberi on yleensä halvempi huoltaa, koska sille saa varaosia pienemmissä kokonaisuuksissa. Mitä tulee lämmittimen tehoon niin kannattaa ottaa aina tehokkain malli mitä autoon vain saa, sillä tehokkain tarkoittaa lyhyempää lämmitysaikaa ja sitä kautta vähemmän rasitusta akulle. Lisäksi esim. Eberissä tulee tehokkaampi pumppu jäähdytysnesteelle, joten todellinen ero lämmitysajoissa oli ainakin aiemmin suurempi kuin pelkkä tehoero antoi ymmärtää ja ero hinnassa on yleensä mitätön.
Lisäksi mikäli mahdollista niin vältä lokasuoja / puskuri asennuksia, niissä laite saa jatkuvaa suola-möskä-kylpyä talvisin. Tosin kaikissa automalleissa tuota ei voi välttää. Viimeisin missä itse sain vaikuttaa asennukseen (nykyisissä tehtaan asentamia) oli tuo 2002 Golf IV, jossa 5kW Eberi mahtui hyvin moottorin ja akun väliin ja kuten jo aiemmin mainitsin laite onkin toiminut moitteetta jo lähes 4v.
Ensimmäinen Eberi käräytti itsensä jo reilun 1v iässä, mutta sain uuden tilalle vaikka silloinen 1v takuu oli jo umpeutunut. Korjauksille kertyi 2v aikana hintaa uuden laitteen verran. Asentajan mielestä takuu kun ei kattanut sitä, että laitteesta paloi tulppia parin kuukauden välein jne jne. Tämän ensimmäisen laitteen jälkeen tosin näin paljoa vikoja ei ole esiintynyt kuin seuraavan kappaleen Touranissa.
Ensimmäisessä Touranissa Webasto taas kenkkuili koko auton omistuksen ajan, eli reilut 1v ja 32tkm, suurimman osan ajasta laite oli toimimaton.
T5:ssa Webasto paukkui ja poksui, sekä muutama ohjausyksikkö meni vaihtoon ensimmäisen syksyn tultua. Nyt se on toiminut tämän talven moitteetta.
Parhaiten on kuitenkin toiminut 2002 asennettu Eberi, joka tulee kohta 4v ikään ja autollakin on ajettu 110tkm. Auton myin siskolle 75tkm kohdalla, mutta kun 'perheeseen' jäi niin olen voinut seurata auton ja sen Eberin vikoja omistukseni päätyttyäkin.
Kuten tuossa jo muut kirjoittivat Eberi on yleensä halvempi huoltaa, koska sille saa varaosia pienemmissä kokonaisuuksissa. Mitä tulee lämmittimen tehoon niin kannattaa ottaa aina tehokkain malli mitä autoon vain saa, sillä tehokkain tarkoittaa lyhyempää lämmitysaikaa ja sitä kautta vähemmän rasitusta akulle. Lisäksi esim. Eberissä tulee tehokkaampi pumppu jäähdytysnesteelle, joten todellinen ero lämmitysajoissa oli ainakin aiemmin suurempi kuin pelkkä tehoero antoi ymmärtää ja ero hinnassa on yleensä mitätön.
Lisäksi mikäli mahdollista niin vältä lokasuoja / puskuri asennuksia, niissä laite saa jatkuvaa suola-möskä-kylpyä talvisin. Tosin kaikissa automalleissa tuota ei voi välttää. Viimeisin missä itse sain vaikuttaa asennukseen (nykyisissä tehtaan asentamia) oli tuo 2002 Golf IV, jossa 5kW Eberi mahtui hyvin moottorin ja akun väliin ja kuten jo aiemmin mainitsin laite onkin toiminut moitteetta jo lähes 4v.
Ei sulla sitten alkujaan ole siinä Webastoa?? Sellaista mikä toimii pelkästään auton käydessä! En nähnyt mistään autosi mallia.
Uudesta T5 meni ainakin Webasto jotenkin jumiin kun sillä ei ajeta kuin lyhyttä matkaa ja auton lämmitys loppusi siihen, täytyy varmaan asentaa se kellosysteemi että saa auton lämpimäksi jo ennen ajoa.
Uudesta T5 meni ainakin Webasto jotenkin jumiin kun sillä ei ajeta kuin lyhyttä matkaa ja auton lämmitys loppusi siihen, täytyy varmaan asentaa se kellosysteemi että saa auton lämpimäksi jo ennen ajoa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa