Isompi turbo AHU koneeseen.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

Isompi turbo AHU koneeseen.

ViestiKirjoittaja KariS » 20.1.2006 22:31

Mitäs turboja ootte tohon vaihtaneet? Tekis mieli vähän vaihtaa isompaa nyt kun turbon huolto/vaihtaminen on ajankohtasta. Niin ja kone tosiaan tuo 1.9TDi 90hp AHU.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 20.1.2006 22:42

Siihenhän on vaihdettu vaikka mitä vliltä VNT15-Holset HX40...

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 21.1.2006 8:01

Lähinnä meinasin että mikä sopisi siihen suoraan.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 21.1.2006 12:18

Eipähän siihen taida suoriltaan mikään vakiota isompi käydä...Aina joutuu säätämään aika paljon että saa turbon sinne sovitettua/ohjauksen toimimaan kunnolla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.1.2006 23:19

Äsken laitettiin GT20-hybridi kiinni alkuperäisen GT15 tilalle 1Z koneeseen joka käytännössä sama kuin AHU. Aika helppo homma, turbon imuputkea ja paineputkea muutettiin sopivaksi isommalle GT20 kompurapesälle, muuten meni heittämällä. Samanlaisia ahtimia koitetaan saada aikaan lisää kun vaan osia löytyy. Riittää varmasti 160 heppaan.

Isommalla pakopesällä (jos niitä vielä löytyy jostain) niin 180 heppaa menee rikki. Koko ajan puhutaan siis ahtimesta joka ei vaadi muutoksia pakoputkeen eikä öljyputkiin ja käy suoraan 1Z/AHU pakosarjaan.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 29.6.2006 13:10

On vähän alkanut mietityttämään josko toi GT15/20 hybridi olis järkevä hankinta.
Mitäs kaikkea tuohon hybridiin on muutettu vs. originaali? Mulla on siis GT15 ja kone on AHU. Onko sellainen homma ettei itse kannata lähteä tekemään?
Entäpä se hyöty 90hp koneessa sitten, jossa nyt on evry-mod kiinni? Turbo herää varmaankin alempaa mutta mikä on käytännön hyöty läpi tehoalueen, tietty jotain karkeaa arviota tehonlisäyksestä hp/kW-tasolla voi kanssa heitellä.
Oletetaan, että muuten pysyisi vakiona, eli ei suuttimia, ei nestepäätä jne.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.6.2006 13:18

AHU:n omalla ahtimella pomppaa pakopaineet/lämmöt jo ihan tarpeeksi ylös pelkällä evry:llä. Nuo mittaustulokset ovat tainneet hävitä jo jonnekkin bittiavaruuteen...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa