turbon vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

turbon vaihto

ViestiKirjoittaja 1203 » 10.1.2006 21:55

moi olis turbon vaihto edessä
auto on passatti vm 2000 kone atj 1.9 tdi, siihen pitäis vaihtaa turbo , kuinka sen teen onko siinä jotain erikoista mitä pitää ottaa huomioon esim tiivisteitä tai jotain?

jhh
-
Viestit: 187
Liittynyt: 25.7.2003 1:55

ViestiKirjoittaja jhh » 11.1.2006 18:19

Pääpiirteittäin ei muuta kuin vanha pois ja uutta tilalle, jos on samanlainen turbo.
Ilmanputsarin kotelo, imusarja ja egr pois niin on enemmän tilaa työskennellä.

Yksi tiiviste tulee pakopuolelle ja se ei niin paljoa maksa etteikö samalla kannattaisi vaihtaa.

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ViestiKirjoittaja 1203 » 16.1.2006 1:54

VNT-15 ja GT1749V siinä on orkkis turbo ja tilalle tuleva ,onko samanlaiset niin ettei tarvi mitään muuttaa

jhh
-
Viestit: 187
Liittynyt: 25.7.2003 1:55

ViestiKirjoittaja jhh » 20.1.2006 20:53

Eiköhän ne kaiken järjen mukaan ole samanlaiset ja näin ollen ei mitään muutoksia.
Ihanko uuden käyttämättömän meinasit tilalle laittaa?

1203
-
Viestit: 61
Liittynyt: 23.9.2005 17:12

ViestiKirjoittaja 1203 » 21.1.2006 18:52

ei ole ihan uusi mutta ollut huollossa remontissa

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 10.7.2006 17:29

Nyt olis just menossa turbon vaihto vakiosta gt1749va malliseen eli 130 heppasen turboon.
Hyvin menny tähän asti ja rupeaa kohta olemaan kasassa.
Ongelmana olis ahtoputki joka lähtee coolerille.
Mulla on siihen alkuperänen pd 130 ahtoletku jossa on pikakiinnitys molempiin päihin mutta kun coolerille menevässä liitoksessa on tavallinen klemmarikiinnitys???
Revinkö pikakiinnityksen pois ja klemmarilla kiinni vai miten olette tuon kiinnittäny?
Pistän kuvia illemmalla ahtoletkusta jos en keksi mitään ratkaisua...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.7.2006 17:53

Varovasti otat sen holkin pois niin putki sopii silloin suoraan ahtimeen kiinni

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 10.7.2006 20:03

Tossa olis kuva ahtoletkusta,eli lähempi on pikakiinnityksellä ja kauempi on vanha ahtoletku.
http://img65.imageshack.us/img65/8/dscn38132qa.jpg
Ahtimen puoleisen pään saan kiinni kun siinä on ahtimeen sopiva kiinnitys mutta coolerille menevässä päässä on pitäisi olla klemmarikiinnitys.
Tarttee kokeilla saako holkin irti ja jos sa niin vuotaako kiinnitys.

Edit:Nappasin sen holkin pois ja laitoin klemmarin tilalle.
Uuden ahtoletkun halkaisija oli muutaman millin isompi mutta kyllä se tuntui ihan hyvin pysyvän.
Auto pelaa hienosti ja tehoakin sai ehkä hitusen lisää...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa