16v kakoo ja pätkii.
Valvoja: ffp jäsenet
16v kakoo ja pätkii.
olen kuukauden sisäällä jättäny monta kysymystä..mut vastaukset hukassa..mikä on kr/pl koneessaq kun pätkii yli 2000 ku piettää kierrokset ja luistattamalla vaihtaa vaihteen ni pelaa mut jos normaalisti ajaa ni hirvee nykiminen ja pätkiminen niinku ois pensa lopussa vaik on puolitankkia löpöä..MISSÄ VIKA KYSYN VAAN??!!kertokaa nyt asiantuntijat ettei tarvi konetta alakaa vaihtaan..voiko johtua sytkästä tai ohjausyksiköstä bensansuodattimesta...MISTÄ???
Itellä oli joskus myös KR-tekniikalla tankin bensapumpussa semmonen vika(?), että kun tankki oli alle puolillaan ja lähti kiihdyttämään täysillä, ni alko hirveä pätkiminen.
Sitten, kun tankin tankkasi täyteen, niin pätkiminenkin loppui.
Arvelin että se haukkaa ilmaa tai jotain. Sen enempää en asiaa ehtinyt pähkäillä.
edit: Muokkasin otsikkoasi myös lukijaystävällisempään suuntaan.
Sitten, kun tankin tankkasi täyteen, niin pätkiminenkin loppui.
Arvelin että se haukkaa ilmaa tai jotain. Sen enempää en asiaa ehtinyt pähkäillä.
edit: Muokkasin otsikkoasi myös lukijaystävällisempään suuntaan.
Viimeksi muokannut Lehtilä, 10.1.2006 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu kiitos, ja sori sopimaton kielen käytös. Ennen vanhaa tänne kun jätti ongelmasta kysymyksen tai muuta ni vastaus tuli ennen ku edes odotti, mut nyt oli hävinny koko juttu. Sen verran häiriöstä että, tekniikka on pl eikä kr niinku kaveri antoi ymmärtää nooh ei se mitään kuhan alkais toimimaan..eli muuttuuko joku kun kyseessä onkin toinen tekniikka..Make:pitää tarkistaa se pumppu..ei ole siis kiinni paljonko bensaa on vaan normaalisti kun ajaa ni hirvee pätkiminen ja nykii ku vetokoira mut kun luistattaa ja antaa kiekat yli 2 ni pelaa niin ja juu kylmänä toimii normaalisti.....APUVA!!missä se ärsyttävä vika on vaikuttaako kun on kr:ästä imusarja..?
juu aivan, eli ainoastaan ensimmäiset kilometrit kylmänä pelaa oikein ja muuten kun tasasesti piettää kaasua plus 2000rpm ni toimii ja vaihdetta vaihtaessa pitää luistattaa..siinä mielessä kiusallinen et ku vaimoke ei pääse liikkumaan autolla olleskaan ku sillä menee hermot alta aikayksikön ja en jaksa kyl ymmärtää et miten minun hermot kestää..tosin juuri muistin et yksi tulpan johdoista oli vähän epä kunnossa ainakin hatun ja johdon liitos siinä tulpan reijän päässä olisins väljä tai jotain..pitää siis vaihtaa ja samalla laittaa uus pyörrin ja jakaja..
no helevetti! nyt alakas kuulostaan siltä mistä sitä vikaa vois järjen kans hakea:)onkos toi osa kuin arvokas..eli missä se on?? ai se sähkö mötky siinä tav ruiskuletkujen alapuolella mihin tulee sähköliitin ja minkä yläpuolelta lähtee suutinletkut määräjakajalta..sitäkö tarkoitat??olisi kyl tosi nasta juttu jos toi alakas pelittään..voiko mitenkään testiä et olis varmasti sökö ku on tuttua toi turha osien osto joka ei vikaa ratkase ei sellasta mielellään..auttakaa nyt oletta valaiseet jo tod hyvin:)JA ISO KIITOS SIITÄ!
Poistuuko ongelma jos tankin laittaa täyteen? Kuuluuko ongelman aikana tavallista isompi surina auton alta isosta bensapumpusta? Jos nämä oireet, niin silloin vaihda tankissa oleva bensapumppu. Jos tankin täyttäminen ei auta ongelmaan, niin virranajakaja voi olla paskana. Mulla oli molemmat viat omassa 16V:ssä vuoron perään ja molemmat teki juuri tuota vikaa. Ensin meni pumppu ja vuoden päästä jakaja...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mistäs päin konehuonetta löydän ko. osan? Kenties joku näistä numeroiduista: http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sepä se mut toi kuva on vanhemmasta pökäleestä.
Uudemmassa ei oo yhteistä ton kanssa kun liitin.
Konetilaan katsottaessa sijaitsee heti imusarjan oikealla puolella.
E: Tai siis toi vanhempi on tyhjäkäyntiventtiili joka ei tasaa tyhjäkäyntiä vaan ainoastaan korottaa kylmänä. Se on kaksoismetallilla toimiva ja reagointiaika on minuuteissa...
Uudemmassa ei oo yhteistä ton kanssa kun liitin.
Konetilaan katsottaessa sijaitsee heti imusarjan oikealla puolella.
E: Tai siis toi vanhempi on tyhjäkäyntiventtiili joka ei tasaa tyhjäkäyntiä vaan ainoastaan korottaa kylmänä. Se on kaksoismetallilla toimiva ja reagointiaika on minuuteissa...
Mulla tekee kylmänä että tyhjis hiukan vaeltelee 850-1000 kierroksen välillä ja hetken käytyään tasottuu tonnin tuntumaan kunnes normilämmöissä menee 1000-1100 ja käy todella tasaisesti.
Eli voidaan epäillä juuri tuon pökäleen hiukan epämääräistä toimintaa(?), johtoliitintä jo räpelsin mutta ei ollut vaikutusta.
Sinällään tuo ei haittaa kun edelliset autot olleet kaasaripelejä, mutta käsittääkseni kuuluu olla juurikin päinvastoin nuo kierrokset..?
Eli voidaan epäillä juuri tuon pökäleen hiukan epämääräistä toimintaa(?), johtoliitintä jo räpelsin mutta ei ollut vaikutusta.
Sinällään tuo ei haittaa kun edelliset autot olleet kaasaripelejä, mutta käsittääkseni kuuluu olla juurikin päinvastoin nuo kierrokset..?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos sen paine-erosäätimen ohjausvirta on lämpimänä jotain muuta kuin 0mA+-10, saa sen säätämällä kohdalleen. Olettaen että säädin on ehjä tietenkin. Yleensä nuo vanhemmiten karstottuu polttoaineen epäpuhtauksista ja pikkuriikkiset kanavat ei oo enää samankokoset kuin uutena.
Toimiiko auto paremmin jos lambda-anturin johto on irti?
Kahella yleismittarilla ja pakokaasuanalysaattorilla saa viturallaan olevan KE-Jetronikin iskuun.
Toimiiko auto paremmin jos lambda-anturin johto on irti?
Kahella yleismittarilla ja pakokaasuanalysaattorilla saa viturallaan olevan KE-Jetronikin iskuun.
en kai mie ole ees kokeillu autoa ilman lambdaa??se on mulle se ja sama onko se katti eli siis pl kone toimii myös kr ruiskuilla ja lärpyttimillä??vai mitä tarkoitit Kaahari et jos ei tarvi olla kattipeli auto on vm 89-..missäs se raja meneekään??onko isohomma laittaa k-jetti tilalle??en ole mitään käyntitasaajia puhdistellu ku en edes tiedä missä ne härpäkkeet on!
Ei se auto itekseen korjaudu, jotain on tehtäväkin.
Tossa alareunassa olevassa kuvassa nro 10 on tyhjäkäynnin tasaaja.
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
Tossa alareunassa olevassa kuvassa nro 10 on tyhjäkäynnin tasaaja.
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
eli toi mistä menee letku suuttimien edestä sinne imuputkelle..mitenkäs sen voi niin sanotusti huoltaa??vai onko se joko rikki tai ehyt??eli jos lämpimänä pätkii ja nykii ja kylmänä toimii ensimmäiset kilometrit ni luultavammin on kyse tosta säätimestä??ku toi auto lämpee yllättävänki nopeesti verrattuna edelliseen ei tartte ku 500m tai korkeintaan kilometri ajaa ni tulee jo lämpöstä ilmaa..
eli sitä juuri en tiedä Make, kun en aikaisemmin tiennyt koko härvelistä..menen tunnin sisään tallille ja käytän koko mötkyn irti ja ainaski putsaan sen..sit näkee tapahtuuko muutoksia..onko siis rikki jos ei suhise..apropoo toi kone muuten vaeltaa 500rpm johonki 1500 kans kylmänä eli oliko jollain muullaki sama juttu ja josko olisi saanut vian selville..
tilanne katsaus..
juu eli uusi tilanne katsaus:eli käytin ton käynnintasaajan irti ni ainakin sillon nuolen osoittamaan suuntaa kun puhalsi läpi ni tuli puhtaasti ilmaa mut toiseen suuntaan oli hiukan nihkeempi..mut en hoksannu kokeilla et suriseeko virrat päällä..onkos koneelle haittaa jos käytän lambdan johdot irti ja käyn ajaan et loppuuko pätkiminen..eli muuttuuko seokset tai jonku..vai uskallanko kokeilla johdot irti??eikös toi lambda anna periaatteessa päästömittarille sitä vähäpäästöstä arvoa eli niin sanotusti se näyttäs vaan rikkaampaa tai jotain muuta näin mie sen niinku tutkisin..alaku viikosta testeriin ni eikhän sieltä viimistään ratkee se ongelma:)niin ja kuulin et toi on joku 91- jenkkituonti malli eli löytyskö tosta sitä pistoketta millä vw conserni näkee heti missä vika on??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa