Positiivinen kokemus Autotalo Laakkosesta (Tre)

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

Positiivinen kokemus Autotalo Laakkosesta (Tre)

ViestiKirjoittaja Ville R » 3.1.2006 18:11

No, nythän kävi näin, että jatsiosaston grilli päätti alkaa humppaamaan vain kolmella sylinterillä. Soitto Laakkoselle:

Minä:"Pystyttekö kykeneen laittaan mun auton kuntoon (ja selitin vian)"

Herra Laakkonen:"Tua autos nääs tänne vaan, niin pikahuollun pojaat kattoo sitä, kun tuot hyvissä ajoin ennen neljää, niin saadaan se ehkä kuntoonkin"

Kello oli puoli kaksi, päätin siltä istumalta heittää työvaatteet narikkaan ja ajaa Laakkoselle. Sinne päästyäni menin työn vastaanottoon, selitin asiani, minut neuvottiin ystävällisesti suoraan hallin puolelle, pikahuollossa työn vastaanottaa suoraan asentaja.

Hallissa ei tarvinnut odottaa hetkeäkään, vaan minua tultiin vastaan, ja hieman myötäharmiteltiin kuvaamaani vikaa. Asentaja ajoi autoni sisään halliin rauhallisesti ja laittoi diagnoosiporttiin kaapelin. Vika todettiin minulle, nopea vilkaisu huoltokirjaan ja kerrottiin että korjaus menee takuun piikkiin. Asentaja oli ihan aidosti kiinnostunut autoni viasta ja jutteli muutenkin mukavia.

Varsinaisen työn alettua annoin asentajalle työrauhan ja menin tutkimaan uusia ja käytettyjä autoja (Oli aika napakka R32 V-korinen Golf standilla, hui, suits you, sir)

Puolen tunnin päästä (kuten oli luvattu) auto oli valmis, kaikki puolat meni takuuvaihtoon. Asentaja toivotti turvallista matkaa.

Onko tämä "poikkeus vahvistaa säännön"- tapaus, vai onko palvelu parantunut VW:llä? No, osasyynä erittäin positiiviseen kokemukseen on ehkä se, ettei korjaus maksanut pesoakaan

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.1.2006 18:34

Lienee niin, että normaaleista / hyvistä tapauksista harvemmin raportoidaan foorumrilla, mutta äkkiä kuullostaa varsin normaalille sytyspuolien takuuvaihdolle.

Ja liittymättä tapaukseen, on tässä vuosien varrella tullut huomattua, että ei asiakas on aina tyytyväinen, jos korjaus on ilmainen (tai puoli-ilmainen), tekee sen sitten miten päin persettä tahansa...hyvin suoritetusta 1000 euron huollosta nuristaan aina.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 3.1.2006 18:57

"Rolle" Eihän ilmaista työtä voi tehdä päin persettä.Niissä tapauksissa on yleensä takuutyöt kyseessä. :) Yritys on juuri niin hyvä,kuin sillä on tyytyväisiä asiakkaita. :)

Minulla on kokemuksia uusien autojen huonosta tehdystä huollosta.(ei VAG autoja)

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 4.1.2006 17:46

hyvin suoritetusta 1000 euron huollosta nuristaan aina.

Pitää muuten harvinaisen hyvin paikkansa. Miksi se onkin aina niin että
negatiivisista kokemuksista vain puhutaan. Ilmeisesti Suomalaiset ovat sellaista
perus-negatiivista sakkia..

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 4.1.2006 17:56

No, täytyy kyllä myöntää, että ensimmäisen huollonkin kanssa oli mukava asioida herra Laakkosen kanssa. Henkilökemiastahan tuo on paljon kiinni, silloinkin oli mukava tyyppi tiskin toisella puolella.

Ja tämä oli siis maksullinen huolto ja kaikkia hommia ei saatu kerralla tehtyä

Jute
-
Viestit: 969
Liittynyt: 23.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Jute » 4.1.2006 18:04

Mutta miten ihmeessä pääsit pikahuoltoon iltapäivällä noin vain?
Joka kerta kun olen mennyt aamupäivällä käymään huollossa niin on sanottu, että tuu seuraavana aamuna klo8 uudelleen. Aina tuntuu olevan päivä täys hommia jo aamutuimaan.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 4.1.2006 18:04

Miksi se onkin aina niin että
negatiivisista kokemuksista vain puhutaan.


Ehkä se vain johtuu yksinkertaisesti siitä jos huolto/toimenpide maksaa esim:1000 euroa,joka kuitenkin on rahaa sekin,eikä ongelma silti poistu.Kaikenlisäksi tulee joku toinen ongelma tilalle.

Itse en voi sietää sitä kun vie autoa huoltoon,niin kattoverhoilut ja penkit on mustassa rasvassa.Tai autoa kolhitaan huolimattoman toheloinnin seurauksena.

Olen saanut myös todella hyvää palvelua mm.Lehtonen Motorsportilla ja Turun VV Autossa,siellä asiat osataan esimerkillisesti.Siitä kiitokset!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.1.2006 19:02

No tuohan kuulosti hyvältä. Varsinkin Laakkosella, jonka palvelusta olen kuullut pelkkää negatiivista. Toivottavasti yrittävät tosissaan parantaa pelvelua, tiedän asiakkaitakin siirtyneen toiselle merkille osaksi Laakkosen huonon palvelun takia...

Edit: Itselläni ei kyllä valittamista Laakkosesta. Auto on ollut siellä kerran huollossa 20min ja vian löysivät lähes heti. Varaosamyynnissä saisi olla myyjiä hieman lisää, töiden jälkeen siellä on melko ruuhkaista.
Viimeksi muokannut SS, 5.1.2006 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 5.1.2006 9:08

   
Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 16:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 5.1.2006 9:33

Osataan Laakkosella välillä yllättää ihan positiivisesti hinnoilla. Esim. TDI:n naftasuodatin on halvempi kuin tarvikkeena, joidenkin vanteiden hinnat ;) ja pieniä hinnoitteluvirheitäkin on sattunu vai mitä kran? :)

Aum
-
Viestit: 305
Liittynyt: 23.7.2003 8:41

ViestiKirjoittaja Aum » 5.1.2006 10:54

Viimeksi muokannut Aum, 6.3.2010 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mustis
-
Viestit: 112
Liittynyt: 23.8.2004 12:39

ViestiKirjoittaja Mustis » 5.1.2006 20:34

Itse soittelin kanssa laakkoselle kun tuo vaihdekeppi pärisee, huoltoneuvoja oli erityisen mukava/ kohtelias ja sanoi että tuo autosi tänne vaan ajoissa noin klo 12.00 niin katsomme sitä. Siinä sitten saavuin noin kolmetuntia aikaisemmin mistä oli puhetta ollut. Asentajan juttusille pikahuoltoon ja siellä oli sitten heti et mitä Wittua sä täällä pyörit tyylinen kaweri, sai oikein selkään taputella et "huhuu" no sainpas sitten kawerin huomion ja rupateltiin siinä et mitäs tälle vois tehdä tai voisko sitä edes katsoa, ni ei.

Nyt ei kerkiä ku on sitä ja tätä ja en edes tiedä tosta "vaihteensiirtäjästä" mitään tarvisi viedä tuonne isoon huoltoon, no näytti se kaweri et mitä itse sille voi tehdä/tarkastaa...

Mut eipä nyt joka jätkällä ole esim 9,5mm lenkkiavainta.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 6.1.2006 6:09

Hyvän huoltopalvelun tunnistaa kun katsoo mitä autoja kaupungin taksitolpalta löytyy.
Oulussa muuten Jaguar S-type taksina. Ei varmaan ihan yleisin malli.

Random Hero
-
Viestit: 50
Liittynyt: 3.10.2004 20:28

ViestiKirjoittaja Random Hero » 6.1.2006 9:34

En tiedä onko muut tätä huomanneet, mutta kyllä Autotalo Laakkonen kovasti ainakin yrittää parantaa palvelua. Minulle on tullut huollon jälkeen tekstaria, että oletteko olleet tyytyväisiä huoltoon yms. Eilen soittelivat Suomen Gallupista ja kyselivät tyytyväisyyttä Laakkosen toimitaan tyyliin erittäin tyytyväinen, hyvin tyytyväinen, tyytyväinen...

j4k3
-
Viestit: 438
Liittynyt: 25.7.2003 4:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja j4k3 » 6.1.2006 12:30

Oulun Pörhöllä törmäsin ite yllättävän hyvään palveluun tuossa reilu vuosi sitten..
Olin käyttämässä IV-koppa gti:tä nelipyöräsuuntauksessa ja öljynvaihdossa samalla, palvelu oli erittäin hyvää alusta loppuun asti. Jälkiinkäsin soitettiinki jostaki kyselyfirmasta että olin käyttäny auton huollossa silloin ja silloin että mitä tykkäsin, ja miehän tykkäsin.. :)
Tiiä sitten että onko Pörhöllä ollut tieto tämmösestä tutkimuksesta, mutta kokemus oli miellyttävä.

kiitos nam

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.1.2006 16:33

Eilen soittelivat Suomen Gallupista ja kyselivät tyytyväisyyttä Laakkosen toimitaan tyyliin erittäin tyytyväinen, hyvin tyytyväinen, tyytyväinen...


Tuo kuuluu normaalina osana kaikkien VW huoltojen laatuvaatimuksiin

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 6.1.2006 21:41

^kuten myös muihin merkkeihin.Asiakaspalvelua toitotetaan ja kursseja käydään kuinka asiakas saadaan tyytyväiseksi jne. Välillä liiaksi saakka.

Laatuvaatimuksia tulee kokoajan lisää ja asiakastyytyväisyyttä seurataan kokoajan.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 6.1.2006 23:54

^ Minusta tuo on pelkästään positiivinen asia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että asiakkaat sen teidän(?) ja minunkin palkan maksaa. Harva työpaikka nykyään sellanen missä ei tarvitse välittää lainkaan asiakaspalvelusta.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 11.1.2006 3:22

Rolle: Näinhän se tietty saattaa paperilla olla vaan harva yritys näin kuitenkaan toimii... ja kokemusta on "useasta" VW-huollosta...

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 17.1.2006 17:27

Ville R:lle hatunnosto työrauhan antamisesta!

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 17.1.2006 19:58

Joo, tiedän itse kuinka rasittavaa se voi olla kun joku katselee ja kyselee vieressä :D

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 17.1.2006 22:05

Tuosta Passatista alkoi kuulumaan kimma vikinä ja kauhea resonanssiääni konehuoneenpuolelta. Itse sitä aikani ihmettelin ja paikallistin vikinän laturin/jakopään tienoille, järkyttävää resonanssiääntä en pistynyt paikallistamaan.

Huolestuneena sitten soitallin Laakkoselle ( Joensuu ) pikahuoltoon ja pikahuollon kaveri sanoi että "aja vain suoraan tänne, tutkitaan"

Ajoin auton Laakkoselle ja pikahuollon kaveri tuli vastaan käsi ojossa tervehtimään. Siinä vaihdettiin pikaiset kuulumiset ja kaveri ajoi Passatin halliin.

Siinä hetken ihmetteli, otti toisen huoltomiehen arvion äänen syntyperästä ja päättelivät että ääni tulee laturin kiilapyörältä jossa on vapaakytkin toiminne.

Asian varmistamiseksi auto nostettiin ylös, moottorin alasuoja poistettiin ja hihnat nostettiin pois. Kone käyntiin ja kas, eipä kuulunut ylimääräisiä ääniä.

Siinä vaiheessa todettiin että kiilapyörä vaihtoon ja auto ajoon. Kiilapyörä löytyi hyllystä ja kaveri sanoi asennukseen menevän n. 1,5 tuntia.

Työpaikkaani on Laakkoselta matkaa noin 3 kilometriä ja Laakkonen olisi maksanut taksikustannuksesta 5,8 euroa ylittävän osan mikäli olisin mennyt korjauksen ajaksi taksilla työpaikalleni.

Koska oli lounasaika niin päätin sitten kävellä takaisin töihin.

Sovittuna aikana huoltomies sitten soitti että auto olisi kunnossa.

Kun vielä ajotieturin kieli oli muutettu pyynnöstäni englanninkieliseksi, ei korjauksesta ole mitään negatiivista sanottavaa. Kustannus oli 178 euroa sisältäen osan ja työt joten sekään ei ollut aivan järjetön hinta.

Plussat Laakkosen ja huoltomiesten toiminnalle.
Hmm..tieturi ilmoitti tänään että huollon aika olisi 3000 kilometrin ajon jälkeen. Katsotaanpa kuinka se menee.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa