Mäntien, kansien ja imusarjojen erot (G2: EV, PB ja RP)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Timppa
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 18:01

Mäntien, kansien ja imusarjojen erot (G2: EV, PB ja RP)

ViestiKirjoittaja Timppa » 1.1.2006 14:48

Mitä eroa on EV:n ja PB:n kansilla ja imusarjoilla?

Mitä eroa on RP:n männillä verrattuna muihin 1,8 l, 8 v moottoreihin? Esim. EV ja PB.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 1.1.2006 17:07

EV on K-jetronic joten sen imusarjassa tai kannessa on K-jetin suuttimet. RP on Monojetti ja PB on Digifant. RP:n puristukset on pienemmät eli kait niissä männissä jotain eroa on, isompi palotila tai korkeus, tms.. RP on tehottomin ja taitaa olla ainoa yksipisteruisku näistä kolmesta. Tosin nämä kaikki ehkä jo tiesitkin.

Timppa
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 18:01

ViestiKirjoittaja Timppa » 1.1.2006 17:30

Minulla on yksi kansi jossa on 40 mm imu- ja 33 mm pakoventtiilit ja suuttimien paikat kannessa, joten se on (ilmeisesti) 8 v GTI:stä. Kannessa olevalla osanumerolla 026 103 373 ei ETKAsta löytynyt mitään. Tämän takia kysyisin, että mistä tunnistaa EV:n ja PB:n kannet toisistaan?

Lohkossa on moottorikoodi *RP224993* eli lohko on ilmeisesti RP. ETKA ei tunnistanut myöskään lohkon numeroa 026 103 021 B. Tässä on siis matalammat männät, minkä vuoksi puristusta vähemmän vai onko syy RP:n omassa kannessa?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 1.1.2006 19:07

Palotilat on aina samat. Suutimien holkeista voi päätellä sopiiko reikiin k-jetin pitkät suuttimet vai onko pelkät muoviholkit, mihin sähkösuuttimet käy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa