VW golf mk2 G60 vm -89, sisätilanlämmittimen kennon vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

VW golf mk2 G60 vm -89, sisätilanlämmittimen kennon vaihto

ViestiKirjoittaja janikorpi » 30.12.2005 11:02

Sisätilanlämmittimen kennon vaihto, ilman kojetalaudan purkamista. En löytänyt tälläiseen projektiin ohjeita.. voin ne ohjeet tähän kirjailla jos ne todella uupuu. Hain tuolla hakukoneella mutten olevinaan löytänyt?
Viimeksi muokannut janikorpi, 30.12.2005 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.12.2005 11:05

http://www.ffp-motorsport.com/tuning/mk2kenno.php

Eroaako merkittävästi muista mk2 koppaisista, en tiedä, mutta en oikein usko että eroaa.

Haun lisäksi tuo "tekstit"-osasti on aika oiva apu ;u)

janikorpi
-
Viestit: 317
Liittynyt: 30.11.2003 2:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja janikorpi » 30.12.2005 12:19

Jeah, hiton hyvä ohje... Jos tuon teksti osaston saisi liitettyä foorumin viestihakukoneeseen jotenkin vaikkapa topickeiksi minitekstinä (Esimerkiksi niin pienellä, että ei pysty topickista lukemaa, mutta topicissa olisi linkki noihin teksteihin) Vähentäisi ehkä turhien kysymysten määrää sekä uudet tulokkaat oppisivat käyttämään tuota mahtavaa tekstipankkia tehokkaasti?


-----------------------------------------
Pieniä juttuja tuohon olisi G60 riippuvaisesti lisättävänä, lähinnä konehuoneen puolelle. G60 rallyessa joutuu ottamaan paineputken läppärungosta irti ja kääntämään sen sivuun. Samoten tuulilasin pyyhkijän moottorin päällä oleva vedenohjausmuovi täytyy irroittaa.

ABS- jarrutehostimen öljyn täyttökorkista johdot irti ja korkki pois paikaltaan

Puolan johdot irti. Kannattaa irroittaa puolan kiinnityksen ylin pultti ja mutteri yhdistelmä kokonaan sekä alempaa löysyttää, niin että puolan pääsee kääntämään ja vetämään pois kiinnikkestään (puolan telineeseen kiiristävä tasapääkantainen pultti löysytettävä tätä ennen).

Konehuoneen puolelle tulevat jäähdyttimen kennon putket saa tämän jälkeen klemmareistaan irti. Koneen edestäpäin katsottuna vasemmanpuoleisen putken klemmarissa ei ole ongelmaan, mutta oikalla puolella oleva klemmari on pahasti putkien, puolan sekä abs - sylinterien takana.

Kuskin ja pelkääjän penkki irti. Lattialle pelkääjän ja kuskin jalkatilaan muovi, niin ettei itse asentaja ole lopuksi umpi -klykoolissa, jos kennon on purkatunut sisätilaan.

Kun penkit ovat pois on enemmän tilaa mellastaa. Ja jos esim hanskalokero ei lähde irti ilma välkivaltaa, joutuu pelkääjän jalkatilassa olevan raitisilmatunnelin paloittelemaan paikoillaan ollessa. Penkin viemä tila on tuolloin tarpeen. Raitisilmatunnelia pitelee 6 pientä metallihakasta jotka saa taivutettua irti pienellä tasapäämeisselillä.. Tämän lisäksi raitisilma tunnelia pitää paikoillaan sellainen oikelta puolelta sellainen musta käsin pyrötettävä mutterin murkula. Kun hanskalokeron saa irti, niin se helpottaa raitisilmatunnelien paikalleenlaittoa kokonaisena valmiiksi kiinnitettynä muuhun kokonaisuuteen. Jos otat raitisilma tunnelin irti niin jos haluat saada sen takaisin kunnolla paikoilleen niin joudut purkamaan osan missä on sisätilan jäähdyttimen kenno. Eli niitä kuutta klipsiä on mahdotonta saada paikalleen muuten kuin että koko paketti on irti kennoineen autosta.

Yleensä hanskalokero on jumiutunut golf mk2 autoissa, lokeron yläpinnalla kulkevaan bitumimattoon ja sen saa työnneltyä irti hanskalokeron katosta kojetaulun sisältä sormilla kunhan raitisilmatunneli on kokonaan irti. katsottaessa hanskalokeroa pelkääjänpaikaltalta päin niin kojetaulun sisällä hanskalokeron vasemmallapuolella menee tulkirauta jossa on 8mm pultti ja se ei ole millään tavoin kiinni hanskalokerossa, tuo täytyy irroittaa sekä kojetaulun ulkopuolella oven välissä oikeallapuolella olevat 8mm kiinnikkeet jotta hanskalokeron ja siihen mahd. kiinnittyneen pikimaton väliin saa taivutettua enemmän tilaa sekä sitten vedettyä lokeron irti.

Sitten sellainen, että jos kennon on hajonnut autossa niin pelkkä kennon vaihtoprojekti ei riitä.

Aina kennonvaihdon yhteydessä täytyy varautua siihen, että Lattiamatot ja äänieristeet on putsattava klykoolista sekä sen jälkeen auto sekä verhoukset kuivatettava. Kun lämmitys laiteisto kennoineen on pois paikoiltaan niin tämä on helppo urakka. Ovien kynnyslistat irti, sekä kuskin puolen jalkatilasta käyttöpolkimien takaa muutama muovinen kiinnike irti. Pelkääjän jalkatilassa on yksi kiinnike.

Kaikki klykooli on huuhdeltava irti verhouksista, muuten lattiaan jää auton loppuelämäksi klykoolin ruostuttava tahmainen kosteus joka ei haihdu ajan kanssa. Vaikka vaikuttaisi aluksi siltä, ettei kenno ole paljoa ehtinyt vuotaa, niin lattiassa olevat ääneneritysmatot vetävät helpost pienen ajan kanssa uskomattoman määrän nestettä sisäänsä (Litra tolkulla). Lattiamaton alle tulevat
äänieristeet joissa yhdellä sivulla bitumi maksavat maahantuojalle 40€ pala ja niitä menee auton lattiaan aina 4kpl (saksan tilaustavaraa). Motonetistä saa prikulleen samaa mattoa 11€ levy, josta saa leikattua pari "palaa" vielä reilumman kokoista palaa, kuin orkkiksena on ollut. Eli noita ei kannata alkaa kuivattelemaan ja pesemään, uutta mattoa kehiin vaan.

Ääneneristysmattojen alla on sellaisia räjäytys mattojen näköisiä neliöistä kuvioista mattoa (sisältävät valkoistaa "hiekkaa"?) jotka eivät hengintä kosteutta mihinkään suuntaan ja pienikin kosteus näiden alla tai pinnoilla varmasti homehtuu pienenkin ajankuluessa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 30.12.2005 16:43

Lisäilin sun ohjees tuonne vanhan perään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa