Eli minkävärisestä johdosta saan otettua ruiskutustiedon jälkiasennettavalle ajotietokoneelle (Econen) Ecun johtosarjasta? Autona on Seat Leon 110 TDi -05 ja moottorikoodi ASV.
Joskus aikoinaan olin mukana kun faija ja asenteli SDI golfiin tuon ecosen ja nyt se pitäisi siirtää Leoniin, mutta tuo oikea johto on hukassa. Netistä olen yrittänyt ecun pinouttia kaivella mutta tuloksetta. Golfissa muistelisin hämärästi että se olisi ollut valko-vihreä tai valko-sininen johto mutta en ihan sen perusteella aio lähteä alkuperäistä johtoa kuorimaan ja kolvailemaan siihen toista johtoa kiinni. Oskilloskoopillahan tuon saisi selville mutta silti joutuisi mahdollisesti johtoja kuorimaan eikä sellaista nyt ole käytettävissä.
Kiitoksia jo etukäteen.
Mistä johdosta ruiskutussignaali ECU/EDC:ltä?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuon ecosen asennusohjeessa sanotaan että moottorinohjausyksiköltä se pitäisi ottaa, eli varmaankin samasta johdosta josta myös ajotietokoneellinen mittaristo saa kulutustiedon. Ruiskutuksen katkaisuhetkellähän suuttimilla muodostuu useiden kymmenien volttien jännitepiikki jota ei välttämättä siinä eculta tulevassa johdossa ole, joten olettaisin että saattaa pahimmassa tapauksessa tehdä tuhoja tuon ecosen liityntäyksikköön.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mistäs suuttimien johdoista pojat oikein puhelee..? ;)
Ekana tuli mieleen että tommosen kulutusmittarin kytkentään tarvitaan samoja piuhoja kuin mitä evry-modissa käytetään. Ja kun noita www.paetronics.fi -sivujen asennusohjeita EDC-malleille vilkasin, niin näyttäisi tarvitsevan molempia evryn johtoja, kierroslukutieto käyntinopeusanturilta ja laatikolta ajonopeus.
Ja mittasutavaksi valitaan edc.
En nyt ihan takuuseen men tuosta evry-olettamuksestani, mutta äkkiseltään tuntuisi hyvinkin looogiselta.
Edit. Paljos tommoset ecoset makselee?
Ekana tuli mieleen että tommosen kulutusmittarin kytkentään tarvitaan samoja piuhoja kuin mitä evry-modissa käytetään. Ja kun noita www.paetronics.fi -sivujen asennusohjeita EDC-malleille vilkasin, niin näyttäisi tarvitsevan molempia evryn johtoja, kierroslukutieto käyntinopeusanturilta ja laatikolta ajonopeus.
Ja mittasutavaksi valitaan edc.
En nyt ihan takuuseen men tuosta evry-olettamuksestani, mutta äkkiseltään tuntuisi hyvinkin looogiselta.
Edit. Paljos tommoset ecoset makselee?
Joo, nuo ohjeet koskee tätä econen 2.0 mallia, mutta mulla on se eka versio. Tuota asennusohjetta lueskelin ja se kyllä sanoikin että sen signaalin saa suoraan suuttimeltakin ottaa mutta siistimmin sais tehtyä kun ottaa eculta niin ei tule ylimääräisiä johtoja konehuoneen puolelle.
Tuohon vanhempaan versioon kytketään vain tuo suihkutussignaali konehuoneen puolelta. Ajonopeustiedon saa radion takaa. Kierroslukutieto saadaan samasta suihkutussignaalista.
Tuon uudemman mallin hinnasta ei ole mitään käsitystä mutta aikanaan tämä ensimmäinen kehitysversio oli muistaakseni suunnilleen 2000 markan laite.
Tuohon vanhempaan versioon kytketään vain tuo suihkutussignaali konehuoneen puolelta. Ajonopeustiedon saa radion takaa. Kierroslukutieto saadaan samasta suihkutussignaalista.
Tuon uudemman mallin hinnasta ei ole mitään käsitystä mutta aikanaan tämä ensimmäinen kehitysversio oli muistaakseni suunnilleen 2000 markan laite.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa