Jälkiasennus Xenoneista (kokemuksia)
Valvoja: ffp jäsenet
Jälkiasennus Xenoneista (kokemuksia)
Oottekos laitellu vakio umpioihin noita Jälkiasennus Xenoneita
h-1 tai h-7.
Ootteko ollu tyytyväisiä?
oliko "hyvä ostos"?
onko kukaan laittanut kaukovaloihin noita?
(taitavat kirkastua vähän hitaasti)
h-1 tai h-7.
Ootteko ollu tyytyväisiä?
oliko "hyvä ostos"?
onko kukaan laittanut kaukovaloihin noita?
(taitavat kirkastua vähän hitaasti)
nuo on luettu
aikas vähän taitaa olla käytännön kokemusta ko sarjoista.
tai sit ei porukka viiti vaivautua muuta vastaan, kun tyyliin "laittomat valot!!! polliisit ne pamputtaa jos laitat" kateellisten puhetta :) sanon minä
lähinnä kiinostaisi tietää noiden kestävyys (onko hajonnu ballasteja ym komponentteja ?)
tai sit ei porukka viiti vaivautua muuta vastaan, kun tyyliin "laittomat valot!!! polliisit ne pamputtaa jos laitat" kateellisten puhetta :) sanon minä
lähinnä kiinostaisi tietää noiden kestävyys (onko hajonnu ballasteja ym komponentteja ?)
Täällä ollaan kuukauden(ko) verran pahautellut menemään meccatunen h7lla, ja paluuta ei halogeniin ole. On se niin surkeeta kun joutuu kaverin kyydissä olemaan, kun oma silmä jo on tottunut siihen valon määrään mitä omasta tulee.
Kerran jopa kysyin silleen osittain katulampuilla valaistulla tiellä entä onko hänellä parkit päällä, ja ihan rehellisesti näin tosiaan kuvittelin, etten ollut edes vittuilemassa :) (siis sillä kertaa)
Ainoa mikä harmittaa, on se kun pitkät kytkee päälle, valkosinisen keskelle ei vaan sovi se kellanruskea läntti horisonttiin, ei sitten millään.
Kovassa sumussa tai lumipyräkässä kun ei oikeastaan pitkiä voi käyttää, pärjää hienosti kun nostaa lähivalot tappiinsa ylös, näkyvyys verrattavissa kuin olisi tihkusateessa pitkät halogeenit päällä.
Ei ole kaduttanut siis. Laitontahan tuo on omassa tapauksessa vielä toistaiseksi ja normipolttimot on mukana siltä varalta että voin sitten heti paikanpäällä vaihtaa takas jos virkavalta näin pyytää. Kuulin että Turkusessa parilta tyypiltä oli jo pyydetty vaihtamaan, (mitään perää? kuka tunnustaa?) ja vaihdettavahan se on, ennen ei auto liiku mihinkään.
Kerran jopa kysyin silleen osittain katulampuilla valaistulla tiellä entä onko hänellä parkit päällä, ja ihan rehellisesti näin tosiaan kuvittelin, etten ollut edes vittuilemassa :) (siis sillä kertaa)
Ainoa mikä harmittaa, on se kun pitkät kytkee päälle, valkosinisen keskelle ei vaan sovi se kellanruskea läntti horisonttiin, ei sitten millään.
Kovassa sumussa tai lumipyräkässä kun ei oikeastaan pitkiä voi käyttää, pärjää hienosti kun nostaa lähivalot tappiinsa ylös, näkyvyys verrattavissa kuin olisi tihkusateessa pitkät halogeenit päällä.
Ei ole kaduttanut siis. Laitontahan tuo on omassa tapauksessa vielä toistaiseksi ja normipolttimot on mukana siltä varalta että voin sitten heti paikanpäällä vaihtaa takas jos virkavalta näin pyytää. Kuulin että Turkusessa parilta tyypiltä oli jo pyydetty vaihtamaan, (mitään perää? kuka tunnustaa?) ja vaihdettavahan se on, ennen ei auto liiku mihinkään.
Lähinnä luonnonvaloa oleva kuulema antas parhaan tehon. Eli 4000-4500K.
Meccaa sai ainakin H7 ja H4:sta.
Tuolta valoja ja hieman lisätietoa:
http://www.xenonautovalot.fi/
Meccaa sai ainakin H7 ja H4:sta.
Tuolta valoja ja hieman lisätietoa:
http://www.xenonautovalot.fi/
Itselläni on käytössä GT:een H7 6000k sarja ja olen erittäin tyytyväinen toimintaan ja näkyvyyteen verrattuna halogeeni tuikkuihin.
Erot noissa sarjoissa on varmaan enempikin siinä mitä näkyviä osia niissä on, esim. ulkoinen sytytin, liittimet, jne.
Nyrkkisääntönä valintaan voi varmaankin pitää sarjan merkintöjä eli E-hyväksyntää ja että sarjojen tuotanto on sertifioitu esim. ISO9001 sekä CE merkintää, noilla merkinnöillä olevat sarjat pitäisi kai täyttää DIN normit esim. liittimien osalta ja näinollen olla yhteensopivia muitten sarjojen kanssa.... liittimillähän voi olla merkitystä esim. kun joutuu uusimaan polttimoita.... voin olla kyllä väärässäkin eli korjatkaa jos näin on!
Niin ja kyllähän hinta/takuu jutut tietenkin ratkaisee kanssa!
Erot noissa sarjoissa on varmaan enempikin siinä mitä näkyviä osia niissä on, esim. ulkoinen sytytin, liittimet, jne.
Nyrkkisääntönä valintaan voi varmaankin pitää sarjan merkintöjä eli E-hyväksyntää ja että sarjojen tuotanto on sertifioitu esim. ISO9001 sekä CE merkintää, noilla merkinnöillä olevat sarjat pitäisi kai täyttää DIN normit esim. liittimien osalta ja näinollen olla yhteensopivia muitten sarjojen kanssa.... liittimillähän voi olla merkitystä esim. kun joutuu uusimaan polttimoita.... voin olla kyllä väärässäkin eli korjatkaa jos näin on!
Niin ja kyllähän hinta/takuu jutut tietenkin ratkaisee kanssa!
Suomen lainsäädäntö vaatii ajoneuvon alkuperäisille Xenon-valoille mm. automaattisen korkeudensäädön ja näin ollen tämä sarja ei ole soveltuva tieliikennekäyttöön.
Eikös tuo vaadita vasta uudemmissa autoissa, olikohan 98-> tai jotain, eli jos tuota vanhempaan laittaa ja siinä on pesurit on nuo tieliikennekelpoiset!?!
^-- Riippuu vähän mihin autoon olet niitä laittamassa. Ainakin itsellä kun nelivalojärjestelmä tuli ksenoneiden myötä, ei pitkät ja lyhyet toiminut yhtä aikaa. IV-Golffissa taas toimii, kun nelivalot on muutenkin. Näin siis IV Golf/Bora-osaston ja T5-osaston puolesta voin sanoa, muusta en tiedä.
E: taisin muuten ymmärtää kysymyksesi väärin
E: taisin muuten ymmärtää kysymyksesi väärin
T4:een noita aattelin, eli tavalliseen H4 lyhtyyn.
Xenon:a kun ei oo järkevää sammutella ja sytytellä yhtenään sen kestävyyttä ja hidasta syttymistä ajatellen, niin aattelin et miten se tuossa paketissa on tarkoitettu toimivan, eli kannattaako ostaa H4:sta vai suoraan H4 bi.
Se että valot palaa samaan aikaan tietenkin voi tehdä ongelmia heijastinpinnan keston osalta ainakin joissain autoissa kun lämpöä kehittyy enemmän kuin on suunniteltu (35+60W)
edit. luultavasti koska en ymmärtänyt vastauksesta mitään:-)
Xenon:a kun ei oo järkevää sammutella ja sytytellä yhtenään sen kestävyyttä ja hidasta syttymistä ajatellen, niin aattelin et miten se tuossa paketissa on tarkoitettu toimivan, eli kannattaako ostaa H4:sta vai suoraan H4 bi.
Se että valot palaa samaan aikaan tietenkin voi tehdä ongelmia heijastinpinnan keston osalta ainakin joissain autoissa kun lämpöä kehittyy enemmän kuin on suunniteltu (35+60W)
edit. luultavasti koska en ymmärtänyt vastauksesta mitään:-)
Vesku !
Mites tuo Meccatunen H4 xenon oikeen pelittää, kun siinähän on lyhyet xenonilla ja pitkät halogenilla jos ole oikeen ymmärtänyt, niin kun kytkee pitkät päälle jääkö lyhyet palamaan vai sammuvatko?
Tämä sarja muuttaa autosi H4 halogeeniajovalot aidoiksi Bi-xenon ajovaloiksi minuuteissa. Ero tämän sarjan ja normaalin H4 xenon-sarjan välillä on, että tämä xenon-polttimo tuottaa sekä lähivalon että kaukovalon. Tämä toteutetaan liikuttamalla polttimoa vaakatasossa heijastimen sisällä magneetin avulla. Tämä muuttaa valon sädettä tuottaakseen kaukovalon.
Viimeksi muokannut helix, 26.12.2005 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sorry!
En ollu ajan tasalla : )
Kysy myyjältä
[email protected]
laita vastaus tänne, niin valaistuu asia muillekin .)
Kysy myyjältä
[email protected]
laita vastaus tänne, niin valaistuu asia muillekin .)
Edit: Vuotta '95 vanhemmissa ei tarvita korkeussäätöä lainkaan, '95-'98 riittää manuaalinen säätö ja '98 --> automaattinen.
AKE:n xenon-jutun voi myös tulkita niin, että jos automalli on tyyppihyväksytetty ennen 1.10.1998 ja on käyttöönotettu ennen 1.10.2000, ei tarvita automaattista korkeudensäätöä laisinkaan.
Lisää tästä, http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=14862
ajelen töissä sisua, jossa on xenonit lyhyet että pitkät. (4-valo)
lyhyet kirkastuu hitaammin kun pitkät.
pitkät kun sytyttää niin vie n:3 sek. kirkastumiseen.
mutta esim. kohtaamistilanteessa, jolloin pitkät on pois hetken, ovat ne kirkkaat heti (kun räppää pitkät päälle)
pitkät kyllä välähtää eri lailla ko lyhyet syttyessään.
lyhyet kirkastuu hitaammin kun pitkät.
pitkät kun sytyttää niin vie n:3 sek. kirkastumiseen.
mutta esim. kohtaamistilanteessa, jolloin pitkät on pois hetken, ovat ne kirkkaat heti (kun räppää pitkät päälle)
pitkät kyllä välähtää eri lailla ko lyhyet syttyessään.
Tyhmä kysymys?
Eli mulla on lyhyet xenonit tuossa omassa pelissä eli voinko pitkät valot korvata noilla xenon polttimoilla? Eli silloin olisi sekä pitkät että lyhyet xenonit.
Xenonit pitkissä. On totta että Xenonilla menee parisekunttia kylmäsytytyksellä saavuttaa täys valoteho, joka tapauksessa valo on jo syttymis hetkellä yli 200% kirkkaampaa kuin halogeenin valo.
Ja mitä kestävyyteen tulee, on myös totta että poltin "kuluu" jonkun verran enemmän sytyttelystä. MUTTA kaukovaloa käytetään ajovaloon verrattuna NIIN paljon vähemmän, niin kyllä ajovaloja joutuu useammin vaihtamaan.
Ja tosiaan vaikka autossa olisikin ajovalo Xenonit, niin pitkiin ei lain mukaan saa Xenoneita jälkikäteen laittaa.
Ja mitä kestävyyteen tulee, on myös totta että poltin "kuluu" jonkun verran enemmän sytyttelystä. MUTTA kaukovaloa käytetään ajovaloon verrattuna NIIN paljon vähemmän, niin kyllä ajovaloja joutuu useammin vaihtamaan.
Ja tosiaan vaikka autossa olisikin ajovalo Xenonit, niin pitkiin ei lain mukaan saa Xenoneita jälkikäteen laittaa.
ajelen töissä sisua, jossa on xenonit lyhyet että pitkät. (4-valo)
lyhyet kirkastuu hitaammin kun pitkät.
pitkät kun sytyttää niin vie n:3 sek. kirkastumiseen.
mutta esim. kohtaamistilanteessa, jolloin pitkät on pois hetken, ovat ne kirkkaat heti (kun räppää pitkät päälle)
pitkät kyllä välähtää eri lailla ko lyhyet syttyessään
tänään rämpyttelin noita valoja.
kyllä se kirkkaus saavutetaan jo noin 1:sekunnissa ensi sytytyksellä.
samoin nuo lyhyet syttyy kirkkaina heti jos ovat vain hetken sammuksissa.
olisko näin että lämmin polttimo syttyy heti kirkkaampana.
kun ekaa kertaa sytyttää pitkät, niin onhan siinä heti valoa enämpi kun halogeenissa.
ennen kuin saatiin xenonit keulille oli aina sumarit lähivalojen apuna (h-7:t joiden umpiot paloivat heijastinpinnoiltaan pask--si 1/2 vuodessa.)
nyt ko laittaa sumarit ilman xenoneita niin näyttävät aivan surkeilta :(
Täälläkin taitaa olla samoja Meccatunen sarjoja, ainakin näyttää samoilta:
http://www.one-pro.fi/tuotteet/xenon/index.html
Olis vaan noin helppoa, kuin sivu antaa ymmärtää, onhan siellä pieni maininta korkeudensäädöistä ja pesureista. Ei taida olla monessakaan umpiossa olla hyväksyntöjä Xenoneille.
http://www.one-pro.fi/tuotteet/xenon/index.html
Olis vaan noin helppoa, kuin sivu antaa ymmärtää, onhan siellä pieni maininta korkeudensäädöistä ja pesureista. Ei taida olla monessakaan umpiossa olla hyväksyntöjä Xenoneille.
Ja vaikka umpiossa olisikin halogen/xenon hyväksyntä.Niin HID-XENON halogenpolttimon korvaus xenon on SILTI LAITON. Viitanen AKE:n ohjeistukseen.
Tällä hetkellä hyväksyttyjä xenon polttimoita ovat ainoastaan NS. D-standardipolttimot, joissa itsessään tulee olla Hyväksynnät kunnossa. Autossa olemassa oleviin varusteisiin kuten umpioiden muutoksiin soveltuvat tyyppihyväksyntä säännöt.
Tällä hetkellä hyväksyttyjä xenon polttimoita ovat ainoastaan NS. D-standardipolttimot, joissa itsessään tulee olla Hyväksynnät kunnossa. Autossa olemassa oleviin varusteisiin kuten umpioiden muutoksiin soveltuvat tyyppihyväksyntä säännöt.
Valot saapuneet ja näyttävät aika läheltä näiltä http://www.halytin.com/catalog/product_ ... cts_id=192 paitsi tietenkin h7. Asennus näyttäisi olevan yhtä helppoa, kun vaihtaisi normi polttimot.
Ilmoittelen vielä paraniko valoteho, kun saan noi asennettua.
Ilmoittelen vielä paraniko valoteho, kun saan noi asennettua.
jokos on valot ABT:llä paikoillaan?
Oliko hyvä ostos?
Täältä taitaa löytyä vastaavanlainen sarja Saksanmaalta esittelyineen.
Ja asennusohjeiden kanssa.
http://www.passat3b.de/tips.php?osCsid= ... 466529a4d8
(tai http://www.passat3b.de/tips/02.pdf) pos 3 "HID..."
Hintaa ei ole mainittu, mutta kuvia tehoista on pari.
Ja asennusohjeiden kanssa.
http://www.passat3b.de/tips.php?osCsid= ... 466529a4d8
(tai http://www.passat3b.de/tips/02.pdf) pos 3 "HID..."
Hintaa ei ole mainittu, mutta kuvia tehoista on pari.
Ruotsin Bilprovningen on hyväksynyt Xenon-sarjat tieliikennekäyttöön koska ne tutkitusti vähentävät onnettomuuksia
Paska puhetta. Niin, tai tieliikennekäyttöön - onhan suomessaki sallittu pitkissä? Että eihän tuossa väärinkään lue. :D
Asensin itelle kaukovaloihin xenonit (H7) ja kyllä nyt näkee. Ei tarvinnut laittaa ämpäreitä keulalle. Joten auton ulkonäköki säily. :) Ostin oman sarjan http://www.xenonkungen.se. Jälkiasennus xenoneista sen verran, että laatu menee samaa rataa kuinka paljon lampuista maksaa. Halvimmat sarjat ei tee muuta ku vaihtaa lampun väriä.
Syttymisaika ensimmäisellä sytytyksellä on pitkä (~20s), mutta seuraavat sytytykset, lamppu syttyy heti.
HID-sarjoja (H-polttimon korvaava xenon-poltin) ei saa käyttää tieliikenteessä missään valoissa. Hyväksyttyjä Xenon valoja saa käyttää, jos ne on CE hyväksyttyjä. Pääsääntöisesti ajoneuvojen valaisimiin liittyvät tuotteet tulee täyttää ECE-standardit.
E tai e ei siis vielä riitä. Ja HID-sarjoissa olevissa polttimoissa itsessään ei ole E hyväksyntää, vaikka laatikon päällä niin lukisi.
E tai e ei siis vielä riitä. Ja HID-sarjoissa olevissa polttimoissa itsessään ei ole E hyväksyntää, vaikka laatikon päällä niin lukisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa