Jäähd. järjestelmän ilmaus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

Jäähd. järjestelmän ilmaus?

ViestiKirjoittaja Kurdi » 19.12.2005 20:06

Eli tarkoitus ois vaihtaa termostaatti ja semmonen tuli vaan mieleen, että pitääkö järjestelmä ilmata vai tekeekö se sen itse? Auto on Audi A3 1.8t (AGU).

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 22.12.2005 8:03

Termarin vaihdon jälkeen lisäät nestettä paisuntasäiliöön. Käytät koneen lämpimäksi niin, että termarin pitäisi aueta ja neste pääsee kiertämään koko järjestelmässä. Tuo neste tuuppaa edellään ilman pois järjestelmästä, kunhan paisuntasäililön korkki on auki.

Korkki kannattaa avata varovasti, koska järjestelmä on suljettu ja siellä on ylipainetta. Lämmityslaitteesta lämpöhana kuumimpaan asentoon, että sielläkin neste kiertäisi ja ilmat pääsisi pois.

Käyttelet autoa ja kun nesteen pinta ei enää vajoa, pitäisi ilmat olla poissa. Letkuja voi puristella, jos neste ei tunnu kiertävän. Ilma voi aiheuttaa "lukon" järjestelmään ja estää nesteen kiertoa.

Poikanen
-
Viestit: 48
Liittynyt: 2.9.2005 23:07

ViestiKirjoittaja Poikanen » 31.12.2005 0:22

Mistä tämmösestä A3 1,8t (ARX) löytyy termostaatti? Onko se kovakin homma vaihtaa? Viikko sitten oli hihnahuolto, mutta eihän sitä kaikkea voi huomata =)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 31.12.2005 17:39

Kuinka nykyautoissa on tuo lämmitys hoidettu suurimmalta osin, hanalla vai läpillä, joilla ohjataan ilma kennon läpi tai ohi? Sillai niinku kakkoskopissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa