G2 1.8i sekosi totaalisesti
Valvoja: ffp jäsenet
G2 1.8i sekosi totaalisesti
Autosta tuli siis Vituiksmän, uusi savolaissankari.
Annoin kaapeleilla virtaa naishenkilön patongin (Renaultin) sipattua parkkipaikalle. Kaapelit kiinni, kolopallo käymään. Tässä vaiheessa kolopallon akku teki temput ja ajatteli että on hyvä aika irroittaa miinuskenkä akusta. Pienen rätinän saattelemana auto sammui. Hätä ei tämännäköinen, kenkä takaisin kiinni ja auto käymään. Muuten kaikki ok, tyhjäkäynti huiteli 2krpm lukemissa.
Ajelin pois paikalta ja miettisin mitähän on mahtanut tapahtua. Pienessä päässä pohdiskellessani tulin tulokseen että ainoa mikä on voinut tilanteen aiheuttaa on akunkengän irtoaminen. Eli jos tilanne rekonstruktoitaisiin ja akunkenkä irrotettaisiin ja laitettaisiin takaisin, tilanne palaisi ennalleen ja maailma pelastuisi. Näin siis teinkin.
Tässävaiheessa repesi pelihousut. Jäteöljynsekoittaja lähti kuin lähtikin käymään, mutta millä tuloksella. Kone suoltaa kierroksia noin kahteentonniin asti nanosekunnissa (aika kova kone kiertämään) ja tämänjälkeen tiputtaa niin, että kone on juuri ja juuri sammumaisillaan kunnes taas nostaa kierrokset kahden tonnin kieppeille. Ja siis tämä sykli on täysin riippumaton kaasupolkimesta, itsesasiassa jos kaasupolkimeen koskee niin voi olla varma että metallimöhkäle keulilla lopettaa sen viimeisenkin toimimiseen viittaavan.
Elikkä nyt olisi hyvät vinkit tervetulleita. Itse epäilen jonkinnäköisen virtapiikin patongista ylpeään arjalaiseeni sekoittaneen pasmat ja nyt ei mokoma tiedä miten menettelisi joten ei menettele ollenkaan. Ymmärrykseen ei kyllä käy, miten akunkengän randomi irroittelu aiheuttaa moisen toimimattomuuden ja älyvapaan käytöksen.
Eikä se **rkeleen patonki edes lähtenyt käymään, naikkonen sentään oli kovin tyytyväinen tarjoamastani avusta. Olkoon iloinen, en varmasti mene tyrkyttämään nokkaani muiden avuksi hetkeen, kiitos kokemuksieni. Nyt minusta kehkeytyy stereotyyppinen suomalaismies keskaripulloineen ja makkaroineen, luonteesta tuskin tarvitsee luoda esimerkkiä.
Perkele.
edittiä: Ydinjäte on siis ykspisteräkijällä varustettu, 8v kone. Olisikohan moottorikoodi ollut PR? Ei välttämättä :)
Annoin kaapeleilla virtaa naishenkilön patongin (Renaultin) sipattua parkkipaikalle. Kaapelit kiinni, kolopallo käymään. Tässä vaiheessa kolopallon akku teki temput ja ajatteli että on hyvä aika irroittaa miinuskenkä akusta. Pienen rätinän saattelemana auto sammui. Hätä ei tämännäköinen, kenkä takaisin kiinni ja auto käymään. Muuten kaikki ok, tyhjäkäynti huiteli 2krpm lukemissa.
Ajelin pois paikalta ja miettisin mitähän on mahtanut tapahtua. Pienessä päässä pohdiskellessani tulin tulokseen että ainoa mikä on voinut tilanteen aiheuttaa on akunkengän irtoaminen. Eli jos tilanne rekonstruktoitaisiin ja akunkenkä irrotettaisiin ja laitettaisiin takaisin, tilanne palaisi ennalleen ja maailma pelastuisi. Näin siis teinkin.
Tässävaiheessa repesi pelihousut. Jäteöljynsekoittaja lähti kuin lähtikin käymään, mutta millä tuloksella. Kone suoltaa kierroksia noin kahteentonniin asti nanosekunnissa (aika kova kone kiertämään) ja tämänjälkeen tiputtaa niin, että kone on juuri ja juuri sammumaisillaan kunnes taas nostaa kierrokset kahden tonnin kieppeille. Ja siis tämä sykli on täysin riippumaton kaasupolkimesta, itsesasiassa jos kaasupolkimeen koskee niin voi olla varma että metallimöhkäle keulilla lopettaa sen viimeisenkin toimimiseen viittaavan.
Elikkä nyt olisi hyvät vinkit tervetulleita. Itse epäilen jonkinnäköisen virtapiikin patongista ylpeään arjalaiseeni sekoittaneen pasmat ja nyt ei mokoma tiedä miten menettelisi joten ei menettele ollenkaan. Ymmärrykseen ei kyllä käy, miten akunkengän randomi irroittelu aiheuttaa moisen toimimattomuuden ja älyvapaan käytöksen.
Eikä se **rkeleen patonki edes lähtenyt käymään, naikkonen sentään oli kovin tyytyväinen tarjoamastani avusta. Olkoon iloinen, en varmasti mene tyrkyttämään nokkaani muiden avuksi hetkeen, kiitos kokemuksieni. Nyt minusta kehkeytyy stereotyyppinen suomalaismies keskaripulloineen ja makkaroineen, luonteesta tuskin tarvitsee luoda esimerkkiä.
Perkele.
edittiä: Ydinjäte on siis ykspisteräkijällä varustettu, 8v kone. Olisikohan moottorikoodi ollut PR? Ei välttämättä :)
Moottorikoodisi on RP ja vikakoodien lukeminen on tuossa tilanteessa ensimmäinen tapa toimia. Vikakoodit saat luettua vastuksella+ledillä, ohjeet taisi löytyä teksteistä.
Ilman työkaluja suoritettavista korjauksista ainoita on oikeastaan akun irrottaminen hetkeksi (jossain malleissa on 30min se aika minkä jälkeen boksi nollautuu).
Vian korjaamiseksi sinun on etsittävä sieltä se nyt tällä kertaa rikkoutunut ranskalainen tai italialainen osa, itse olen omasta vastaavasta kulkineestani jo lähes kaikki MADE IN FRANCE , VALEO -paskat löytänyt, vieläkin ajoittain tulee käyntihäiriöitä tai nesteet karkaa ku o jotai patonkimaan pelleilyjä tuolla paskassa jossain välissä.
HITLERILLÄ HÄI HOMMA KESKEN KU SE EI LOPETTANY NIITTE PUNAVIINIHINTTAREITTE AUTOPUUHASTELUA!
Ilman työkaluja suoritettavista korjauksista ainoita on oikeastaan akun irrottaminen hetkeksi (jossain malleissa on 30min se aika minkä jälkeen boksi nollautuu).
Vian korjaamiseksi sinun on etsittävä sieltä se nyt tällä kertaa rikkoutunut ranskalainen tai italialainen osa, itse olen omasta vastaavasta kulkineestani jo lähes kaikki MADE IN FRANCE , VALEO -paskat löytänyt, vieläkin ajoittain tulee käyntihäiriöitä tai nesteet karkaa ku o jotai patonkimaan pelleilyjä tuolla paskassa jossain välissä.
HITLERILLÄ HÄI HOMMA KESKEN KU SE EI LOPETTANY NIITTE PUNAVIINIHINTTAREITTE AUTOPUUHASTELUA!
Viimeksi muokannut Zemial, 18.12.2005 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Tai RP?
Starttiavun sijaan veikkaisin, että se akkukengän irtoaminen on aiheuttanut jonkin sortin jännitepiikin ja esimerkiksi moottorinohjausboksissa on jotain hajonnut. Itse kokeilisin akkukengän irrotusta vaikkapa muutamaksi minuutiksi. Seuraava vaihe lienee uuden boksin etsiminen jostain purkamolta.
Edit: Jaa sieltähän se moottorikoodi ja lähes sama ohjeistuskin jo putkahti, 4-sormijärjestelmäni oli liian hidas :)
Starttiavun sijaan veikkaisin, että se akkukengän irtoaminen on aiheuttanut jonkin sortin jännitepiikin ja esimerkiksi moottorinohjausboksissa on jotain hajonnut. Itse kokeilisin akkukengän irrotusta vaikkapa muutamaksi minuutiksi. Seuraava vaihe lienee uuden boksin etsiminen jostain purkamolta.
Edit: Jaa sieltähän se moottorikoodi ja lähes sama ohjeistuskin jo putkahti, 4-sormijärjestelmäni oli liian hidas :)
Itellä on sama tekniikka (RP). Riittää kun antaa apuvirtaa, niin moottorinohjaus on 2 viikkoa sekaisin. Eli saman tyyppisiä "vikoja",
mutta tasoittuu ajan mittaan. Aika-ajoin myös sekoilee samalla tavalla, kun ottaa moottorijarrulta pois. Kiinnostaisi myös kuulla mikä tämän "aaltoilemisen" aiheuttaa.
mutta tasoittuu ajan mittaan. Aika-ajoin myös sekoilee samalla tavalla, kun ottaa moottorijarrulta pois. Kiinnostaisi myös kuulla mikä tämän "aaltoilemisen" aiheuttaa.
Tyhjäkäyntisäädin rikki, tai kontaktihäiriö/viallinen aivolaatikko jonka seurauksena se luulee tyhjäkäyntisäätimen olevan rikki.
Tai ainakin mulla oli joskus just tollaset oireet ja syyllinen oli rikkoontunut tyhjäkäyntisäädin. Moottori oli kolmoskorisen ykspisteräkijä, hieman kehittyneempi versio tosta kakkoskorisen laitteistosta mutta melkolailla samaa paskaa silti. Uus osa on jotain 120-160eur.
Mutta lue nyt ekaks ne vikakoodit.
Tai ainakin mulla oli joskus just tollaset oireet ja syyllinen oli rikkoontunut tyhjäkäyntisäädin. Moottori oli kolmoskorisen ykspisteräkijä, hieman kehittyneempi versio tosta kakkoskorisen laitteistosta mutta melkolailla samaa paskaa silti. Uus osa on jotain 120-160eur.
Mutta lue nyt ekaks ne vikakoodit.
Lamda on muutaman kuukauden vanha, joten luulen ettei se vika siinä ole. Täytyy ottaa letkut irti ja puhdistella liittimet jahka saa talliin, jos se sitten sillä tervehtyisi. Mitenkäs se vikakoodien luku? Mikä vastus siihen ledin eteen tulee? Tai jos on jotain ohjeita/kuvia siitä "lukulaitteesta" ni ottaisin vastaan.
^Helpoimmalla pääsee kun ostaa sellaisen jännitetesterin joka osoittaa ledillä jännitteen olemassaolon, maksaa muutaman euron jossain Biltemassa.
Tuollainen akun plusnavan ja sen testipistokkeen väliin. Sitten samaan aikaan johto siitä pistokkeesta akun miinukseen noin 5 sekunniksi. Ylimääräinen johto pois ja johan alkaa ledi vilkkua :)
Edit: Tai sitten ledi ja joku 560ohm vastus toisen jalan jatkoksi. Ledin plussa vastuksen kautta akun plussaan ja miinus (katodi) pistokkeeseen.
Täältä löytyy jostain ohje koodien lukuun ja lista vikakoodeista:
http://www.ruddies.business.t-online.de
Tuollainen akun plusnavan ja sen testipistokkeen väliin. Sitten samaan aikaan johto siitä pistokkeesta akun miinukseen noin 5 sekunniksi. Ylimääräinen johto pois ja johan alkaa ledi vilkkua :)
Edit: Tai sitten ledi ja joku 560ohm vastus toisen jalan jatkoksi. Ledin plussa vastuksen kautta akun plussaan ja miinus (katodi) pistokkeeseen.
Täältä löytyy jostain ohje koodien lukuun ja lista vikakoodeista:
http://www.ruddies.business.t-online.de
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Otin tekniikan -91 jetasta ja siin on puolan vieres se keltanen plugi, mut oli siellä myös vaihdekepin vieressä joku plugi tai kaksi. Jälkimmäinen on "varaosalaatikossa", onkohan vaikutusta? Mitähän ton käkättimen koodien luku mahtais maksaa, kun en varmaankaan saa aikaseks tehä omaa lukijaa ennen ku sen saa talliin.
Nyt toimii saksalaisihme taas!
Rompparilta kalastin uuden tyhjäkäyntimoottorin ja asensin paikkaansa. Tosin ruiskun irrotettuani koko mokkula oli sentin kerroksessa mustaa mönjää. Putsasin ruiskun ja laitoin takaisin keulille, pärähti ensimmäisestä käymään.
Ratkaisu ongelmaan oli siis putsattu ruisku ja uusi tyhjäkäyntisäädin.
JIPII!
Rompparilta kalastin uuden tyhjäkäyntimoottorin ja asensin paikkaansa. Tosin ruiskun irrotettuani koko mokkula oli sentin kerroksessa mustaa mönjää. Putsasin ruiskun ja laitoin takaisin keulille, pärähti ensimmäisestä käymään.
Ratkaisu ongelmaan oli siis putsattu ruisku ja uusi tyhjäkäyntisäädin.
JIPII!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa