8v imusarjan erot
Valvoja: ffp jäsenet
8v imusarjan erot
pikku ongelma,
Laitan transporter T3:een (takamoottorinen tölkki) Audin DZ (8v 112hp) konetta. Ruiskun imusarja ei käytännössä meinaa kunnolla mahtua konetilaan, koska läppärunko ottaa kiinni runkopalkkiin (moottori kallistettu kuten dieselissä)
Olisko täällä tietoa kenelläkään, missä 8v mallissa ruiskun imusarja "leviää" vähiten, eli siis kulkee lähimpänä moottorin kylkeä?
Laitan transporter T3:een (takamoottorinen tölkki) Audin DZ (8v 112hp) konetta. Ruiskun imusarja ei käytännössä meinaa kunnolla mahtua konetilaan, koska läppärunko ottaa kiinni runkopalkkiin (moottori kallistettu kuten dieselissä)
Olisko täällä tietoa kenelläkään, missä 8v mallissa ruiskun imusarja "leviää" vähiten, eli siis kulkee lähimpänä moottorin kylkeä?
Niin sen verran vielä, että kysymyksessähän on nelipisteruisku ja ruikusuuttimet imusarjassa aivan siinä kiinnityspinnan kohdalla. Taitaa olla dieselin imusarjan mulkaaminen tuohon hieman ongelmallista, vai ymmärsinkö jotain väärin.
Onkos tuo G60:n imusarja muuten kiinityksiltään ja kanavan muodoiltaan samanlainen kun Audissa. Audin DZ koneessa nuo kannen imukanavien reiät on ruiskusuutinten takia sellaiset ovaalin muotoiset.
Onkos tuo G60:n imusarja muuten kiinityksiltään ja kanavan muodoiltaan samanlainen kun Audissa. Audin DZ koneessa nuo kannen imukanavien reiät on ruiskusuutinten takia sellaiset ovaalin muotoiset.
Mä myin yhden tollasen 2E koneen imusarjan juuri kyseiseen projektiin. En ainakaan ikinä ostajalta kuullut, että ei olis käynyt.
Muistaakseni heillä oli joku audin 2.0 kone missä eripäässä kaasuläppä yms.
EDIT: Tossa kuvaa :
http://anagonda.com/myytavat/imagepages/image5.html
http://anagonda.com/myytavat/imagepages/image8.html
Ja toi on siis se minkä möin jo, eli mulla ei ole toista.
Muistaakseni heillä oli joku audin 2.0 kone missä eripäässä kaasuläppä yms.
EDIT: Tossa kuvaa :
http://anagonda.com/myytavat/imagepages/image5.html
http://anagonda.com/myytavat/imagepages/image8.html
Ja toi on siis se minkä möin jo, eli mulla ei ole toista.
Audin imusarja mahtuu näköjään ilman läppärunkoa paikoilleen, eli vaatisi jonkinlaisen adapterin tuohon väliin. Tuon läppärungonhan voisi varmaankin laittaa myös pystyasentoon?
Pari senttiä jää runkopalkin ja rikastinsuuttimen väliin tilaa. On vähän siinä ja siinä, että onko tilaa riittävästi, miten paljon kone sitten heiluukaan?
Määräjakajan ajattelin sijoittaa tuonne kuskinpuolen takarenkaan takapuolelle.
Mitenhän se 2E:n imusarja istuu tuohon verratuna? Onko 2E:ssä läppärunko yhdellä vai kahdella läpällä? Millainen liitäntä siinä rungossa on imuputkelle?
Kuvista näkyy tarkemmin ->

Pari senttiä jää runkopalkin ja rikastinsuuttimen väliin tilaa. On vähän siinä ja siinä, että onko tilaa riittävästi, miten paljon kone sitten heiluukaan?
Määräjakajan ajattelin sijoittaa tuonne kuskinpuolen takarenkaan takapuolelle.
Mitenhän se 2E:n imusarja istuu tuohon verratuna? Onko 2E:ssä läppärunko yhdellä vai kahdella läpällä? Millainen liitäntä siinä rungossa on imuputkelle?
Kuvista näkyy tarkemmin ->



Tämän koneenhan pitäis olla sama kun Golf 2 gti:ssä, jos en oo väärin ymmärtänyt. Kyllä siellä ne suuttimet on imusarjassa kiinni ja joka reiässä. irroitin ne vaan tämän imusarjan testauksen ajaksi. Ihan samannäköinen systeemi kun 2E:ssä. Tuossa kuvassa näkyy paremmin nuo suutinten kiinnitysrimat imusarjan juuressa.
Läppärunkokin oli mielestäni kohtalaisen kokoinen. Se on sellainen 2 läppäinen josta se suurempi reikä oli 52 mm halkaisijalla. Näistä ruiskusysteemeistä mulla ei ole tosin paljoa kokemusta, mutta tuossa varaosalaatikossa mulla lojuu pari läppärunkoa, joissa on samanlaiset tuplaläpät ja se suurempi aukko niissä on 44 millinen.

Läppärunkokin oli mielestäni kohtalaisen kokoinen. Se on sellainen 2 läppäinen josta se suurempi reikä oli 52 mm halkaisijalla. Näistä ruiskusysteemeistä mulla ei ole tosin paljoa kokemusta, mutta tuossa varaosalaatikossa mulla lojuu pari läppärunkoa, joissa on samanlaiset tuplaläpät ja se suurempi aukko niissä on 44 millinen.
K-jetin raadon meinaat laittaa sitten sähköruiskun tilalle? Toimiihan sekin, mutta miettisin silti hetken... Määräjakajat kun yleensä on siinä kunnossa mitä ne on, ja jäisi sitä tilaakin vähän enemmän jos korvaisi sen sillä sähköruiskun läppämittarilla.
Golf MK3 2.0 8v monipisteruiskun kanssa varmaan sama kone, kakkakopassa ei kait tuollaista ole ikuna ollut?
Golf MK3 2.0 8v monipisteruiskun kanssa varmaan sama kone, kakkakopassa ei kait tuollaista ole ikuna ollut?
^Mitenni tilalle, toihan on koojetti alumperinki.
E: Täs pari kuvaa siitä miten ite hoidin ton imusarjajutun.
toisessa päässä hitsattu reikä umpeen
kokonaisuus
toinen pää
kaasuvaijerille piti tehdä teline
Nykyään tos imusarjas on myös tehty paikat sähkösuuttimille ku se piti tulla kaverin kolmoskoppaseen.
E: Täs pari kuvaa siitä miten ite hoidin ton imusarjajutun.
toisessa päässä hitsattu reikä umpeen
kokonaisuus
toinen pää
kaasuvaijerille piti tehdä teline
Nykyään tos imusarjas on myös tehty paikat sähkösuuttimille ku se piti tulla kaverin kolmoskoppaseen.
Voi olla, että kakkoskoppasessa ei oo ollu tällaista ruiskusysteemiä, mutta tuo kone muuten pitäis olla sama 1800. Tämmönen polttoainesysteemi kuitenkin on Audi 80:ssä (typ89) ollut.
Miksei tuommoinen sähköinen ruiskukin olis hyvä vaihtoehto. Tuo nyt sattui olemaan tuossa mukana, niin ajattelin sitä asennella. Suosittelisitteko uudemman ruiskun asentamista? Mitäs osia siihen pitäis hankkia, ja miten niitä löytyy käytettynä?
Niin ja tuo hitsaus kyllä ratkaisis ongelman. Täytyy puntaroida, mikä olis järkevin keino.
Miksei tuommoinen sähköinen ruiskukin olis hyvä vaihtoehto. Tuo nyt sattui olemaan tuossa mukana, niin ajattelin sitä asennella. Suosittelisitteko uudemman ruiskun asentamista? Mitäs osia siihen pitäis hankkia, ja miten niitä löytyy käytettynä?
Niin ja tuo hitsaus kyllä ratkaisis ongelman. Täytyy puntaroida, mikä olis järkevin keino.
Sivistyksessä sellainen aukko on ollut, etten tiennyt että tuollaista imusarja-suutin pakettia on käytetty aiemminkin. Nyt tiedän sitten senkin, mutta kuinka kauan muistan on asia toinen.
Sähköruiskuksi muuttaminen helpommillaan vaatii jonkun sellaisen koneen kaikki ruiskun sähköt. Suosittelen sen K-jetin ruiskutusmäärien mittaamista, eli sylinterin välisien erojen.
Sähköruiskuksi muuttaminen helpommillaan vaatii jonkun sellaisen koneen kaikki ruiskun sähköt. Suosittelen sen K-jetin ruiskutusmäärien mittaamista, eli sylinterin välisien erojen.
Juu, onpa tuo imusarja sen verran vekkulin muotoinen, että hitsaushaaveet jäivät sikseen. Mutta kokeillaan vaikka pienen mutka-adapterin tekoa tuohon; katotaan miten äijän käy.
Näyttäis siltä, että ABK ja 2E imusarjat olisisvat sopivia vaihtoehtoja mutta tulevat myös ongelmallisen lähelle runkopalkkia. 2E kuulemma mahtuu pienen työstämisen avulla.
Kiitos Kim tuosta sponsoroimastasi pakosarjan laipasta, sopii paikoilleen ok!
Näyttäis siltä, että ABK ja 2E imusarjat olisisvat sopivia vaihtoehtoja mutta tulevat myös ongelmallisen lähelle runkopalkkia. 2E kuulemma mahtuu pienen työstämisen avulla.
Kiitos Kim tuosta sponsoroimastasi pakosarjan laipasta, sopii paikoilleen ok!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa