Passat 1.6 -89 nykii märällä kelillä
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.6 -89 nykii märällä kelillä
Passatti on ruvennut nykimään tässä kun kelit on viilentynyt. Lähes aina kun bensamittari tippuu alle neljännestankin ja keli on kostea niin auto alkaa jossain vaiheessa matkaa nykiä ja ei tottele kaasua (väännöt häviää).
Auto alkaa siis aluksi vain vähän "nykyttelemään" (vähän kuin olisi tiessä pientä kuoppaa) ja nykiminen senkun voimistuu ja lopulta meno on kuin mopolla ajais. Autoa saa välillä sahata aivan tosissaan käytiin. Räppänä on siis varustettu iki ihanalla pierburgin kaasarilla. Liekkö siellä häikkää? vai olisko bensa pumppu rikki vai jako pielessä vai...? Kertokaa viisaammat kun ei tuosta autosta saa selvää elävä Erkkikään.
Auto alkaa siis aluksi vain vähän "nykyttelemään" (vähän kuin olisi tiessä pientä kuoppaa) ja nykiminen senkun voimistuu ja lopulta meno on kuin mopolla ajais. Autoa saa välillä sahata aivan tosissaan käytiin. Räppänä on siis varustettu iki ihanalla pierburgin kaasarilla. Liekkö siellä häikkää? vai olisko bensa pumppu rikki vai jako pielessä vai...? Kertokaa viisaammat kun ei tuosta autosta saa selvää elävä Erkkikään.
voipi tankissa olla moskaa. ja sit tarkista ryypyn kunto. eli laita virrat päälle ja käsin käännä kaasu pohjaan ni siin pitäs sen akselin kääntyy
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486
Tuli tuossa vaan mieleen, että voisko vika johtua huonoista tulpanjohdoista tai puolasta? Kannattaako hankkia tarvike- vai alkuperäiset syttyjohdot?
Virranjakajan kannen ja pyörijän olen justiinsa uusinut ja nykiminen senkun jatkuu.
Pitää tuossa viikonloppuna kokeilla laittaa vaikka pussi siihen virranjakajan ympärille että josko se nykiminen loppuis.
Olisko hyviä ideoita miten saisin sen pysymään kuivana???
Virranjakajan kannen ja pyörijän olen justiinsa uusinut ja nykiminen senkun jatkuu.
Pitää tuossa viikonloppuna kokeilla laittaa vaikka pussi siihen virranjakajan ympärille että josko se nykiminen loppuis.
Olisko hyviä ideoita miten saisin sen pysymään kuivana???
kumihanskaa??
Kaveri laittoi joskus LADAansa kumihanskan jakajan "päälle".
Nippusiteellä "ranteen" kohdalta kiinni ja sormenpäihin pienet reiät, joista johdot ulos...Vois melkein lähettää ton tiedon NIKSI-Pirkkaan! =)
Nippusiteellä "ranteen" kohdalta kiinni ja sormenpäihin pienet reiät, joista johdot ulos...Vois melkein lähettää ton tiedon NIKSI-Pirkkaan! =)
Joo nyt tais vika löytyä.
Eli imuilman esilämmitin ei ilmeisesti toimi. Se ottaa n. 1.5 Ampeeria virtaa mutta ei lämpiä juuri. Laitoin virat suoraan akulta siihen ja sormea pystyi pitämään sen päällä ainakin 5 minuuttia eikä "siilissä" juuri lämpiämistä havainnut.
Mittasin sen lämmittimen vastuksen niin se näytti n 6.5 ohmia.
Eli onko kellään tietoa paljonko tuon värkin pitäisi ottaa virtaa ja paljonko on terveellä "siilillä" vastusarvo. Ainakin suhteellisen paksu johto siihen tulee.
Kun laskee mitatuista arvoista siilin tehon (12V*1.5A) = 18W
Viittiikö joku vilkaista omasta autosta nuo arvot jos ei kukaan satu tietämään?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen!
Eli imuilman esilämmitin ei ilmeisesti toimi. Se ottaa n. 1.5 Ampeeria virtaa mutta ei lämpiä juuri. Laitoin virat suoraan akulta siihen ja sormea pystyi pitämään sen päällä ainakin 5 minuuttia eikä "siilissä" juuri lämpiämistä havainnut.
Mittasin sen lämmittimen vastuksen niin se näytti n 6.5 ohmia.
Eli onko kellään tietoa paljonko tuon värkin pitäisi ottaa virtaa ja paljonko on terveellä "siilillä" vastusarvo. Ainakin suhteellisen paksu johto siihen tulee.
Kun laskee mitatuista arvoista siilin tehon (12V*1.5A) = 18W
Viittiikö joku vilkaista omasta autosta nuo arvot jos ei kukaan satu tietämään?
Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen!
Mitenkäs toi alipaineläppä pitäis toimia. Nyt ainakin kun laitoin auton kylmänä käyntiin niin läppä aukes alipaineella niiku pitääkin... mutta pitäiskö tuon läpän sulkeutua sitten kun auto on lämmin. Ja sulkeutuuko se kokonaan vai vähän?
Ottaako läppä sen alipaineen sieltä kaasarin takaa tulevalsta alipaineletkusta?
Jos ottaa niin miksi ne alipaine letkut kuitenkin kuitenkin sen kaasarin päällä olevan "imuputken" päältä?
Kertokaa joku mulle toi läpän toiminta...
Ottaako läppä sen alipaineen sieltä kaasarin takaa tulevalsta alipaineletkusta?
Jos ottaa niin miksi ne alipaine letkut kuitenkin kuitenkin sen kaasarin päällä olevan "imuputken" päältä?
Kertokaa joku mulle toi läpän toiminta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa