Audi A4 1.8T Quattron surkea tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tommi M
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.11.2005 16:43

Audi A4 1.8T Quattron surkea tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja Tommi M » 14.11.2005 16:55

Eli allani on Audi a4 1.8t quattro -95.
moottori viritykset:
-3" downpipe+putkisto
-turbona "diskoperuna"
-lastutettu (en muista kenellä) 1,5 barin ahdoille. käytössä kuitenkin 1bar
-suuttimet vaihdettu isompiin.
tehot n.260hv

asiaan...
Eli tyhjäkäynti hörppii kummasti ja välillä voi jopa auto sammua.
Kun ilmastoinnin laittaa päälle, käynti paranaa hieman.
Nyt toivoisinkin jos joku viisaampi osaisi jakaa niksejä.

Tähän mennessä tarkistettuja..
- Turbon letkut (yksi oli lohjennut mutta korjattu)
- ilmanmäärämittari
- tulpat vaihdettu
- akku vaihdettu vakiosta isompaan

Kiitos

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 14.11.2005 18:22

Toimiiko se siis muuten hyvin?

Tuli vaan mieleen, että isot suuttimet antaa kautta linjan enemmän soppaa ja siten pieni syöttö voi olla hankalaa.

Onko PA-kiskon paine oikea? Paineregulaattori, PA-suodatin ja -pumppu kunnossa?

Sit on vielä se VAGineitten lämpöanturi juttu. Jos em. asiat ok niin mittaile lämpöantureiden vastukset. Jos ne kunnossa niin pitää miettiä enemmän.

Tommi M
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.11.2005 16:43

ViestiKirjoittaja Tommi M » 15.11.2005 10:43

Toimii muuten ihan hyvin.
Tosin saattaa välillä "tukehtua" kun liian isolla vaihteella lähtee kaasupohjassa kiihdyttämään.

Täytyy käydä nuokin läpi vielä

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.11.2005 11:43

Kyllä siellä joku ilmavuoto saattaa olla.

u2370
-
Viestit: 964
Liittynyt: 30.10.2003 23:36

ViestiKirjoittaja u2370 » 16.11.2005 22:33

Joo, kyllä se siltä ilmavuodolta kuulostais. Ajattelin ekassa postauksessa ihan liian monimutkaisesti. Toi tyttöystävä alkaa jo vaikuttaa ajatuksenkulkuunkin :)

Niillä ilmanottoputkiston tötteröillä on paha tapa joskus jäädä ihan suorastaan irti, nimim. kokemusta on. Käy tarkasti läpi joka putki halkeamien löytämiseksi ja katso myös, että kaikki liitokset on varmasti kiinni ja kunnolla vastakappaleensa päällä.

Kyyleppi
-
Viestit: 205
Liittynyt: 18.10.2005 9:59

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 17.11.2005 22:25

Ainakin itselläni tyhjäkänytimoottorin puhdistus auttoi kummasti. Myös kaasuläppä on syytä tarkistaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.11.2005 10:15

A4:ssä ei ole erillistä tyhjäkäyntimoottoria.
Kaasuläpän puhdistus kannattaa kyllä suorittaa.

Tommi M
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.11.2005 16:43

ViestiKirjoittaja Tommi M » 18.11.2005 13:31

Mutta kun siinä siis on s3 imusarja, onko S3 sitten sellaista moottoria?
turboon korjaus, se on siis garretin/ar 60.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.11.2005 13:41

Ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa