Venton bensan viennistä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

Venton bensan viennistä?

ViestiKirjoittaja timo » 17.10.2005 12:51

mistähän mahtaa johtua ku vento vie semmosta 7l/100 ja yliki.. ja isännän tohelo vie 6l/100 vaikka on samat koneet ja toledolla ajettu yli 300tkm ja ventolla 230tkm?? eikä vaikuta ajotapaan erot.. söörtsistä luin että vaikuttais ku vaihtaa ne venttiilikumit? ku öljyäki vie...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.10.2005 13:02

Onkos seittemän pahakin kulutus tuon kokoluokan autolle? Mielestäni ei. Äipän vm. -97 Golf 3 farmari vie sen saman mopolla 55 kW 1.8 koneella ja kilsoja 80 tkm.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 17.10.2005 13:40

no eihän se ny viel oikee paha oo.. mut mitä noi yleensä vie.. onko toi 7 normaalia

markkuk
-
Viestit: 337
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja markkuk » 17.10.2005 14:44

ventot '92 ja '94 kummatki 90 heppasella moottorilla vei noin 7.2-9 litraa satasella. Maantiellä pääsi sinne 7 litran tuntumaan, kaupungissa tuon 9 litraa...

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 17.10.2005 15:56

ihmetyttää vaan tuo isännän toledo kun siinä kummiski sama kone..ja viee litraa vähemmän

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.10.2005 16:26

No ajetaanko noilla autoilla täsmälleen samanlaista ajoa saman kuskin toimesta?
Ovatko ne saman painoisia?
Onko vaihdevälitykset samat?
Onko rengaskoko ja rengaspaineet samoja?
Onko ilmanvastuskerroin sama?

Pointti on siis se, että kulutukseen vaikuttaa paljon muukin kuin itse kone.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 18.10.2005 22:24

Oma kulkine on mennyt parhaimmillaan 6.2 sataselle. Vaatii aika pintakaasulla ajamista. Normaalisti kulutus maantiellä 6.5-7.2 riippuen hyvin pitkälti kaasujalan asennosta. Sellaisella kevyehköllä kaasusaappaalla vie ~6.7

Kaupungissa pelkästään pyörähtää helposti 9-10 litraa sataselle

k@rtsa
-
Viestit: 10
Liittynyt: 20.9.2005 12:15

ViestiKirjoittaja k@rtsa » 19.10.2005 10:04

Mulla -93 Vento (66kw) vei pari viikkon takaisella pitkällä maantieajolla 5.9L/100 nopeusrajoituksien mukaan mentiin

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 13.1.2006 20:39

nyt se on pariin otteeseen alkanu viemään 8L/100km.. tosin ei vaikuta ajaako kaupungissa vai maantiellä.. ja kylmänä ku starttaa niin käy todella kovaa..mutta sitteku lämpee niin tasaantuu..ja sitte vkun kiihdyttää niin välillä meinaa nykiä. ja paikalla painaa kaasua niin palautuu tosi hitaasti tyhjäkäynnille?? mikähän mättääs?

ouzo
-
Viestit: 914
Liittynyt: 7.8.2003 0:13

ViestiKirjoittaja ouzo » 13.1.2006 21:08

Lambda-anturi? Vikamuisti kannattaa aluksi lukea/luetuttaa.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 13.1.2006 21:58

jees..pitää vähä seurailla sitä vielä että miltä homma rupee näyttään..

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 14.1.2006 15:53

mulla ainakin vento vie sen 8L/100km, mut on kyllä raskas kaasujalka kiihdytyksissä.
ja autolla ajettu sillaset 250tkm, taitaa olla moottori sen verran kulunu jo noissa kilometreissä et vaikuttaa asiaan.
mut autohan vie sen minkä tarvii, eikös niin ;-)

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 14.1.2006 16:29

joo niinhän se vie..pitääs joskus mennä luetuttamaan vikakoodit käyttöautolle..vai onkos muissa paikoissa etelä-pohjanmaalla tota luku hommaa?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.1.2006 19:04

matalamäellä luulis saavan..

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 16.1.2006 19:29

tänää tiedustelin koululla niin kappas..siellä on vikakoodin lukukone..

mutta mutta..mikähän siinä voisi olla vikana,,ku se on ruvennu sammuileen yhtä äkkiä isäntä ajeli sillä niin meni risteykseen heitti vapaalle nini auto sammui..ja sitte ku starttaa käyntiin lähtee käyntiin mutta sammuu saman tien..eikä taho jaksaa käydä tyhjäkäyntiä kylmällä..mutta sitteku lämpee niin käy??

Fille
-
Viestit: 735
Liittynyt: 31.7.2003 22:31

ViestiKirjoittaja Fille » 16.1.2006 22:55

Tehostajan letku? imuvuoto?

karspe
-
Viestit: 123
Liittynyt: 10.8.2003 22:43

ViestiKirjoittaja karspe » 17.1.2006 14:28

No mulla on nyt kans ventossa ilmenny et ku kylmänä starttaa niin aluks ei lähde käymään mut toisella tai kolmannella lähtee, mutta käy hetken aikaa just ja just tyhjäkäyntiä ja sit sammuu, paitsi jos vähän aikaa kaasuttelee niin sen jälkeen käy tyhjäkäyntiä ihan hyvin ja toimii normaalisti ja käynnistyy myös normaalisti.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 17.1.2006 16:06

samoin ^

lommo
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.3.2005 15:18

ViestiKirjoittaja lommo » 17.1.2006 16:10

täällä on kanssa samaa vikaa ABS koneisessa kolffissa. Kylmänä ei ikinä ekalla käyntiin. Löytykö timo vikakoodeista mitään ?

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 17.1.2006 16:58

olettekos kattonu virranjakajan kantta? en tiiä et oliko vanhat omistajat ikinä vaihtanu sitä mut 250t ajettu ja se oli ihan mädäntyny ja siitä johtuen heikko kipinä.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 17.1.2006 19:30

noku ei saa vietyä autoa koululle ku se on hämeenlinnas isällä..ja ei oo korttiakaa viel..mutta kyllä mä sen sinne kuskaan heti ku vaa pystyn..

pitäis kattoa ku sais auton kotio

karspe
-
Viestit: 123
Liittynyt: 10.8.2003 22:43

ViestiKirjoittaja karspe » 17.1.2006 21:38

Täytyypä kattoo toi virranjakajan kansi jos ongelma olisi siinä.

tomba
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.11.2004 20:37

ViestiKirjoittaja tomba » 22.1.2006 20:21

"nyt se on pariin otteeseen alkanu viemään 8L/100km.. tosin ei vaikuta ajaako kaupungissa vai maantiellä.. ja kylmänä ku starttaa niin käy todella kovaa..mutta sitteku lämpee niin tasaantuu..ja sitte vkun kiihdyttää niin välillä meinaa nykiä. ja paikalla painaa kaasua niin palautuu tosi hitaasti tyhjäkäynnille?? mikähän mättääs?"



Mulla on ruvennut 2.0 l 8V vento tekee ihan samaa eli tota nykimistä,
ja kierrokset palautuu tosi hitaasti paikaallaan kaasuttaessa ja siitä
johtuen ei moottorijarrutus tunnu toimivan ja on alkanu viemään ihan pirusti keittoo 150 km/ puol tankkia.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 28.1.2006 16:56

missähän päin se lambda anturi on ventossa?? vm.96 1.8i

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 28.1.2006 17:03

Siinähän se on pakosarjan jälkeen ennen kattia. Konehuoneen puolelta pitäs löytyä.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 28.1.2006 17:22

tota millähän sen vois kotikonstein tarkistaa?? mitä jos sen liittimen kokeilis ottaa pois? miten tietää muutenku pakokaasutestillä??

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.1.2006 20:07

Onko siinä minkään sortin diagnoosipistoketta?

Tuossa Golfissa ainakin näkee tyhjäkäyntiseoksen niin, että kytkee jonkun ledi-jännitetesterin pistokken ja akun +-navan väliin. Jos ledi vilkkuu noin 1,5 kertaa/sek, on seos kohdallaan. Jatkuvasti palava ledi kertoo seoksen olevan liian rikas ja pimeä laiha.

Testaus toimii vain, kun kone on käyntilämmin ja sitä on käytetty yli 2000rpm kierroksilla vähintään 30 sekuntia. Mittaus siis koneen käydessä heti ajolenkin jälkeen.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 28.1.2006 20:16

onha siinä sisällä se pistoke siinä tuhkaluukun vieres.. mut ei ny oo mitää jännite testeriä :/

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.1.2006 20:18

No ledi ja joku vastus. Kaipa tuossa Ventossakin samanlainen testisysteemi on kuin II-Golfissakin? Vai onko tuo jo astetta kehittyneempi?

Tässä vaan kyselen vaikka vastata piti :)

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 28.1.2006 21:31

joo no minä en ainakaa tiiä yhtää tosta hommasta..sen pistokkeen oon vaa löytäny.. :D
jos maanantaina sais vietyä venton koululle niin vois tyrkätä koneen perseehi sen

Sillipurkki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.11.2003 0:43

ViestiKirjoittaja Sillipurkki » 9.2.2006 12:39

Vaikuttaa tuo 1.8 kone olevan rungossa kuin rungossa taloudellinen. Oma 220tkm ajettu Passat kuluttaa 6.5-7 litraa ja matkavauhti on aina vähintään rajoitusten mukainen. Viimeisimmän öljynvaihdon jälkeen (syksyllä) eka tankillinen meni todella pienellä annoksella eli 6.1 litran kulutuksella. Nyt talvella olen kokeilun vuoksi kiihdytellyt normaalia reippaammin ja ajanut muutenkin nopeammalla keskinopeudella ja ei se kulutus vaan kasva 7,5 litraa korkeammaksi. Näin isolle autolle miellyttävän pienet lukemat. Ventolla ja Golfilla pääsee varmasti vielä pienemmillä kulutuksilla

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.3.2007 17:41

No meillä tuo muijan vento ottaa 10-12L eli tankilla (55L) ajaa 400km joka mielestäni on aika reipasta kulutusta tuolle koneelle, 1.8 55kw.
Vikakoodit luettu, mitään ei ollut, konttorilla arvot normaalit. Vuosimalli on -96 ja mittarissa 138tkm. Tulpat ja jakajankansi + pyörijä uusittu 1000km sitten. Vanhoissa ei ollut vikaa mutta vaihdettiin kumminkin eikä mitään muutosta.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 15.9.2007 14:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

hildebad
-
Viestit: 64
Liittynyt: 17.10.2006 22:41

ViestiKirjoittaja hildebad » 17.3.2007 21:54

Munkin 1.8 66kW golffi vie ihan liian vähän. Pitäsköhän hommaa isompi kiuas...

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 18.3.2007 0:13

oma ABS vento vie semmosta 8-8.5/100. kaupunkiajon ja maantieajon yhdistelmää

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.9.2007 14:16

Tuli ventolla konttorilla käytyä ja leima lappuun vaikka takaiskarit ja etujarrulevyt kuralla ovatkin. Tällaiset päästölukemat tuli, itse en bensavehkeiden päästöistä paljoakaan ymmärrä. Kone AAM 1.8 55kw -96 142tkm.

Päästöt tyhjäkäynnillä

CO% 0
CO 14.7
HC ppm 1
O 0.59

Lambda 1.01

Päästöt kierroksilla

CO% 0.01
CO 14.9
HC ppm 4
O 0.18

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 15.9.2007 15:52

Taitaa mulla olla venton kattivatti tiltissä ku CO% 1.53 ja HC ppm 348. Hämmästyttää vaan kun mun auto o merkitty vähäpäästöiseksi ja eikös siinä ole rajana <100? No mitäs sitä kummastelemaan ku kerra leima tuli. Audissa noi lukemat oli tota samaa kuin jarkolla.

Eniveis toi mun wanha väljä 400tkm bensamersu veti paljon kirkkaammat lukemat ilman mitää katteja KE-jetronicilla.

Bensaa Vento 66kw ABS vei viime reissussa 7l/100 josta suurinosa moottoritieajoa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 15.9.2007 21:04

Mä oisin ihan tyytyväinen noihin kulutuslukemiin.
Vanhempien autossa menee keskikulutus siellä 10litran hujakoilla seka-ajossa. 8 litraa pyöreesti pitkällä matkalla motarilla. Omassa corollassa ei tartte ees mainita lukemia, ne on kyl jotain :D

Mut toisaalta, siitähän saa vaan aivoveritulpan jos rupee itkee parin (desi)litran perään satasella. :D

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.9.2007 21:10

Joo, ihmetyttää vain tuo venton kulutus, ajelin sillä viikon tankillisella (55L) 400km mutta kaikki näyttäs olevan ok. Farkulla pääsee tankillisella 600-650km (60L).

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.9.2007 11:25

Viime tankillisella 66kW ABS koneella oleva golffi vei maantiejossa todella rauhallisella ajotyylillä 5.4 litraa sataselle. Vuosihuollossa vaihtoivat tulpat, tulpanjohdot, alipaine letkua ja laitettiin fortet koneeseen niin kulutus laski 6.2 -> 5.4 =) Ostaessa vei jotain 8 litraa/100km, mutta ruiskun kumijalan ja jarrutehostimen alipaineputken vaihto vaikutti jo paljon. Ja nuo sytkäpuolen osat myös.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 16.9.2007 14:08

Viime tankillisella 66kW ABS koneella oleva golffi vei maantiejossa todella rauhallisella ajotyylillä 5.4 litraa sataselle

Oho, toi on jo vähän ,itse olen päässyt samalla koneella 6.1 litraa satasella. Onko laskettu kulutus vai esim, ajotietokoneen mukaan ?.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 16.9.2007 14:48

Laskettu. ei tuossa ole ajotietokonetta ollenkaan, kun on CL malli alunperin.
Normaalisti tosiaan on jotain 5.9-6.1, viime tankillinen meni vain todella vähällä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.9.2007 20:31

Sul o mittari rikki.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.9.2007 8:15

Mikä ihmeen mittari, ei tuossa semmosia ole ?
Useampaan kertaan tuo tuli laskimella laskettua, kun tuntui aluksi että joku virhe on tullut laskiessa. Kaverikin laski sen varmuuden vuoksi, ja saman tuloksen se sai.
Jos auto on kunnossa, niin rauhallisella ajotyylillä se vie todella vähän.

Minulla on vielä alla 16" renkaat, ja autollakin ajettu 320 000 =)

EDIT: Tänä aamuna kävin tankkaamassa, oli mennyt taas ~6.1 litraa/100km.
Eli tuntuu vähän vaihtelevan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 26.11.2007 21:01

Muija tuossa marisee kun Ventolla alkaa taas soppa maistumaan, 50L ajaa nippanappa 400km seka-ajoa ja muijan tyylillä ei kaahausta.Tuossa Venton syksyiset konttorilukemat: Kone AAM 1.8 55kw -96

Päästöt tyhjäkäynnillä
CO% 0
CO 14.7
HC ppm 1
O 0.59
Lambda 1.01
Päästöt kierroksilla
CO% 0.01
CO 14.9
HC ppm 4
O 0.18

Ajattelin ventoon lambdan vaihtaa, mittarissa nyt 145tkm ja tulpat,jakajan kamat ja öljyt vaihdettu loppukesällä. Vikakoodeja ei muistissa.
Tosin golffillekkin alkaa soppa maistumaan näin ilmojen kylmetessä, 50L pääsee 500km.

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 30.11.2007 14:00

Lamda anturi, kaasarin tukikumi vuotaa, jarrutehostajan alipaine letkussa imuvuotoa, virranajakajan kansi....? B
Bensapaineensäädin voi aiheuttaa nykimistä mistä joku mainitsi aiemmin, elikkä jos auto on esim. seisonut pitkään niin bensalinjastosta voi irrota pientä mujua joka menee paineensäätimelle ja aiheuttaa täten nykimistä tai "tukehtumista" tms.. Tämä oli yhdellä asiakkaalla vikana ABS koneessa, korjattu niin, että laitetaan suodatin ennen ruiskumötkää bensalinjan väliin..

Moottorinlämpötila anturi? Sehän säätää seosta myöskin, eli kylmällä moottorilla pitää suutinta pidemmin auki jne.. Eli jos se on rikki ja se antaa väärää tietoa ohjainlaitteelle, että kone on kylmä vaikka se on lämmin niin se pitää suutinta pidempään auki-> käy rikkaammalla-> kuluttaa enemmän..

Lamda kuitenkin on mistä ensin kävisin kattomaan, ja tietty vikakoodit ehdottomasti lukuun, pistoke on takalasin lämmittäjän kytkimen vieressä olevan läpän takana, jos korjaamolla on suoraan 2x2 liittimet niin muutaku tökkää kiinni niin koodit voi lukea vaikka vag-comilla.
Joillain on käytössä myös omatekoisia tekeleitä, joka on tosin hankalampi laittaa kiinni, muutaman piuhan joutuu tökkäämään eculle ja sit pari piuhaa pistokkeeseen ja sit siinä laitteessa on ledi joka vilkkuu näyttäen vikakoodin, vilkkukoodit löytyy esim. autodatasta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.11.2007 16:05

Virranjakajaan kaikki hilut vaihdettu eli kansi ja pyörijä + tulpat. Moottorin lämpötila normaali ja lämpenee normaalisti, käyttöautolla katottiin koodit, vikakoodeja ei ollut.
Ei nyi / ryi, kulkee ja käy ok. Kaverille tuossa soitin joka noista päästöarvoista ymmärtää niin sen mukaan jotain vikaa imupuolella eli letkuja tarkistelemaan.
Ruiskun tukikumi ehjä koska vaikka kuinka kääntelee niin käynti ei muutu.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 6.1.2008 15:59

Nyt pääsi golffilla 48L / 560km. Lieneekö kulutukseen vaikuttanut nyrkin kokoinen reikä takapöntössä vai mikä. Seka-ajoa noin 5-10 asteen pakkasella.
Uusi lambda-anturi odottaa vaihtamista.

Mr. Bungle
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.2.2008 9:42

ViestiKirjoittaja Mr. Bungle » 13.2.2008 9:47

Mulla tuo perskeleen Vento syö aika kovia määriä. Nyt oon muutaman kuukauden tarkkaillu oikeenkin tarkasti ja 10l/100km menee ihan sama miten ajaa.

Kyseessä siis Vento 1.8CL 66KW -96.

Minun mielestä tuollainen bensan syönti ei oo enää hirveän normaalia, ideoita mitä tehdä?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.2.2008 16:47

Vento se hotkii meilläkin, täytyy käydä vilkasees paljonko on ajettu/mennyt lambdan vaihdon jälkeen.
Monilla tutuilla on/ollut vento ja samaa puhuvat että seka-ajolla menee 10-12L vaikka auto on kunnossa, jos vähemmän pitää viedä niin vaihtaa merkkiä.

Golffin just tankkasin ja 48L/570 km taas pääsi, lambda odottaa yhä vaihtajaa.
Kumma vaan että golffissa ei kulutus putoa vaikka ajaa puolet tankillisesta maantieajoa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.2.2008 18:20

Ilmeisesti tuo kulutus on aika yksilökohtaista. Siskon 66kw 1.8i -95 Golf vie 6,5 reippaammassa matka-ajossa (ohituksia ja vauhtia yli sallitun miltei jatkuvasti). Sitten tuo oma 1.8i -91 vei 7 litraa todella kevyessä matka-ajossa (kun oli pirun liukkaat kitkat alla ja kaikki sytkäosat ym. ikivanhat, ja edestä/takaa yhdet jarrusylinterit jumissa) ja sitten tein rempat sunmuut jotta ois käynti sievempää niin kas vain, kulutus nousi matka-ajossa melkeen litralla kun ajeli samaan tyyliin mitä tolla kolmoskopalla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.2.2008 21:13

Noilla vanhemmilla kuulemma pääsee helpostikin 6-8L esim työkaverilla oli -91 jetta 450tkm pukattu ja keskikulutus oli 7L kun taas meidän 55kw vehkeillä 8L pääseminen tuottaa töitä.
Muijan velipojan 66kw vento vie 8-10L ja muutaman työkaverin kakkosautoina olevat ventot samaa luokkaa. Yx tuttu osti automaatti venton ja piti sitä kuukauden kunnes kyllästyi kulutuslukemiin ja vaihtoi pois.

Kävin tuossa vilkaisemassa venton mittaria ja tripparissa 258km ja alle puolitankkia jäljellä eli 40L/400km on päässyt vanhalla lambdalla, katotaan nyt tuleeko muutosta vai oliko uusi anturi turha ostos.
Vain 12km/edestakas työmatkaa ajettu, nopeudet 60 ja 80km/h.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 13.2.2008 21:38

Eikös vag-comilla pystyy seuraamaan lambda arvoja?
Millaisia lukemia toimiva anturi näyttää?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 20.3.2008 20:45

Eipä muutosta uudella lambdalla (bosch) venton kulutukseen, mikä piru tuota oikein vaivaa?
Muutamana aamuna kun kylmästä starttas niin hörähti käymään kolmella mutta neljäs heräs melko nopeesti mukaan.
Kuinka tarkkoja nää volsut on tulpista? Pitääkö olla jotain määrättyä merkkiä vai käykö mitkä vaan? Kumpaankin volsuun uusittiin sytkälaitteet ja tulppina champion kummassakinkun samat koneet.
Eli jos jollakin tarvetta 4-johtoiselle bosch lambdalle niin olis tuo venton vanha tarpeettomana, 145tkm ajettu.

Shuttle
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.11.2007 12:16

ViestiKirjoittaja Shuttle » 24.3.2008 19:56

Oma 2.0 (2E) Vento vei ekan tankillisen 8.5 litraa satkulle, moottoritieajoa 100km/h. Nätisti mentiin.
Tyhjäkäynti hieman aaltoilee, täytynee vaihtaa alipaineletkuja (ja huohotus) josko vaikuttaisi.
Lambdan arvosta en osaa sanoa, alle viikon ollut tuokin auto.
Pitää paikalliselle pajalle viedä jotta lykkäävät koneeseen kiinni ja tutkitaan.

Bensamittarikin näytti juuri punaista ja tankkiin menikin vain 28 litraa. Lienee siinäKIN jotain pientä laitettavaa ;-)

Hissukseen kuntoon vaan.. Sytkäosat kohtuullisen uudet.

Peak
-
Viestit: 22
Liittynyt: 6.10.2006 12:34

ViestiKirjoittaja Peak » 24.3.2008 19:59

niin ja minkälainen paino ero on ventolla ja tohelolla...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.9.2008 21:41

Otin tuon emännän venton viikoksi ajoon ja 470km sain trippariin kunnes tankinviisari alkoi olla huolestuttavan alhaalla.
Golffi alkaa oppimaan talon tavoille ja taitaa 2 vuoden kenkiminen tuottaa tulosta kun nyt useamman kerran on trippariin saatu yli 600km lukemat ja tankkiin tällöin mennyt 50-52L.

Viimeksi tankkasin lempäälän ideaparkissa josta vaasaan noin 250km ja perään reissu pohjanmaalle noin 120km, päälle kaupunkipörräystä ja nyt tänään tankille tripparin näyttäessä 640km lukemaa ja tankkiin meni 50L ja viisari puna-alueen puolivälissä.

Kenkää tuo saa koko ajan eikä tampereelta vaasaankaan tultu kovinkaan rauhallisesti.

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 19.9.2008 14:33

Itsellä Toledo 1.8 66kw imee hiukan vajaan 10L satkulla. Kaikki ajo on max 5km siirtymiä aina kylmällä koneella ja reipasta vauhtia. Kesälomalla kun oli pelkkää mökkireissua pari tankillista niin kulutus n. 7L, menis varmasti pienemmälläkin jos malttais ajella nätisti.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 28.9.2008 20:55

Velipoika tuossa jo katselee toista kulkinetta kun näyttää gt ventollekkin soppa maistuvan.
Entisen omistajan mukaan tuohon olis vaihdettu lastu boksiin joka pyyhkijänkoneiston vieressä, mitään taloudellista/ tehoeroa ei kyllä olla huomattu, ajotietokone näyttää mitä sattuu ja tankillisella ajaa 400km jolloin pönttö tyhjä eli kulutus reilusti yli 10L.
tuossa on 66kw kiulu ja alla 17" kumit, toimiva ilmastointi löytyy myös.
Tällä ajetaan pääosin työmatkaa joka on moottoritien päästä päähän.

Perusjutut eli tulpat,virranjakajan kamat sekä ilmansuodatin on hetki sitten uusittu.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.10.2008 20:09

Tuossa gt ventossa -93 ei ole sitä pistoketta tupakkilaatikon vieressä eli tuosta ei pysty vikakoodeja lukemaan? Ajotietokone tuossa on.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.12.2008 20:11

Tuli tuossa tehtyä koiranhakureissu Vaasa - Lohja ja matkaan lähdettiin vajaalla tankilla.
Lohjalla tankkasin täyteen ja kilometrejä tuli porin kautta vaasaan tasan 400km, menovettä meni puoli tankkia. Kaupunkipyörityksessä tuolla ajaa 300km/puoli tankkia.
Lambdan vois vaihtaa, uusi Bosch olis hyllyssä, nykyinen on alkuperäinen ja mittarissa jo 245tkm.
Valoja ei voi muuta kun kehua, Hellan iv-lookit osramin halvimmilla polttimoilla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.12.2008 20:54

IV-lookeihin vielä xenonit, niin sit todella näkee.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 13.12.2008 21:24

Joo valojen entisellä omistajalla oli noissa xenonit, katotaan nyt kunhan sarjojen hinnat laskee, aika vähän tulee maanteillä vaan ajeltua, aika monella vastaantulijalla oli siniset xenonit, muutamalla vihreät.

Aaperi
-
Viestit: 133
Liittynyt: 22.1.2008 18:42

ViestiKirjoittaja Aaperi » 4.1.2009 22:23

Oman venton (1.8 55kw AAM) kulutus kanssa mietityttää. Syksyllä tankillisella pääsi yli 600km sellaisella normaalilla ajotavalla. Ihmettelin tuossa kuukauden verran kun tankilla pääsi sellaiset 400km, vaikka ajoin niin sievästi kun pystyi. Nyt kuitenkin tripissä reilut 350km ja vain puoli tankkia mennyt ainetta, vaikka lämmöt olleet 70c ja alle kokoajan. Nykyisestä tankillisesta n.240km matka-ajoa, mutta muuten kulutukset ovat sekalaisesta ajosta.

Sellainen tuli mieleen että voiko ilmanlämpötila vaikuttaa koska, syksyllä oli "lämmin", ja nyt kulutuksen ollessa normaali taas on ollu -5c ja -15c välillä. Silloin kun kulutus oli hirmuinen, lämpötilat oli milloin mitäkin, enimmäkseen 0c ja +5c välillä, ja oli kosteaa eli loskaa vettä yms.

Tai sitten todetaan että nämä kolmoskoriset ovat random kulutuksisia tai tuulella käyviä, tai miten haluaakaan tämän kuvailla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.1.2009 17:11

Kyllä lämmöt pitäis normaalisti olla 90 astetta mikä on normaali, jos alle sen niin ei ihme jos soppa maistuu.
Sää vaikuttaa heti, ainakin golffi ottaa 10L kun pakkaselle mennään, vento taas tasaista 10L vaikka olis keskikesä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa