Männän alapuolinen öljynruiskutus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

antonmies
-
Viestit: 68
Liittynyt: 29.7.2004 22:04
Viesti:

Männän alapuolinen öljynruiskutus

ViestiKirjoittaja antonmies » 14.10.2005 0:03

Onko missään vanhemmassa VW/Audi lohkossa ko. ruiskutusta?

Olen aloittanut rakentamaan tuollaista neloskoneista Audi 80 Typ81Q. Tarkoitus on laittaa 16V kansi, pakokaasuahdin, kunnon kuuleri ja jäähdyttäjä, kuivasumppuvoitelu yms. hapatusta. Turvakaaretkin ajattelin laittaa moiseen vessaan.

Jos sieltä 200hv tulis.


http://koti.mbnet.fi/hi-po projektit -osioon tulee kuvia, kunhan saan jotain konkreettista aikaiseksi.

Anton

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 14.10.2005 1:20

Ainakin G2 16V:ssä on tollanen öljynruiskutus. Jos nyt tarkotat niitä öljyruiskuja jotka ruiskuttaa öljyä mäntään alhaalta päin.

16V ja G60 moottoreissa on öljysuuttimet jotka ruiskuttavat jäähdyttävää öljyä mäntien alle. Suuttimet ruiskuttavat vain öljynpaineen ollessa yli 2 baaria.

Kuva

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 14.10.2005 4:19

2.0 8v (2E) ja 2.0 16v:ssa on myöskin noi öljyruiskut.... Noi 8v padat ei ainakaan paljoa maksa.

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 14.10.2005 8:21

kannattaa sitten muistaa ettei kaikki vw 1.8 lohkot sovi audin pitkittäis koneeksi.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.10.2005 10:12

Kerroppas Anle tarkemmin mikä niissä on erona? Olen aina kuvitellut että lohkot on identtisiä

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 14.10.2005 10:54

etka oli kyllä sitä mieltä että sinne sopisi, kai se sitten on uskottava, ei vaan ole yhtään onnistunutta asennusta tullut vastaan, epäonnistuneita kylläkin. Seison korjattuna.

No siitä tapauksessa mulla on anttonille erittäin hyvä aihio, eli 1.9 turbodiiselin lohko, on pitkäiskunen kampura ja öljytykit valmiina.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.10.2005 14:14

Korkealohkoisissa ei taida olla ainakaan kaikissa vanhempien pitkittäiskoneisten korvakon paikkoja. Näin muistelisin katselleeni ainakin Audin 2,0 ABK koneesta. Voi olla kyllä vuosimallistakin riippuva. Tuo kone oli `93 ja vaimennetuilla kumityynyillä.

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 14.10.2005 21:07

No mulla on sellanen tutina et yhet koneen korvakkeet on tossa anttonin projektissa se pienin ongelma ;)

antonmies
-
Viestit: 68
Liittynyt: 29.7.2004 22:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja antonmies » 14.10.2005 23:56

Onko tuo 1.9 td lohko korkea vai matala lohko? Onko ko. lohkossa materiaalivahvuuseroja tms. ja meneekö tuo kakkakopan 16V kansi siihen paiskaamalla?

Periaatteessa korkea lohko olisi parempi, kun saisi pidemmät kitarit ja kitari-isku -suhteen suotuisammaksi.

Olen kanssa tohkaillut mäntävallinnan kanssa, kun noista Wisecon ym. katalogeista ei oikein tunnu löytyvän sopivia. Toki kitarit tullee, ellei sopivia kiinalaisia löydy, Ojennukselta tms. koneistajahuuhaalta.

Eikä ne koneen korvakkeet niin ylettömän paha puute ole ;) Vittumaisempaa on kardaanitunnelin levennys, et mahtuu asiallisen kokoinen putki sinne kardaanin lomaan...

Se on kyllä hyvä, että täällä on auttamis-innokasta porukkaa, kun ei itsellä oikein riitä aika kaikenkarvaiseen tiedonhakuun...

Anton

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.10.2005 6:39

Ja multa löytyis sulle joko 0.5mm ylikokoon porattu lohko öljytykeillä. Tai vaihtoehtoisesti yks pikkusen sylinteripinnoiltaan naarmuinen lohko, myös öljytykeillä. Tän jälkimmäisen saa romuraudan hinnalla...
Ylikokolohko lähtis poruutuksen hinnalla.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 15.10.2005 8:42

JE:ltä vaan männät. Löytyy muistaakseni jotain tiettyjä perus vw kokoja suoraan ja loput tilauksella. Oliko 25$ per mäntä jos tekee mittatyönä.

Tossa pätevä jannu jolta voi je:tä tilata: http://www.jrcmotorsports.com/

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 15.10.2005 12:32

1.9 on korkea lohko.

Ojennukselta veivit ja wisekot, uspartsilla hyllykamaa. nuin 150e kipale

Audi 4v Turbo 81,5mm 33,6mm - ? mm 1-1,2-2,8 E00998998

Uspartsin wiseco euroluettelon ekana.
tuloo 1.999litranen kone ja 8.3 puristus 155mm pitkällä veivillä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.10.2005 12:52

81.5mm wiseco+PO-veivi 144mm <-nää kävis suoraan tohon mun kauppaamaan lohkoon...
http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... kanget.jpg

antonmies
-
Viestit: 68
Liittynyt: 29.7.2004 22:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja antonmies » 16.10.2005 13:06

Osaatko AnLe sanoa, että kuinka ylös mäntä tulee tuolla 1,9 lohkolla, 155mm veivilöillä, audin 4v männillä ja pitkäiskuisella kampuralla?

Kuinka pitkä tuo isku siinä kampurassa on? Ja onko tuohon uspartsin katalogissa olevalle audin mäntäsatsille noita puuttuvia mittoja jollain?

Laitan sulle Dona privaa lähiaikoina

AnLe
-
Viestit: 638
Liittynyt: 28.7.2003 0:48

ViestiKirjoittaja AnLe » 16.10.2005 13:25

lohko on 236mm korkea
veivi on 155mm pitkä
isku on 95,5
männän korkeus 33,6

noistahan noheva laskee jo ihan kaiken ;)
17cc on monttua männässä ja
0,43mm tulee dekkitason yläpuolelle, tuossa wisecossa on venttiilikolot vissiin
4mm syvät että nostoa saapi nokassa olla ja vähä overläppiäkin.

Toki tollanen matalalohko on helpompi kun ei tarttte koneen korvien kanssa tuhrata, mutta 0.2l lisä tilavuutta, tekee nannaa ahtimen herättelyyn ;)

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 26.11.2005 23:00

Onko tuossa G2 16V:n ja ihan normi 1,6/1,8(81 poraus) lohkoissa muita eroja ku nuo öljytykit?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.11.2005 0:18

Öljynkiertoa on parannettu 16V:ssä eli isommat öljykanavat kanteen ja sieltä pois. Ja sitten tuon huohotusjärjestelmän osalta on lohko erillainen verrattuna tavallisiin.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 27.11.2005 13:20

Onkohan joku avannut tuollaista 3-koppaisen ABS-koodillista perus 8v 1.8 konetta ja sattuisikohan muistamaan että onko siellä paikat ruiskuille/jopa ruiskut paikallaan vakiona? Lohko näyttäisi päälle olevan tällainen 16v lohkon näköinen (samanlainen se bensapumpunkohta ym.)

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.10.2008 11:33

Vanha aihe mutta menköön. Löysimpä mielenkiintoisen aiheen sattumalta täältä

Mitäs luulette olisko mahdollisuutta toimia toi kiertokangen muokkaus tolla uralla? Luulisin ettei, tarttis olla pumppu varmaan aika huima tuotoltaan/paineeltaan.

Ja kuinka kriittinen ylipäätään tuo ruiskutus on? Onhan täälläkin porukka 8v-lohkoja turbotellu eikä öljyruutista tietoakaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.10.2008 15:04

Aivan mutua. En usko että noilla öljyruutilla on kovinkaan suurta merkitystä vesikoneissa.
Enemmän vaikuttaa kunnollinen jäähdytysjärjestelmä, imupuolen lämmöt yms.
Ehkä jos ajetaan radalla muutama tunti putkeen, niin jotain hyötyä voi olla.
Veikkaan että mäntien yms pinnoittamisella voisi olla parempi vaikutus.

V8 puolella pyrkivät minimoimaan kaiken ylimääräisen öljyn pois kampiakseli/kiertokankien luota. Loiskelevy, kampuran "raapijalevyt", venttiilikoneistolta tulevan öljyn ohjaaminen jopa lohkon ulkopuolelta takasin öljypohjaan.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.10.2008 18:54

Multa löytyy yhet AEB-koneen öljyruiskut jos joku haluaa modailla ne johonkin paikalleen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa