IV tdi golffin "varaohjelma"?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

IV tdi golffin "varaohjelma"?

ViestiKirjoittaja hanski » 10.10.2005 22:13

onko olemassa tdi golffissa -99 jonkinlainen varaohjelma mikä menee päälle ja tekee autosta täysin tehottoman..??

kesken matkanteon yhtäkkiä veto hävisi aivan täysin, 4vaihteella kaasu pohjassa n.80km...eikä oikein reagoinnut kaasupolkemeen mitenkään...

mutta kun sammutin auton ja lähdin uudestaan liikkeelle, niin toimii taas!!! ja tuon jälkeen ajettu n.500km....ja toimii edelleen...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.10.2005 22:17

On.

Esim. jos ahtopaine karkaa käsistä ni menee "limp mode"-tilaan jolla on tarkoitus päästä korjaamolle.

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 10.10.2005 22:22

eli vika jää muistiin vai? ja näkee testerillä missä vikaa..?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.10.2005 22:32

Juh.

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 6.12.2005 17:58

vikamuisti näytti tyhjää!!! pitääkö paikkansa jos vian jälkeen käynnistää auton 50 kertaa niin vikamuisti poistuisi??? näin sanoivat...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.12.2005 23:27

Satunnainen vika poistuu esim. -98 A3:ssa kymmenen käynnistyskerran jälkeen.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 7.12.2005 17:37

ex cordobassa löi varaohjelman päälle joku kaasu polkimen asentotunnistin ,joka sai kosteutta.
auto kulki 5- vaihteella n. 80 km/ h max. sammutuksen jälkeen toimi ok.
myös ahtopoineen säätöventtiili temppuili, tehden autosta välillä sdi.n....sammutuksen jälkeen ahtaajat taas olivat työssä.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 26.12.2007 22:44

Tää sama s...tanan ongelma on nyt iskenyt usein. Kävin vikakoodiluvussa ja jälki näkyi. Kaveri kysyi onko kierrokset karannut ylikierroksille, vastasin ettei ole! Ja viimeksi normaalissa kiihdytyksessä 3500 rpm:n kohdalla veto katkesi kuin seinään ja mosa vaihtoi limp-modille. Tietääkö kukaan mistä aiheutuu tuo vika? Ei jaksais lähetä paikalliseen Volkkariliikkeeseen vaihdattamaan osia. Korjaamon työnjohtaja nimittäin sanoi etta vika löytyy osia vaihtamalla... Eka juttu oli joku ahtopaineen mittaukseen liityvä osa, hinta töineen 250 eskoa!!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.12.2007 23:17

olisko ihan vaan ahtopaineensäätöventtiili eli n75 .... vag-comilla näkis hiukan käyttäytymistä

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 26.12.2007 23:27

Eipä ole vag-com:ia, ja eikö tuo venttiili ole siinä tulipellissä hyvin näkyvissä? Muovinen mötikkä johon menee letkuja/putkia?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 27.12.2007 12:35

Suosittelen ahtopainemittaria. Siitä pystyy lukemaan paljon moottorin sielun elämästä... Ainakin sen, että onko vikatila ahtopaineista johtuvaa.... Meneekö pitkässä vedätyksessä vikatilaan? Jos menee, niin melkein vika on ahtopaineen säätöventtiilissä tai sitten VNT-ohjaus takkuilee ahtimessa...
Searchilla löydät näitä pohdintoja...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

Meneekö pitkässä vedätyksessä vikatilaan?

ViestiKirjoittaja kt0510 » 27.12.2007 17:54

Kyllä, taas sama juttu pitkä vedtys ~ 1000 rpm lähdin vedättämään. ~2500 rpm:n kohdalla taas veto poikki.

Hessu69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.9.2007 21:09

Samoja vikoja

ViestiKirjoittaja Hessu69 » 27.12.2007 20:18

Mulla ilmenee täysin samaa vikaa. MAF vaihdettu syksyllä, jotain 14 tuhatta sitten. Auto on -99 AGR Golf automaatti. Alkutalvesta alkoi hiukan nykimään vaihtaessa isommalle, eli vaihteisto tuntui hiukan jumivan. Sit alko kovissa vedätyksissä lyömään vikamoodia päälle ja samoin isoissa ylämäissä. Käytin auton vaihteistoöljyn ja suodattimen vaihdossa. Oli aika likaista öljyä laatikossa. Hetken tuntui toimivan paremmin. Vika ei kuitenkaan postunut tolla. En usko että se on vaihteistoperäistä, eikös toi tietokone laske oikein vaihteenvaihtohetkeen koneen kuormituksen perusteella?

Kiihdyttäessä kone tuntuu tietyn kaasupolkimen asennon jälkeen "hyökkäävän" ja samalla kuuluu suhina turbon luota. Samalla kuuluu releen napsahdus sulakerasian luota. Olen jo niin vainoharhainen, että se voi kyllä olla vaihteenvaihtorele/vast. Vikamoodi menee päälle heti kun ahtoja tarvittaisiin. Onko siis N75? Entäs kaasupolkimen asentotunnistin? Missä se sijaitsee? Vaihtelin äsken putkia konehuoneeseen, kun osa oli jo niin kuluneen näköisiä. Ei vaikutusta koneen toimintaan. Kurkkasin myös ahtoputkeen. Voi jeesus miten öljyinen ja tukkoisen näköinen. Huomenna purkamaan ja putsaamaan sitä.

Jos jollain tänsuuntaisesta kokemuksia, niin olisi mukava kuulla mistä lähteä vikaa etsimään...[/img]

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 27.12.2007 21:40

Kaikkein helpoimmalla pääsee kun irroittaa liittimen N75-venttiilistä, jos ei vaikutusta niin se on siinä.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 28.12.2007 14:50

N75-venttiilistä

ja tämä löytyy mistä?

JP@motorsport
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.2.2007 9:30

ViestiKirjoittaja JP@motorsport » 28.12.2007 18:26

tulipellistä

Hessu69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.9.2007 21:09

Tais vika löytyä

ViestiKirjoittaja Hessu69 » 29.12.2007 14:47

Kiitos vinkistä!

Testattu on. Kulki paljon paremmin ilman n75:n liittimen ollessa irti. Teki kuitenkin lopulta saman, eli motti vikatilaan. Onkos nyt kuitenkin edelleen mahdollista, että esim. paskainen hukkaportti tai vuotava alipaineletku tekee ton ahtopaineen nousun? Joka tapauksessa kannattaa kuitenkin vaan kävellä tiskille ja ostaa uusi osa? Jokuhan ton rikkimenon on kuitenkin aiheuttanut...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.12.2007 14:52

Yleensä aika ja ajetut kilometrit riittävät tuon N75:n rikkomaan. Uus osa tiskiltä ja 90% varmuudella ongelma katoaa.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 2.1.2008 21:13

Vaihdoin N75 venttiilin ja vaikuttaisi että ongelma olisi poistunut. Seurataan nyt tilannetta... Kiitoksia vinkistä!!!

Edittiä: Ja vit.. taas sama homma. Tasakaasulla noin 100 vauhtia, piti lähteä ohittamaan niin voimat taas hukassa.

Mikäs osa vaihtoon seuraavaksi?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 4.1.2008 14:05

...Koodit kannattaa lukea... Joillakin ollut johtovikojakin näissä,eli jos cuso ei kulje... Siitä lähtisin liikkeelle...Tai sitten vnt-jumittaa...

seinäkärpsy
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.1.2008 18:08

ViestiKirjoittaja seinäkärpsy » 4.1.2008 18:15

Joko kt0510 on vika selvinnyt!? Mulla on täysin sama ongelma.. Koodeja en pääse luetuttaan. Aattelin seuraavaksi tarkistaa eculle menevien johtojen liittimen jos joku vaan neuvoo mistä kyseisen lootan löydän?

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 5.1.2008 23:09

Vaihdatin nokkahihnan + rekkulat, vesipumpun ja mosan lämpöanturin tänään. Nyt on suoraan limb mode päällä koko ajan. Ei poistu edes sammuttamalla auton. Huomenna alan tutkimaan kaikki letkut ja liittimet. Mahtoikohan jokin anturi jäädä kiinnittämättä? Kaveri myös huomautti että oli öljyä jonkin verran imuputkistossa, turbo vuotanut?

Editti:

Löysin vian, yksi alipaineletku irti. Ei vain yhdestä vaan molemmista päistä. Ahtopaineet palasivat, toimintaa seurataan...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 9.1.2008 22:46

Taitaa olla parasta vierailla tuolla marmoritiskillä kysymässä huoltoaikaa... Vika iski taas.

seinäkärpsy
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.1.2008 18:08

ViestiKirjoittaja seinäkärpsy » 11.1.2008 12:15

Jos käyt huollossa niin valista meitä muitakin että mitä ne siellä autolle teki ja auttoiko edes...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 11.1.2008 21:08

Tuli soitettua marmoritiskin taakse. Kerroin tilanteen ja että N75 on jo vaihdettu. Kehoitti tulemaan pikahuoltoon ja vaihdattamaan tuon ilmamäärämittarin. Jos ei vika sillä poistu hän epäili että puhaltimen siivet olisivat jumissa. En edes uskaltanut kysyä mitä se tarkoittaa euroissa... No menen maanantaina vaihdattamaan tuon ilmamäärämittarin (190 €), tosin ei tarvitse maksaa heti koska jos vika ei poistu tuon vaihdolla asennetaan vanha takaisin. Ja sen jälkeen... tuo ahdinrumba, taidan samalla päivittää sen isommaksi.

manninen
-
Viestit: 253
Liittynyt: 31.12.2005 14:30

ViestiKirjoittaja manninen » 11.1.2008 21:25

Siskon miehen Bora 1.9 TDi teki tuota viime talvena. Oli hukkaportin kello tms. rikki. En muista tarkalleen sen osan nimee, mut siihen tulee vipu ja semmosen metallipalikan sisällä on joku kumikalvo. Se kun vaihdettiin niin alkoi toimimaan taas.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 11.1.2008 23:47

Eli oli siis AGR koneella oleva, näissä vnt vehkeissä ei hukkaporttia ole joten se tuskin on vikana..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.1.2008 2:49

kello siä siiville kuitenkin on joten voi se vika siinäkin kyllä olla... jos vag-comilla pääset leikkimään niin laita sieltä kellon liikuttelu käyntiin ja tiirailemaan että liikkuuko

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 14.1.2008 19:46

Tilannekatsausta, tänään en päässyt pikahuoltoon vaihdattmaan ilmamäärämittaria. Mutta testailin autoa:

1. kova kiihdytys alkaen 1-vaihteella ja kierrokset joka vaihteella (1 - 4) yli 3500 => ei limb-modea missään vaiheessa veto toimi koko ajan

2. 3-vaihteella vedätys alkaen 2000 rpm => limb-mode päälle 3400 rpm kohdalla

3. 4-vaihteella vedätys alkaen 1500 rpm => limb-mode päälle 2500 rpm kohdalla

Lisäksi nyt veto katkeili jo normaali kaupunkiajossa, palautui kuitenkin kun nostin kierroksia kytkin pohjassa tai pidin kaasun pidempään pohjassa veto päällä. Ei tehnyt tuota montaa kertaa.

Josko huimenna pääsisi huollossa käymään.

P.S. vag-com impattu ja kaapelisarja odottaa postissa...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 15.1.2008 18:06

Ilmamäärämittari vaihdettu, ei vaikuta mitenkään. Ensi testillä iski heti kolmos vaihteella 3200 rpm:n jälkeen limb-modelle. Eli alan kääntyä tuon turbon sipien jämähtämiseen.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 22.1.2008 15:54

vag-com ostettu. Missä blokinumerossa pystyy seuraamaan ahtopainetta versus rpm?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 22.1.2008 16:27

Laitat siihen toiseen kohtaan näkymään rpm ja toiseen ahtopaine (pyydetty/toteutunut) ja logittamaan. Numeroita ei tuu just mieleen eikä tällä pöytäkoneella oo vag-comia mutta kyllä ne sieltä löytyy ku selaa :)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 22.1.2008 19:33

kokeilin vag-com:a.

Tässä dataa 3:lla vedätyksestä:

Kuva

metopa
-
Viestit: 41
Liittynyt: 10.3.2005 12:55

ViestiKirjoittaja metopa » 22.1.2008 22:22

Eikös tuo liikaa painetta tee ja jos N75 ja ilmamassamittari on testattu niin vaihtoehdot taitaa olla se siipien jumitus tai se siipiä ohjaava alipainekello? Joillakin on ollut se N75 venttiililtä alipainekellolle menevä ohut letku täynnä paskaa joka joskus saattaa jäätyä sinne.

Hessu69
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.9.2007 21:09

Vika hävisi

ViestiKirjoittaja Hessu69 » 6.2.2008 14:07

Mulla lähti vika pois kun vaihtoi n75:sen eli ahtopaineensäätimen. Maksoi 50 euroa Pörhöltä Rovaniemeltä.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 6.2.2008 20:41

Joskus ei vaan mikään onnistu... Tuohon moottorin limb-tilaan menon syyhän on tuo tuttu VNT jumitus. No, nyt sitten oli ahtimen vaihto. Finnturbolta tilasin tuon VB:n + adapterin. Hyvä tarjous + toimittavat nopeasti mutta sitten iski taas minun tuuri: Turbo asennettiin ja koeajossa huomattiin ettei paineet nouse... Koska samalla vaihdettiin 3 bar:n mappi epäilykset kääntyivät siihen. Vaikka kuinka antoi kierroksia ahtopainet pysyivät alipaineen puolella (lyötiin testilaite kiinni). Imuputki pois ja vika löytyi. Turbon imupuli oli saanut siipeensä Matkahuollon kyydissä ja turbo oli jumissa :-( Ja fiilis katossa, auto jäi verstaalle. Pahvilaatikossa oli kunnon jälki siinä kohtaa missä turbon imupuoli oli ollut. Joskus tuntuu etei mikään onnistu! Nyt odotelllaan milloin tulee uusi puhallin ja mistä.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.2.2008 0:16

^Vääntänyt siis kompurapuolen niin vinoon, ettei enää pyöri..?

-Hyvällä tuurilla voisi selvitä kompurasiiven vaihdolla.
Vai oliko käynyt pahemmin?

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 7.2.2008 18:11

Finnturbo lupasi uuden samanlaisen (130 hp mallia olisi ollut hyllyssä) jo huomiseksi, välillä jotain positiivistakin. No katsotaan nyt vielä ettei Matkahuolto taas tuhoa sitä...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 8.2.2008 19:39

Aamulla ennen kahdeksaa paukahtaa tekstiviesti: Teille on saapunut paketti Matkahuoltoon... Ja ei kun hakemaan. Ja siellähän se oli Finnturbon lupaama kikkara. Ja kiireen vilkkaan viemään se asennusliikkeeseen. Tämän asian Finnturbo hoisi kyllä hienosti, kiitokset heille. Nyt peli toimii eikä ole mennyt vikatilaan. Tosin suuttimia nyt odotellaan että saataisiin ruutia lisää.

Ja jottei kaikki olisi vieläkään helppoa: Maksoin laskun 2 x turbon asennus. Finnturbo sanoo että asentajan olisi pitänyt tarkastaa ahdin ennen asennusta. Asennusliike taas sanoo että kun laatikosta korkkaa uuden osan he olettavat sen olevan OK => asennus.
Että sinä ollaan taas, ei jaksanut alkaa säätämään 16:15 perjantaina...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 12.2.2008 19:57

Avasin piruuttani tuon jumittavan vnt-turbon nähdäkseni miten tuo säätö toimii.

Tässä kuva kun "kynnet" on ulkona:

http://i272.photobucket.com/albums/jj19 ... lkona2.jpg

ja "kynnet" sisällä:

http://i272.photobucket.com/albums/jj19 ... sisll1.jpg

Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy että ainakin iso rulla joka liikuttaa noita vipuja on kulunut siitä kohdasta jossa tappi liikuttaa sitä (rengastettu). Muutenkin tuo systeemi tuntuu jumittavan aika helposti (väljyyttä joka paikassa?).

Mihin muuten nuo keskireiässä olevat liikkuvat "kynnet" (katso nuolet) ottavat kiinni, eli mihin niiden liike vaikuttaa?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2008 20:15

mihin niiden liike vaikuttaa?


En tiä ajatko tätä takaa:
Siivet ohjaa ilmavirtaa siten että ahtoja tulee jo alakierroksilla ja sit korkeemmilla kierroksilla vähemmän/sopivasti.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 12.2.2008 20:24

Siivet ohjaa ilmavirtaa siten että ahtoja tulee jo alakierroksilla ja sit korkeemmilla kierroksilla vähemmän/sopivasti.




Juuri tätä itsekkin epäilin... Tulipahan varmistus :-)

Eli varosaksi kelpaa ainoastaan tuo alipainesäätöyksikkö...

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 13.2.2008 17:22

Kestääkö joku vaseliini tai muu "jäykkä" rasva touta ahtimen kuumuutta? Jos tuon säätö renkaan ympärystän rasvais kun laittaa puhdistuksen jälkeen kasaan.

jakw
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.10.2007 12:01

ViestiKirjoittaja jakw » 13.2.2008 23:09

Kestääkö joku vaseliini tai muu "jäykkä" rasva touta ahtimen kuumuutta? Jos tuon säätö renkaan ympärystän rasvais kun laittaa puhdistuksen jälkeen kasaan.


Joku erikois kuumuutta kestävä.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 2.3.2008 21:24

Aikaisemmin jo päivitettiin tuo ahdin => 1749VB (150 hv) + 3 bar:n mappi. Tänään sain racet paikoilleen. Kiitoksia tuonne LM:n suuntaan.

ja kyllä lähtee!

Eikä ole ollut limb-modeja...

:-)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa