Juu elikkä Ilmastointi aukkoa pitäis alkaa väsäämään tyttöystävän autoon.
Aukosta "pitäis" saada http://www.tuningstore.com/n/product_im ... 0_logo.jpg <-- näköinen.
Kyseessä nyt on kuitenkin Fiatti, joten kannattaako moottorin päälle tai aukon alle väsätä joku vesiränni ettei ala kastuessa ilmetä sähkövikoja? Vai onko pareet jos tekee suoraan vaan feikki scoopin?
Mielipiteitä kansalaiset ja kiitokset hyvästä foorumista.
Konepellin ilmanottoaukon haitat?
Valvoja: ffp jäsenet
Itseasiassa konepellin etureunaan tehty ilmanPOISTOaukko pienentää jonkinverran auton ilmanvastusta koska se täyttää konepellin etuosaan ajoviiman vaikutuksesta syntyvää alipaineista aluetta..
(vastaavasti yleensä heti tuulilasin edessä on raitisilman sisäänotto koska siihen kohtaan muodostuu ylipainetta --> ilmaa tulee ohjaamoon vaikka puhallusta ei ole päälläkään)
(vastaavasti yleensä heti tuulilasin edessä on raitisilman sisäänotto koska siihen kohtaan muodostuu ylipainetta --> ilmaa tulee ohjaamoon vaikka puhallusta ei ole päälläkään)
Tuo evoskuuppihan on juurikin ilmanpoistoaukko, joka siis parantaa konehuoneen ilmanvaihtoa ja kuuma ilma pääsee luontevammin poistumaan kuin "umpinaisesta" konehuoneesta josta normaalisti ilma pääsee poistumaan vain auton alle. Reikää vaan konepeltiin, mutta kannattaa tosiaan katsoa ettei siitä reiästä suoraan sisälle sada.
^
Samanlaisen 19 16v:n joskus omistaneena muistelen, että alkuperäisessa ilmanottoaukossa on vesikaukalo, jolloin vettä ei pitäisi kovin helposti konetilaan päästä.. mutta sopivissa olosuhteissa varmaan siitäkin vettä sisään menee.
OT:
Itselläkin menivät vedet tulpan syvennyksiin samanlaisessa autossa, tosin jäähdytysnesteet ja venttiilikopantiivisteen kautta. (Ex. "asentaja" oli jättänyt palan vanhaa tiivistettä kantamaan.)
Patonkia ja punaviiniä, hyvä ja nopea auto muuten. ;) Sinkkikori olisi ollut kova sana, though.
Samanlaisen 19 16v:n joskus omistaneena muistelen, että alkuperäisessa ilmanottoaukossa on vesikaukalo, jolloin vettä ei pitäisi kovin helposti konetilaan päästä.. mutta sopivissa olosuhteissa varmaan siitäkin vettä sisään menee.
OT:
Itselläkin menivät vedet tulpan syvennyksiin samanlaisessa autossa, tosin jäähdytysnesteet ja venttiilikopantiivisteen kautta. (Ex. "asentaja" oli jättänyt palan vanhaa tiivistettä kantamaan.)
Patonkia ja punaviiniä, hyvä ja nopea auto muuten. ;) Sinkkikori olisi ollut kova sana, though.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa