Naputusta vr6 moottorissa
Valvoja: ffp jäsenet
Naputusta vr6 moottorissa
Elikkä ongelma on tämä kone "naputtaa" reippaanlaisesti lämpimänä ensin ajattelin että menis uusin ketjun laahaimet ja kiristin/met mutta kertokaa viisaammat onko tietoa kellään?Naputus kuuluu vahvimmin apukuljettajan puolella.
Yritin searchilla ettii tietoa mut en löytäny...tyhmä =)
Yritin searchilla ettii tietoa mut en löytäny...tyhmä =)
Kävin tossa merkkiliikkeessä kysäsee tota ääntä ja sanovat että se kuuluu venttiilikupeista ja suositteli vaihtamaan öljymerkkiä mobilista johonkin toiseen...no kuitenkin pitää ottaa tossa toi kone auki kun ajattelin vaihtaa noi jakopään hilut pitää samalla kattoo niitä venttiilikuppeja mitähän nuo kupit tarkottaa kai ne jonkin sortin nostimet on tai jotain sinne päin viisaammat voivat korjata.
Tässä olis toinen tämmönen tekniikka kysymys:onko minkälainen homma vaihtaa 1.8/2.0 gti mylly ton vr6:sen paikalle eikös noi piuhat sun muut ole suurin piirtein samanlaisia jos on jollain kokemuksia niin olisi mukava kuulla.
Toi moottorinvaihto sen takia et jos sattuu halvalla toi motti löytyy niin vaihdan sen koska noi villeriston osat ei mitään ilmaisia ole ja jos sille koneelle tekis sitten muutakin piristystä ajan kanssa ja rahalla kunhan ylimääräistä sattus joskus jäämään =)
En muuten tiedä kuuluuko tämä koneenvaihto juttu tänne topicciin mut siirtäkää jos ei...
Tässä olis toinen tämmönen tekniikka kysymys:onko minkälainen homma vaihtaa 1.8/2.0 gti mylly ton vr6:sen paikalle eikös noi piuhat sun muut ole suurin piirtein samanlaisia jos on jollain kokemuksia niin olisi mukava kuulla.
Toi moottorinvaihto sen takia et jos sattuu halvalla toi motti löytyy niin vaihdan sen koska noi villeriston osat ei mitään ilmaisia ole ja jos sille koneelle tekis sitten muutakin piristystä ajan kanssa ja rahalla kunhan ylimääräistä sattus joskus jäämään =)
En muuten tiedä kuuluuko tämä koneenvaihto juttu tänne topicciin mut siirtäkää jos ei...
Ne kupit kulkee nimellä hydrauliset venttiilinnostajat (painimet). 8.90EUR kpl. varaosaliikkeessä, 24.90EUR kpl. merkkiliikkeessä. Samaa tavaraa molemmille. Itsellä käytössä Mobilin 0W40 eikä se kuumana naputa. Meinaa vaan tuo lötkö kerätä bensaa sinne öljyyn ja ohenee se oljy liikaakin aiheuttaen pientä naputusta. Pitkillä matkoilla aina poistuu. Tiedä sit mitä pitäs käyttää, jos ei Mobilia. Teboilin 0W40:ä ainakin hyviä kokemuksia. Sain vaan halvalla kasan 1l Mobiilin purnukoita ranskalaisessa myyntipakkauksessa :)
FastVR6: Eihän villeristoon osat ole kalliita taih tulee nekin kalliiksi kun kaikki hajoaa. Mutta minä en sentään kutoskonetta vaihtaisi neloseen toisin päin mielummin. Eli laitat ne nostajat kuntoon myyt auton poies. Ja ostat jonkun neloskoneisen mielummin. Piuhoissa varmasti on jotain eroja viisaammat korjatkoon.
joo tulin tässä järkiini ja perun puheet jotka vitutuspäissäni(saako täällä kiroilla =)) sanoin tosta koneen vaihdosta otan ens viikolla koneen irti ja vaihdan hilut ton ohjeen mukaan mikä löytyy foorumilta ei kai tuo niin iso homma ole ja ajoneuvonasentaja olen ammatiltani niin pakkohan sen on onnistuu =).
Ei riemulla rajaa kun vr6:sella ajaa...
Ei riemulla rajaa kun vr6:sella ajaa...
Juu perjantai lähestyy ja sillon lähtee golfista kone irti ja jakopään hilut vaihtoon tilasin muuten noi venttiilin nostimetkin.
Kannattasko mitä muuta vaihtaa samalla venttiilivarrenkumeja ajattelin mutta kun ei syö öljyä niin pitää nyt tarkasttaa niiden kunto.
Samalla laitan lohkolämppärin onko miten iso homma kellään kokemuksia?
Ja sain tolla searchilla sellasen käsityksen että on helpointa nostaa koko kone pois noitten jakopään hilujen vaihtoa ajatellen...
Lisätty:ainiin kannattaako muuten käydä säädättämässä toi kone ton rempan jälkeen uudestaa esim.autotalo laakkosella?
Kannattasko mitä muuta vaihtaa samalla venttiilivarrenkumeja ajattelin mutta kun ei syö öljyä niin pitää nyt tarkasttaa niiden kunto.
Samalla laitan lohkolämppärin onko miten iso homma kellään kokemuksia?
Ja sain tolla searchilla sellasen käsityksen että on helpointa nostaa koko kone pois noitten jakopään hilujen vaihtoa ajatellen...
Lisätty:ainiin kannattaako muuten käydä säädättämässä toi kone ton rempan jälkeen uudestaa esim.autotalo laakkosella?
On tästä ollu täällä helvetisti juttua mut kerrataan nyt taas kerran...
Jos vaihdat jakopään kalikat ni vauhtipyörälle pitää hommata uudet pultit, vanhoja ei saa käyttää! Samoin, jos kansi on irti, ni uudet kannenpultit. Ja ehdottomasti se kytkinkopan sisällä oleva akselin stefa!
Ja koko homma onnistuu nostamatta konetta pois, kuten Mikko_N tossa sanoi. Ite oon kans ton tehny vaan ottamalla laatikon pois, hyvin onistuu. Ei kaikenkaikkiaan paha homma oo, mut työläs kylläkin.
Jos vaihdat jakopään kalikat ni vauhtipyörälle pitää hommata uudet pultit, vanhoja ei saa käyttää! Samoin, jos kansi on irti, ni uudet kannenpultit. Ja ehdottomasti se kytkinkopan sisällä oleva akselin stefa!
Ja koko homma onnistuu nostamatta konetta pois, kuten Mikko_N tossa sanoi. Ite oon kans ton tehny vaan ottamalla laatikon pois, hyvin onistuu. Ei kaikenkaikkiaan paha homma oo, mut työläs kylläkin.
Apuva!Nyt tuli tossa jakopään rempassa seinä vastaan noitten ajotus merkkien suhteen.Elikkä kumpaa merkkiä uskon hihnapyörän vaiko ketjun rattaan merkkiä nimittäin jos toinen on kohdallaan niin toinen ei??
Eli laitanko kuvan 5 mukaan vai kuvan 31 mukaan nokat sai jo kohdalleen mut toi kampiakseli on probleema...ja nämä kuvathan löytyy VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne osiosta VR6 jakopää remontti...mutta kaikkipa tuon varmaan tietääkin jo =)
AUTTAKAA PIKAISESTI HUOMENNA PITÄS LAITTAA JO UUDET OSAT PAIKALLEE KIITOS!!!
Lisätty:pulma ratkaistu siitähän sen tietää kumpaa merkkiä uskoa kun kattoo millon on ykköspytyn mäntä yläkuolokohdassa näin kertoivat paikallisessa vw liikkeessä.
Eli laitanko kuvan 5 mukaan vai kuvan 31 mukaan nokat sai jo kohdalleen mut toi kampiakseli on probleema...ja nämä kuvathan löytyy VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne osiosta VR6 jakopää remontti...mutta kaikkipa tuon varmaan tietääkin jo =)
AUTTAKAA PIKAISESTI HUOMENNA PITÄS LAITTAA JO UUDET OSAT PAIKALLEE KIITOS!!!
Lisätty:pulma ratkaistu siitähän sen tietää kumpaa merkkiä uskoa kun kattoo millon on ykköspytyn mäntä yläkuolokohdassa näin kertoivat paikallisessa vw liikkeessä.
Jos vaihdat jakopään kalikat ni vauhtipyörälle pitää hommata uudet pultit, vanhoja ei saa käyttää! Samoin, jos kansi on irti, ni uudet kannenpultit. Ja ehdottomasti se kytkinkopan sisällä oleva akselin stefa!
Pitää nyt sen verran sanoa, että omassa rempassa vaihdettiin vaan kannenpultit yllä mainitusta listasta ja nyt tullut mittariin ~30 000 kilsaa lisää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa