1.9 tdi:n kampiakselin pää? & 1Z Viritys
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi:n kampiakselin pää? & 1Z Viritys
Mulla -96 passatista meni tuo ratas kampiakselin päästä. Kampuran pää ei näytä kauheen pahalta silmään. Ei vissiin ole vaihdettu sitä pulttia aikanaan. Onko tampereen seudulla pajaa, joka pystyy korjaan sen kampuran pään (jos on tarvetta) paikallaan. Ettei tarvis purkaa konetta... Vai uskallanko lyödä sen rattaan kiinni sinne esim. jonkun liiman avulla? Vai mitä kannattaa tehdä.
Päätetty lyödä kone lihoiksi...
Päätetty lyödä kone lihoiksi...
Viimeksi muokannut rhm, 17.6.2005 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vien kampiakselin koneistettavaksi luultavasti tammer dieseliin. Kone on jo pois. Tehdään kerralla kunnolla. Nyt kun kaikki on auki ainakin laakeroin ja rengastan koneen.
Mitähän piristystä koneelle vois tehdä (1Z)? Isommat suuttimet, mistä löytyy ja minkä hintasia. Sopiiko siihen suoraan isompaa turboa? Mikä olis hintalaatusuhteeltaan edullinen boksi. Jos unohdetaan EVRY.
Mitähän piristystä koneelle vois tehdä (1Z)? Isommat suuttimet, mistä löytyy ja minkä hintasia. Sopiiko siihen suoraan isompaa turboa? Mikä olis hintalaatusuhteeltaan edullinen boksi. Jos unohdetaan EVRY.
noh omassa 1Z:ssa oli 1,2bar paineilla jo 4bar pakopaineet, joten sitä vakiota ei kannata sinne jättää.
Yksi vaihtoehto on, että korvaat sen vakion VNT ahtimella. Hommaat AFN ECU:n ja pakosarjan. Pakosarjaan vaikka PD130 GT1749VA ahdin.
N75 venttiili korvataan AFN:n vastaavalla, jotta saadaan alipaineohjaus.
ECU sopeutetaan VagComilla, downpipeen uusi laippa (mulla löytyy hyllystä) ja se on sinä.
Yksi vaihtoehto on, että korvaat sen vakion VNT ahtimella. Hommaat AFN ECU:n ja pakosarjan. Pakosarjaan vaikka PD130 GT1749VA ahdin.
N75 venttiili korvataan AFN:n vastaavalla, jotta saadaan alipaineohjaus.
ECU sopeutetaan VagComilla, downpipeen uusi laippa (mulla löytyy hyllystä) ja se on sinä.
^ Jep, Race:llahan ne ;)
^^ Kaikki on plug and play, paitsi downpipen laipan hitsaaminen. Ja kannatta turbon ahtoputken lähtöön hitsata letkulähtö, pikaliitin lähdön tilalle. ECU:n sopetus on 15sek.
Itsellänihän on menossa 1Z -> ASV projekti, ASV on jo keulalla. Vielä pitäisi sähköt ja putket tehdä, toivottavasti Jussina on ajossa ;).
ASV:ssä on AFN pakosarja ja PD130 turbo, AFN:n ECU, jotta VNT toimii nätisti. Kalajoelle toivottavasti saan sitten GT20 ahtimen , jotta voi kokeilla meneekö se perhefarmari alle 15sek ;) Tavoitteena on se maaginen 200hv syksyyn mennessä.
Tuolta voi seurata projektia: http://spicydiesels.kicks-ass.net/
ja http://www.jl-import.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=147
Kuvia on tulossa piakkoin paljon lisää...
^^ Kaikki on plug and play, paitsi downpipen laipan hitsaaminen. Ja kannatta turbon ahtoputken lähtöön hitsata letkulähtö, pikaliitin lähdön tilalle. ECU:n sopetus on 15sek.
Itsellänihän on menossa 1Z -> ASV projekti, ASV on jo keulalla. Vielä pitäisi sähköt ja putket tehdä, toivottavasti Jussina on ajossa ;).
ASV:ssä on AFN pakosarja ja PD130 turbo, AFN:n ECU, jotta VNT toimii nätisti. Kalajoelle toivottavasti saan sitten GT20 ahtimen , jotta voi kokeilla meneekö se perhefarmari alle 15sek ;) Tavoitteena on se maaginen 200hv syksyyn mennessä.
Tuolta voi seurata projektia: http://spicydiesels.kicks-ass.net/
ja http://www.jl-import.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=147
Kuvia on tulossa piakkoin paljon lisää...
Tyhjäkäynti tärinä
Voikohan tuommonen tyhjäkäynnillä täriseminen johtua tuosta kampiakselin hihnapyörästä eli jos se esim. on kiero vai ilmeneekö sitä tärinää yleensä myös muilla kierrosalueilla. Itellä tärisee vaan tyhjäkäynnillä mutta kun vähä nostaa kierroksia niin tärinä häviää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa