,,

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

crx
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.4.2005 22:56

,,

ViestiKirjoittaja crx » 2.6.2005 0:46

..
Viimeksi muokannut crx, 18.11.2006 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 2.6.2005 1:32

No kyllähän se nyt ihan kohdallaan pitäisi olla, mikäli haluaa tehot säilyttää. Onko siinä nokkapyörän takana musta muovi, jossa on yläkuolokohdan merkki?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.6.2005 1:52

1. Venttiilikopassa oleva merkki tulee olla nokkapyörässä olevien pallojen välissä. Jjos koppa on irti, löytyy vastaava merkki myös kannesta.
2. Käännä vauhtipyörä ykkössylinterin kohtaan. Vauhtipyörässä oleva ympyrä nuolen kohdalle. Jos kone on irti löytyy myös kampuran pyörästä merkki ja nuoli suojamuovista.

Sytkän säätö:

1. öljynlämpötila tulee olla vähintää 80 ast.
2. kytke sytytystesteri
3. käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä
4. irroita sininen lämpötila-anturin liitin
5. tarkasta sytytys 2000-2500 rpm alueella
6. säädä sytystä virranjakajaa kääntämällä, säätöarvo: 6 +-1 ast. e.ykk
7. kiinnitä lämpöanturin pistoke
8. paina kaasua kolmasti
9. korjaa tyhjäkäynti tarpeen mukaan

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.6.2005 4:57

"Jjos"="joss"="jos, ja vain jos"?

Kuulin tämän ilmaisun joskus kaaaauan sitten digitaalitekniikan luennolla ja kuvittelisin että jos se sitä tarkoittaa, niin kaikki ei sitä tiedä...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.6.2005 11:21

"Jjos"="joss"="jos, ja vain jos"?

Kuulin tämän ilmaisun joskus kaaaauan sitten digitaalitekniikan luennolla ja kuvittelisin että jos se sitä tarkoittaa, niin kaikki ei sitä tiedä...

Nyt en tajua! Jos siis tarkoitat tuota typoa tuossa mun ylläolevassa vietissä?

G-Mies
-
Viestit: 22
Liittynyt: 29.11.2004 17:40

ViestiKirjoittaja G-Mies » 17.11.2005 22:42

Olen nyt käynyt kahdessa huoltoliikkeessä ja väittävät että tuota sytkää ei periaatteessa voi säätää, että kone säätää sen ittestään. Onko näin? Pitäis tehä jotai kun nakuttaa uuden nokan ansiosta..

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 17.11.2005 23:16

Voi säätää

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.11.2005 23:31

Ihan takuulla voi säätää. AInakin virilastun kera. Tavallisen kanssa en kokeillut, mutta tuskin sillä on mitään merkitystä.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.11.2005 9:18

No onhan ne säätöohjeet ihan huolto-ohjekirjoissakin, mutta vaatii sen lämpöanturin disabloimisen irrottamalla johto lennossa (tai ainakaan omani ei lähtenyt käyntiin jos oli kiinni). Ohjaus säätää ennakkoa automaattisesta nakutuksen mukaan, mutta kyllä sen perustason voi säätää jakajasta ja vauhtipyörän merkistä...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.11.2005 9:52

Mikään ei estä perusennakon muuttamista Digifantissa, koska siinä ei ole kampiakselin asentotunnistinta minkä mukaan se tietäisi perusennakon. Jos jakajaa kääntää 5astetta niin silloin ennakot siirtyy 5astetta taaksepäin kaikissa tilanteissa. Boksiin on ohjelmoitu tietty peruskartasto, ja jos nakuttaa niin sitten se ottaa pariin kertaan hiukan ennakkoa pois, ja jos se ei auta niin sitten menee varaohjelmalle.

Onkohan kaikki ajoitukset nyt ihan kohdallaan, jos uuden nokan asennuksen jälkeen on ruvennut nakuttamaan? Oletan että sinne on laitettu joku hiukan isommilla aukioloajoilla laitettu nokka, mitkä melkein aina sallii hieman isommat ennakot.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa