Oma tietämys loppu ja hyviä neuvoja otetaan vastaan enempi tietäviltä!
Auto sammui liikennevaloihin liikkeelle lähtiessä, lähti kerran käyntiin uudestaan ja heti kuoli sen jälkeen yrittänyt käydä autoa vedettäessä mutta ei kuitenkaan. Antaa siis pyörittää normaalisti niin kauan kun akussa on virtaa mutta ei hördähdä. Mittaristossa ei valoja, hehkuttaa normaalisti jne
-sen verran kokeeltu suuttimenpäistä suihkuputkien muttereita auki että polttoainetta ei tule startartatessa edes 20 sekunnin pyörityksellä kun aivan vähän
-releitä heiluteltu (mikä on polttoainepumpun rele?)
-sulakkeet kunnossa fyysisesti
-Koitettu ilmata starttaamalla tuloksetta
-koitettu hyppyjohdolla pumpun sammutinsolenoidia käyttää jos olisi rikki, tuloksetta
-autossa puolitankkia diisseliä
Autoon asennettu EVRY MOD, napin takaa ohjaamossa käyttökytkin, sattu oleen päällä kun sammui, koitettu päälle ja pois asennossa ja myös irrottamalla kytkennän liittimet konehuoneesta
Mistä lähtis vikaa ettiin
Apuja kaivataan! 1,9TDI Seat Cordoba vm 1999 farmari/vario jos sillä väliä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.11.2024 19:56
Re: Apuja kaivataan! 1,9TDI Seat Cordoba vm 1999 farmari/vario jos sillä väliä
nouseeko mittaristossa kierroslukuneula yhtään kun starttaa?
jos ei niin kampiakselin asentotunnistin vaihtoon.
jos ei niin kampiakselin asentotunnistin vaihtoon.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.11.2024 19:56
Re: Apuja kaivataan! 1,9TDI Seat Cordoba vm 1999 farmari/vario jos sillä väliä
Mittari nousee startatessa. Rele 109 vaihdettu uuteen.
Polttoainesuodattimen tyhjennys propusta pelkkää puhasta diisseliä ulos.
Polttoainesuodattimen tyhjennys propusta pelkkää puhasta diisseliä ulos.
Re: Apuja kaivataan! 1,9TDI Seat Cordoba vm 1999 farmari/vario jos sillä väliä
ja sulakkeet käyty läpi yleismittarilla, irroitettu ja piipattu?
onko kuunneltu korvat höröllä että se tankkipumppu varmuudella surisee? tai jos ei kuulo riitä niin entä jos sen pumpun pakottaa käyntiin hyppylangalla ja ottaa suotimelta lähtevän letkun auki, ruuttaako dieseliä ulos?
pumpparidieselin olen pakottanut parikin kertaa käyntiin bräkleenillä suoraan imusarjaan kun on ollut vastaavia ongelmia, ei käyntiin kirveelläkään vaikka tavaraa on tankissa, ja kun käyntiin on saanut niin käyntiin on myös jäänyt.
onko kuunneltu korvat höröllä että se tankkipumppu varmuudella surisee? tai jos ei kuulo riitä niin entä jos sen pumpun pakottaa käyntiin hyppylangalla ja ottaa suotimelta lähtevän letkun auki, ruuttaako dieseliä ulos?
pumpparidieselin olen pakottanut parikin kertaa käyntiin bräkleenillä suoraan imusarjaan kun on ollut vastaavia ongelmia, ei käyntiin kirveelläkään vaikka tavaraa on tankissa, ja kun käyntiin on saanut niin käyntiin on myös jäänyt.
Re: Apuja kaivataan! 1,9TDI Seat Cordoba vm 1999 farmari/vario jos sillä väliä
Onhan jakohinna ehjä ja jako kohdallaan? Tuon ikäisessä TDI:ssä (AHU tms) ei ole tankissa siirtopumppua. Vuotaako jakajapumppu jostain tiivisteistä? Saattaa vetää ilmaa jostain välistä ja tyhjätä linjan eikä paina ainetta enää kunnolla eteenpäin. Jos ei ole koskaan uusittu pumpun tiivisteitä niin alkaa olla tuon ikäisessä jo aika kovettuneet. Voi jakajapumppukin olla mekaanisesti rikki jos on reippaammin ajokilometrejä takana.
-
- -
- Viestit: 43
- Liittynyt: 27.9.2023 17:58
Re: Apuja kaivataan! 1,9TDI Seat Cordoba vm 1999 farmari/vario jos sillä väliä
Mulla oli juuri tuollainen oire siirtopumpun releen takia 1,9tdi AVB -04, paitsi että sammui ihan 60 vauhdista ja sain puolen tunnin päästä yhtäkkiä käymään, toimi välillä muutaman päivän ja sitten sammahteli ajosta mutta lähti itsekseen vauhdissa käymään. Jos ei tuossa siirtopumppua ole, niin tuskin sama vika sitten.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa