1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Valvoja: ffp jäsenet
1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Tajusin että en ole tästä autosta tehnytkään vielä tarinaa tänne...
22 syksyllä myin tuon apple teipatun foha kakkiksen pois ja otin osa suoritteena vakio 5ov 1.6 1990 tornadorod auton.
Applen uusi omistaja ei tykännyt alustasarjasta niin vaihtelin ensitöikseni alustat autoista päikseen.
lopputulemana peltivantein varustettu madallettu perus kakkis
22 syksyllä myin tuon apple teipatun foha kakkiksen pois ja otin osa suoritteena vakio 5ov 1.6 1990 tornadorod auton.
Applen uusi omistaja ei tykännyt alustasarjasta niin vaihtelin ensitöikseni alustat autoista päikseen.
lopputulemana peltivantein varustettu madallettu perus kakkis
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Olin jo aiemmin ostanut Hellan korisarjan, yläspoilerin ja maskin nurkkiin odottamaan, lisäksi tallin kätköistä löytyi kamein konepelti scooppi. Niitä oli kiva keräillä auton ympärille hahmoittamaan mitä tästä voisi saada aikaan.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Ekana autoon kiinni sain laitettua hellan maskin
- Liitteet
-
- b2.jpg (4.56 MiB) Katsottu 26390 kertaa
-
- b1.jpg (5.21 MiB) Katsottu 26390 kertaa
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Seuraavana sovittelin korisarjaa paikoilleen ja 16" possun phonedialit löysi myös tiensä alle.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Korisarjan asennuksen jälkeen jälleen pyörillään. Kuntohan tuossa korisarjassa ei mikään kaikista parhain ollut.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Pienellä korjaus maalailulla, takalasin hellan yläspoikan asennuksella ja kokopunaisten takavalojen vaihdolla oltiin tässä mallissa.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
22 Syksy kuvailuja
- Liitteet
-
- f3.jpg (4.93 MiB) Katsottu 26385 kertaa
-
- f2.jpg (6.19 MiB) Katsottu 26385 kertaa
-
- f1.jpg (5.39 MiB) Katsottu 26385 kertaa
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Jotain tuuninki osia näihin onneksi vielä saa uusina joten Heko.pl tilaus sisään ja paketista tuli tupakkimuovit sekä koko punainen heckblende taaksi. Lisäksi teippailin B-pilarin nurkista löytyneellä mustalla teipillä.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Facebookin marketplacesta osui silmiin kohtuu hintainen PG tekniikka eattonin ahtimella niin täytyihän se käydä hakemassa talteen. Koneen mukana tuli suurinosa letkuista ja sähköt. Puuttuviksi osiksi jäi vauhtipyörä ja kytkin, eikä mukana ollut vaihdelaatikkoa joka onneksi jo omista nurkista löytyi. Toki muutaman stefan ja tiivisteen vaihtelin koneeseen sen ollessa irrallaan.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Kun PG oli ostettu ei muutakuin auto talliin ja vanha jyvä pois.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Nestekytkimen muutoksen osalta mietin että vaihdanko poljinasetelman ja muutan nestekytkimelle. Mutta kun tiesin että epytecillä on vaijerikytkin setti 02a:han halusin koittaa kuinka se toimii. Sarjalla pystyy tuon 02a laatikon nestekytkin hilut korvata ja käyttää mk2 vakio poljinasetelmaa.
Laatikko autoon oli alkujaan corradosta ja sen vaihde keppi pulttautui pohjaan kiinni ilman isompia modauksia.
Ecun paikan sovitin kaukaloon pikkumuovin alle
Epytecin vaijerikytkin setti ja tämän vuoden projektin koneen korvat.
Laatikko autoon oli alkujaan corradosta ja sen vaihde keppi pulttautui pohjaan kiinni ilman isompia modauksia.
Ecun paikan sovitin kaukaloon pikkumuovin alle
Epytecin vaijerikytkin setti ja tämän vuoden projektin koneen korvat.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Sitten PG koneen tiputtelua konehuoneeseen. Vetareiksi vaihtui 16v:n kepit, kun pelkillä 100mm päiden vaihdolla 1.6 vetarit olivat liian pitkiä.
Sähköt oli helppo asennella, kun kummatkin autot olivat CE2 pohjaisia.
Bensankeruusäiliötä en asentanut kaasarin linjojen väliin. Vaan hyödynsin kokopitkiä linjoja tankille asti ja asensin tankkiin 16v tankista siirtopumppu kannen, johon vaihdoin siirtopumpuksi tehokkaamman tankinsisäisen pumpun. Jonka sitten johdottelin sulakerasialle.
Ilman kommelluksia ei koneen asennukselta selvitty vaan onnistuin rikkomaan kaasuläpän säätöruuvin. Korjauksena tähän ostin toisen kaasuläpän tuon hajonneen tilalle.
Sähköt oli helppo asennella, kun kummatkin autot olivat CE2 pohjaisia.
Bensankeruusäiliötä en asentanut kaasarin linjojen väliin. Vaan hyödynsin kokopitkiä linjoja tankille asti ja asensin tankkiin 16v tankista siirtopumppu kannen, johon vaihdoin siirtopumpuksi tehokkaamman tankinsisäisen pumpun. Jonka sitten johdottelin sulakerasialle.
Ilman kommelluksia ei koneen asennukselta selvitty vaan onnistuin rikkomaan kaasuläpän säätöruuvin. Korjauksena tähän ostin toisen kaasuläpän tuon hajonneen tilalle.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Jotain huohutus ja ahtoputkia jouduin autoon tilailemaan että sain kaikki asettumaan suht mukavasti keulalle. Myös välijäähdyttimen ostin torista.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Välijäähy sopi pienellä puskurin trimmailulla olemaan tuossa kohdin keulassa ja sopivasti kevääksi auto olikin taas ajokunnossa.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Sisustaan löysin mk3 gti kangas sisustan ja sille tuli tehty normaali istuinrunkojen vaihto mk2 malliin sekä etu että takapenkkeissä. Tällä tavoin välttyy mk3 etuistuinten jalkojen kaventamiselta sekä takapenkin lisätuen hitsaukselta. Selkänojat kelpaavat mk3 mallista suoraan.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Talven aikana tuli tehtyä forza horizonissa suunnitelma auton teippauksesta. Siinä kun pystyy hyvin rakentamaan omasta päästä suunnitelmansa 3d malliin.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Joten teippiä kaupasta ja pohjien tekoon.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Valkoinen pohjateippi teippailtuna paikoilleen
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Sit saapuikin noi nintendo tarrat teippifirmasta ja pääsi niitä laittamaan kiinni
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Lopputulos kesälle 2023 oli tälläinen
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Jotain pieniä muutoksia tuohon vielä syksyn aikana tuli tehtyä, mutta kaikenlaista näprättävää vielä jäi. Isoimpana katsastusta varten penkitys sekä alustan muutos vastaamaan tehoja. Noita teen tässä kevään mittaan kun intoa piisaa.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Noita puhtaan valkoisia osia kun katsoo, niin kyllä voi mk2 näyttää hyvältä valkoisena. Ensimmäinen auto kun voin sanoa että, pidän tuossa värissä. Normaalisti katoaa kaikki muodot mutta 80 luvun kulmat on tuossa hyvin esillä
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Hieno luomus.
Minkälaiset kokemukset tosta Epytecin konversiokitistä? Kannattaako hankkia?
Minkälaiset kokemukset tosta Epytecin konversiokitistä? Kannattaako hankkia?
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Henkka600 kirjoitti:Hieno luomus.
Minkälaiset kokemukset tosta Epytecin konversiokitistä? Kannattaako hankkia?
Ihan toimiva setti se on, hiukan piti vain vaijerinkannakkeesta veistää palaa kun käytti 02A laatikon kanssa. Ei suostunut 1 menemään päälle kun tökkäsi siirtäjä siihen kiinni. Mut saman sarjan saa kyllä oem osinakin ostettua(poislukien tuo vaijerinkannake) transportterissa ja passatissa kun on tuota samaa vaijerikäyttöistä kytkintä myös ollut. Ei siis ole epytekin tekemiä osia, kuin tuo vaijerin kannake.
Re: 1990 Kakkis, TarraaKorisarjaaRemmiä
Hyvää työtä :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa