Tuli otsikon mukainen kulkine hankittua. -99 mallia ajettu 395tkm. Autossa oli kiinni asa eco vp37 tuningbox joka hyvin pikaisen kooklauksen jälkeen löysi tiensä roskiin.
Tän jälkeen auto toimi normaalisti kotimatkan ja ruokapaussin jälkeisen pyrähdyksen. Eli siis boksin poiston jälkeen ajoin autolla 2 kertaa, molemmilla kerroilla sammutin auton. Kolmannella kertaa auton käyntiääni oli muuttunut selvästi ”rajummaksi” ja tehot oli hukassa.
Pystyy edelleen ajaan mutta vääntö on kadoksissa ja maantiellä pienikin loiva ylämäki tiputtaa vauhtia selvästi vaikka kuinka painaa kaasua.
Tänään käytin auton paikallisessa volkkarin huollossa jossa katottiin koodit,
N108 - ruiskutuksen alkamishetken venttiili
1269 31 ruiskutuksen aloituksen venttiili (katkos/oikosulku maadoitukseen satunnainen)
N146 - määränsäädin
1268 18 määränsäädin (ylempi rajoitinarvo satunnainen)
Mistä kannattaisi lähteä vikas etsimään?
Passat 1.9 tdi AHU tehottomuus ja käyntiääni
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat 1.9 tdi AHU tehottomuus ja käyntiääni
Kattele nyt vaikka ensin ne liittimet joista tunigboksin poistit. Onko kunnolla kiinni tai onko kosketuspinnat kunnossa.
Re: Passat 1.9 tdi AHU tehottomuus ja käyntiääni
Tuli roplattua liittimet vielä kerran läpi töissä eikä heti auttanut mutta töistä lähdettäessä taas toimi moitteettomasti. Eli taas pelaa.
Re: Passat 1.9 tdi AHU tehottomuus ja käyntiääni
Ne vikakoodit jotka ilmestyvät nollauksen jälkeen uudelleen, kertovat eniten. Määränsäätimen vikakoodi voi ihan hyvin olla muisto siitä tuningboksista. Tuo toinen vikakoodi viittaa ennakonsäätimeen, se voi johtua siitä että pumpun ajoitus on pielessä. Vcds ja tdi-timing on taikasanat millä löytyy ohjeet ajoituksen tarkistukseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa