Kysytäänpäs viisaammilta apua:
Autossa ilmeni toissapäivänä yllättäviä käyntihäiriöitä tasaisessa ajossa sekä lyhytaikaista kovaa kalkatusta tyhjäkäynnillä seuraavan käynnistyksen yhteydessä. Myöskään dsg:n kytkin ei ottanut normaalisti kiinni liikkeellelähdössä. Tuon vikaepisodin jälkeen taas pelannut normaalisti. Käytin autoa tänään korjaamolla tutkittavana vikojen takia. Kalkatuksen syy selvisi kaksoismassavauhtipyörän aiheuttamaksi, mutta samalla selvisi myös toinen vikakohde. Moottori tekee jostain syystä öljytilaan ylipainetta. Korjaamolla peloteltiin venttiilien ohivuodolla tai jopa kannen halkeamisella. (Tiedän, että nää on tyyppivikoja)
Omat mietteet:
- Auto katsastettu kuukausi sitten, päästöt ok (näkyykö öljyvuoto sylinteriin näissä?)
- Auto ei savuta
- Autossa ei mitään vikakoodeja
- Auto viettää yöt lämpimässä hallissa, joten en uskoisi jäätymisestäkään olevan kyse eikä täällä etelässä ole kunnon pakkaskelejäkään olliut.
- Pari viikkoa sitten huomasin, lasinpesunestettä lisätessä, että öljytikku oli pompahtanut 10cm irti reiästään ilmeisesti tuosta paineen vaikutuksesta.
- Korjaamolla sanottiin, että öljykorkki lennähti paikaltaan kun sen avasi koneen käydessä
- Autossa ollut jo pari vuotta pientä nykimistä välillä yläkierroksilla täyskaasukiihdytyksessä nelosvaihteella (vitosella ja kutosella en ole sattuneesta syystä kokeillut). Välillä taas kulkenut ihan normaalisti.
- Jäähdytysnestettähän tuohon on joutunut lisäämään ~0,5 litraa vuoden välein. Olen ajatellut että tihkuttaa jostain stefasta. Voiko noin pieni hävikki viitata kansivikaan joka nyt on eskaloitumassa?
Muuta:
- Autoon vaihdettu kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin 85tkm sitten
- Dsg:n mekatroniikka vaihdettu 60tkm sitten
- Mittarissa 334tkm
- vuosimalli 2007
Pystyykö tuota huohotusongelmaa selvittelemään itse kotikonstein ilman koneen avaamista?
2.0 tdi bmn korkea öljynhuohotuspaine
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa